Vairavimo mokyklos nyksta - kursai turėtų kainuoti bent 2000 litų?

2013 m. balandžio 18 d. 20:07
Mindaugas Grinius
Darius Lesickas, Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (LVMA) prezidentas, prognozuoja, kad per artimiausius 6 - 7 metus bus priverstos užsidaryti dar maždaug 40 vairavimo mokyklų.
Daugiau nuotraukų (1)
Darius Lesickas, Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (LVMA) prezidentas, prognozuoja, kad per artimiausius 6 - 7 metus bus priverstos užsidaryti dar maždaug 40 vairavimo mokyklų.
D. Lesicko manymu, dėl to kalčiausia yra demografinė situacija šalyje, o ne vairavimo mokyklų tarpusavio konkurencija.
Statistikos duomenimis, 25 metų amžiaus žmonių Lietuvoje yra apie 50 tūkstančių, 17-mečių yra apie 40 tūkstančių, o dešimtmečių - jau tik 30 tūkstančių.
Mokyklų dar sumažės
"Po 6 - 7 metų mokytis vairuoti ateis dar 10 tūkstančių žmonių mažiau nei dabar. Todėl dar apie 40 mokyklų bus priverstos užsidaryti“, - skaičiuoja pašnekovas.
„Regitros“ duomenys taip pat rodo, kad šalyje kasmet mažėja žmonių, pirmą kartą gaunančių vairuotojų pažymėjimus.
2010 metais tokių buvo 43,8, 2011-ais - 43,3, pernai - 38,8 tūkstančio.
D. Lesickas įsitikinęs, kad pagrindinė problema - mažėjantis gyventojų skaičius Lietuvoje: „Natūralu - mažėja žmonių, mažėja ir besimokančių vairuoti“.
Jo nuomone, iš tikrųjų veikiančių vairavimo mokyklų skaičius yra dar mažesnis, nei skelbiama oficialioje statistikoje.
„Manyčiau, dabar realiai veikia kiek daugiau nei du šimtai mokymo įstaigų. Likusios statistikoje atsirado greičiausiai dėl to, kad vis dar atidaromos naujos vairavimo mokyklos“, - kalba jis.
Nuožmi konkurencija
Verslininkai rizikuoja, investuoja pinigus, tačiau naujai atidarytos mokyklos tiesiog nesurenka mokinių.
„Tyliai pradėjusios veikti po kurio laiko tokios mokyklos taip pat tyliai ir užveria duris“, - tvirtino pašnekovas.
Vairavimo mokyklos „Dorkanas“, turinčios 6 filialus Vilniuje ir Varėnoje, vadovas A. Stramkauskas mano, kad šias paslaugas teikiančių bendrovių sumažėjo ne tik mažėjančio gyventojų skaičiaus, bet ir aršios tarpusavio konkurencijos.
Mat ekonomikos pakilimo laikais (2006 - 2007 metais) buvo įsteigta daug vairavimo mokyklų, netrūko ir norinčių mokytis.
„Ne paslaptis, kad dalis mokyklų kūrėsi turėdamos pagrindinį tikslą - iš pažiūros nesunkiai užsidirbi pinigų. Tačiau tokios iliuzijos labai greitai išgaravo“, - kalba A. Stramkauskas.
Instruktorių - dvigubai mažiau
Jo teigimu, nuo 2009 metų besimokančiųjų skaičius nuolat mažėja. Priklausomai nuo metų laiko ir kitų aplinkybių, į mokymo klases susirenka 20 - 40 procentų mažiau norinčiųjų tapti vairuotojais nei tai buvo iki krizės: „Per 12 bendrovės veiklos metų tokios situacijos dar nebuvo“.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) pateikiama statistika patvirtina pašnekovo žodžius.
Jeigu inspekcijoje rengiamus specialius kursus vairavimo instruktoriams 2009 metais baigė 488 žmonės, tai pernai jų sumažėjo lygiai per pusę - 257 asmenų.
A. Stramkausko įsitikinimu, vairavimo paslaugų kaina nepagrįstai maža palyginti su kitų kursų kainomis.
Jis siūlo paskaičiuoti, kiek kainuoja vairavimo, užsienio kalbos ar buhalterijos kursai lyginant su investicijamis, reikalingomis mokymo procesui.
Mokantis kalbą ar buhalterijos pradmenis, užtenka patalpos, knygų ir dėstytojo.
Tuo tarpu ruošiant vairuotojus, reikia turėti vaizdine medžiaga aprūpintas klases, teorijos dėstytojus ir praktikos instruktorius bei mokomuosius automobilius su juose įdiegta filmavimo aparatūra. Be to, kainuoja automobilių priežiūra, remontas, degalai.
„Vien mes turime 11 lengvųjų automobilių („Volkswagen Golf“, „Opel Astra“, „Hyundai i30“) bei kelis sunkvežimius būsimiesiems C kategorijos vairuotojams ruošti“, - sakė pašnekovas.
Ar geriau paruoš mokinius?
Gal mažesnis kiekis rinkoje išlikusių, tačiau stipresnių mokyklų leis geriau paruošti būsimus vairuotojus?
„Tikiuosi, kad taip bus. Bet iš tikrųjų Lietuvoje labai sunku ką nors prognozuoti“, - kalba A. Stramkauskas.
D. Lesickas mano, jog taip turėtų būti.
„Rinka viską sudėlios į vietas, svarbu, kad jos neišbalansuotų skuboti valdžios sprendimai“, - mano A. Stramkauskas.
Vairavimo kursų kaina Lietuvoje šoktelėjo į viršų po 2010 metų rugsėjo 1 dienos.
Tuomet pagal naujus reikalavimus praktinio vairavimo valandų padaugėjo nuo 20 iki 30. Tuo tarpu teorijos kursas sutrumpėjo nuo 60 iki 40 valandų. Praktinis vairavimas sudaro didžiausią vairuotojų rengimo sąnaudų dalį.
Dabar vairavimo kursai Vilniuje, priklausomai nuo mokyklos, kainuoja 900 - 1300 litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.