Šeštadienio vakarą šokėjas Saulius Skambinas ir jo žmona grupės „69 danguje“ vokalistė Karina Krysko-Skambinė patyrė, kaip greitai automobilį praryja liepsnos.
Kauniečių pora važiavo 2000 metais pagamintu automobiliu „Mercedes-Benz CLK 320“, kai jis užsiliepsnojo. Salone dar sėdėjo jų 1 metų ir 7 mėnesių sūnus, taip pat S. Skambino motina.
Specialistai mano, kad kauniečių poros automobilis užsiliepsnojo dėl akumuliatoriaus ir elektros instaliacijos gedimo.
Dažna nelaimės priežastimi tampančio trumpo jungimo elektros instaliacijoje tikimybė smarkiai padidėja po eismo įvykio, kai pažeidžiama daug detalių ir ne visus gedimus pavyksta nustatyti. Rimtų bėdų gali pridaryti nepatyrę meistrai, nežinantys visų automobilio konstrukcijos ypatumų.
„Vairuotojai smarkiai rizikuoja rimtus remonto darbus patikėdami garažų meistrams“, - perspėjo J. Dereškevičius.
Kita vertus, jis puikiai suvokia, kad taip elgtis vairuotojus verčia gerokai mažesni paslaugų tarifai.
Nepavyko pagriebti gesintuvo
Ugniagesių skaičiavimais, negesinamas automobilis visiškai sudega per 15-45 minutes.
S. Skambinas pirmas pajuto degėsių kvapą. Jis sklido iš bagažinės, kurioje yra mašinos akumuliatorius. Kaunietis mėgino atidaryti bagažinę, kurioje laikė gesintuvą, tačiau nesėkmingai.
Laukiant ugniagesių liepsnos liežuviai pakilo net į 2 metrų aukštį, o netrukus „Mercedes-Benz“ pavirto apsvilusio metalo laužo krūva.
Ar įmanoma užgesinti degantį automobilį turint gesintuvą?
J. Dereškevičius įsitikinęs, kad tai nesunku padaryti, jeigu vairuotojas nesutrinka ir elgiasi pagal visas taisykles.
„Gesintuvo turinį pilti ant automobilio kėbulo ar variklio dangčio - beprasmis dalykas. Būtina atsargiai atidaryti variklio dangtį ir srovę nukreipti į ugnies židinį“, - aiškino specialistas.
Lenktynių metu degantys automobiliai nėra išskirtinis įvykis, o J. Dereškevičiui nepavyko užgesinti tik vienos mašinos. Tiesa, tąkart buvo neužsuktas degalų bako dangtis ir salone išsiliejo labai didelis benzino kiekis.
Priežiūra mažina riziką
Dažniausiai automobiliai užsiliepsnoja dėl nesandarios degalų sistemos. Kai benzino garai susimaišo su oru, susidaro labai degus mišinys. Kad įsipliekstų ugnis, pakanka mažiausios kibirkšties.
Automobilių specialistai pataria nuolat tikrinti elektros įrangos ir laidų būklę. Tai padeda išvengti trumpo jungimo.
Trečia retesnė automobilių gaisrų priežastis – stabdžių sistemos gedimai. Jei stabdžių trinkelė prilimpa prie disko, ji pradeda kaisti, o įsiplieskusi ugnis persimeta ant padangos ir kitų degių medžiagų.
Sumažinti gaisro tikimybę gali ir patys vairuotojai. Dažniausiai ugnis plyksteli tuomet, kai svylantys laidai prisiliečia prie variklio, ant kurio yra tepalų, benzino ir purvo apnašų.
Tai degus mišinys, kurį nuvalius sąlygos gaisrui įsiplieksti gerokai sumažėja.
Dėl elektros instaliacijos gedimų sudegusių mašinų padaugėja žiemą, kadangi naudojama daugiau elektros prietaisų, padidėja sistemos apkrovimas.
Kuo senesnė transporto priemonė, tuo didesnė tikimybė išvysti pro variklio dangčio plyšius besiveržiančius dūmus, mat laidai ir įvairios jungtys praranda savo pirmines savybes.
Nevykęs prancūzų sumanymas
Jeigu būtų renkamas greičiausiai sudegantis automobilis, sąrašo viršuje atsidurtų pirmosios kartos „Renault Espace“.
Norėdami sumažinti šio vienatūrio svorį gamintojai net pačiam kėbului naudojo daug plastikinių detalių. Svoris tikrai sumažėjo, tačiau įsiplieskus gaisrui automobilis degėsių krūva pavirsta net nespėjus atvažiuoti ugniagesiams.