Kurį laiką ne itin sėkmingai eksperimentavę su savo automobilių dizainu (prisiminkime keistokus „Twingo“ ar „Fluence“), „Renault“ nusprendė nebejuokauti ir griebti jautį už ragų. Ir jiems tai pavyko - rinkoje ką tik pristatytas „Captur“ pataiko tiesiai į dešimtuką. Atrodo, jis tiesiog pasmerktas sėkmei: jis stilingas, jaunatviško ir išraiškingo dizaino, be to, turi padidintą prošvaisą, erdvų saloną ir labai konkurencingai įkainotas. Nenuvilia ir važiavimo savybės: labai tylus, minkštai rieda net su 17 colių skersmens ratais.
Nors automobilis turi ir trūkumų, kurių didžiausias - silpnoki 1,2 ir 1,4 litro darbo tūrio varikliai (ypač dyzelinis), tačiau šį niuansą pastebės toli gražu ne kiekvienas „Captur“ grožio apžavėtas pirkėjas.
Tačiau, bendrai šis automobilis atitinka būtent tas savybes, kokių ir siekė kūrėjai: jis nesutvertas draskytis keliuose, labiausiai tinka ramiam važinėjimui mieste - tylus, patogus ir gražus.
Vietos - per akis
Sukurtas ant „Renault Clio“ bazės, naujasis modelis yra ne tik pastebimai (10 centimetrų) aukštesnis, bet ir gerokai erdvesnis už pastarąjį.
Ant galinių „Captur“ sėdynių vietos tikrai pakanka - tiek, kiek ir „Laguna“. Tuo tarpu pats automobilis vos 6 centimetrais ilgesnis nei „Clio“.
Gamintojai pristatymo metu džiaugėsi, jog šis 4,1 metro ilgio automobilis apjungia kelių mašinų privalumus: yra kompaktinio dydžio, turi erdvų ir lengvai transformuojamą saloną, važiuojančius džiugina aukštesne sėdėjimo pozicija ir visureigio stiliaus kėbulu.
Nors jo prošvaisa iš tiesų didelė, siekianti net 17 centimetrų, tačiau padidintu pravažumu „Captur“ pasigirti negali - mašina gaminama tik priekiniais varomaisiais ratais.
Kodėl?
„Mes paklausėme kolegų iš „Nissan“ apie „Juke“ paklausą - varomų visais keturiais ratais parduodami vos 4 procentai šių automobilių“, - pasirinkimą paaiškino gamyklos atstovė.
Nori visureigio išvaizdos
Anot jos, dauguma pirkėjų nori, kad jų automobilis tik atrodytų kaip visureigis, tačiau realiai net nesiruošia išnaudoti didesnio pravažumo.
Todėl ir kiti panašaus dydžio bei paskirties automobiliai - „Opel Mokka“, „Chevrolet Traxx“, „Peugeot 2008“ - perkami dviejų varomųjų ratų.
Be to, jeigu automobilis varomas visais keturiais ratais, jis ne toks ekonomiškas ir į aplinką išmeta daugiau teršalų.
Man prie „Captur“ vairo vingiuojant baskų krašto keliais Ispanijos ir Prancūzijos pasienyje pasirodė, kad benzininis 1,2 litro (120 AG) variklis su automatine pavara anaiptol nėra ekonomiškas - vidutiniškai naudojo 8 litrus degalų. Gamintojai nurodo, jog jis turėtų pasitenkinti 5,4 litro benzino sąnaudomis.
Dyzelinis 1,4 litro (90 AG) motoras siūlomas tik su mechanine pavarų dėže. Šis derinys pasirodė ekonomiškas (naudojo apie 4 litrus) ir tylus, tačiau labai jau lėtas - iki 100 km/val. greičio įsibėgėti užtrunka net 13,1 sekundės.
Žodžiu, šio automobilio dinamika ir valdymo savybės patenkins tik ramaus būdo vairuotojus.
Gal su mažesnio diametro ratais automobilis būtų kiek gyvesnis.
Salone - kelios staigmenos
Tačiau jo privalumai slypi kitur.
Visų pirma, tai labai išraiškingas automobilis, kurio stogo, veidrodžių, ratų ir priešrūkinių žibintų apdailos spalvą gali keisti pats mašinos savininkas.
Galima pasirinkti juodos, oranžinės arba dramblio kaulo stogo spalvas ir jas derinti su 9 kėbulo spalvomis.
Man gražiausiai atrodė žydros spalvos „Captur“ su dramblio kaulo spalvos stogo kombinacija.
Salone - taip pat kelios staigmenos.
Viena jų - sėdynių apmušalai, kurie taip pat gali būti nuimami ir pakeisti kitos spalvos. Arba tiesiog išskalbti skalbimo mašinoje 30 laipsnių temperatūros vandenyje.
Kita staigmena salone - keleivio pusėje esanti daiktadėžė. Čia vietoje įprastos atsidarančios daiktadėžės sugalvotas milžiniškas stalčius, važinėjantis ant bėgių. Tokio dalyko dar nemačiau jokiame automobilyje.
Jis tikrai didelis ir jame galima pasidėti ne tik pirštines ar stiklų gramdiklį, bet ir daugybę kitų smulkmenų.
Tiesa, daugiau vietos smulkmenoms pasidėti beveik nėra (ypač šiuo požiūriu nuskriausti sėdintys ant galinės sėdynės).
Įspėja apie radarus
Bendrai, čia sėdėti nėra taip patogu, kaip pas kai kuriuos konkurentus - nėra centrinio ranktūrio, nereguliuojamas nugarėlės pokrypio kampas. Tiesa, pati sėdynė gali būti stumdoma pirmyn ir atgal priklausomai nuo to, kokio tūrio krovinys vežamas bagažinėje.
Pati bagažinė su dvigubu dugnu - įspūdingo dydžio. Jos talpa - 377 litrai, o nustūmus galines sėdynes į priekį, bagažo skyriaus talpa padidėja iki 455 litrų - tai daugiau negu „Renault Megane“.
Galima supeikti kvailoką multimedijos valdymą, kai norint iš navigacijos pereiti į radiją, tenka daryti kelis žingsnius.
Atskirto aprašymo vertas isteriškas navigacijos įspėjimas apie priekyje esantį greičio radarą - prietaisas maždaug prieš kilometrą iki radaro vyrišku balsu pradeda rėkti net ir tuo atveju, jeigu važiuoji neviršydamas greičio.
Tačiau šios smulkmenos nesugeba sugadinti bendro gero įspūdžio apie šį automobilį. „Renault Captur“ yra bene taikliausias gamintojo šūvis per pastaruosius keletą metų.