Automobilio išlaikymo išlaidas sudaro draudimas, tepalų, filtrų, padangų keitimas, mokesčiai už techninę apžiūrą, plovimas, remontas ir nuvertėjimas. Šiame sąraše svarbiausias dalykas yra nuvertėjimas - tai yra kiek vertės per tam tikrą laiką praranda automobilis. Taip pat išlaidos remontui - jos gali labai smarkiai paploninti vairuotojo piniginę
„Tad sudėjus visas išlaidas ir pačios mašinos nuvertėjimą, nauju automobiliu nuvažiuoti vieną kilometrą kainuoja nuo 1,4 iki 2,5 litų - tai yra maždaug tiek, kiek taksi automobiliu“, - skaičiuoja Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.
Tačiau kuo automobilis senesnis, tuo vieno kilometro kaina mažesnė.
Vidutinis automobilio amžius Lietuvoje - 14 metų. Tokia transporto priemonė per metus nuvertėja 1,1 tūkst. litų.
„Nusipirkus 14 metų senumo automobilį taip pat reikėtų pasiruošti nemažoms investicijoms. Maždaug 3 tūkst. litų reikėtų išleisti priežiūrai ir remontui“, - sako V. Daukšas.
Tad tokiu automobiliu vienas kilometras kainuotų apie 50 centų, skaičiuojant, kad mašina naudoja 6 litrus dyzelino.
Jei automobiliu nuvažiuojama mažiau ir tik mieste, sąnaudos degalams išaugtų iki 8 litrų 100 kilometrų, ir vieno kilometro kaina pasiektų 80 centų ribą.
„Jeigu nepasiseka ir automobilis dažnai genda, vidutinė kilometro kaina gali išaugti, tačiau vairuojant seną automobilį ji nepasieks 1 lito. Vairuoti senesnį automobilį finansiškai naudingiau, nei naudotis taksi paslaugomis“, - sako pašnekovas.
Tuo tarpu naujas automobilis Lietuvoje vidutiniškai kainuoja apie 69 tūkst. litų.
Jį nusipirkus dar reikėtų investuoti į kasko ir civilinį draudimus, o vėliau - į garantinę automobilio priežiūrą – iš viso apie 4 tūkst. litų per metus.
Po pirmųjų metų naujo automobilio kaina krenta ketvirtadaliu – prarandama 18 tūkst. litų.
Vadinasi, neskaičiuojant išlaidų degalams, naujas automobilis pirmais metais savininkui atsieina apie 22 tūkst. litų.
„Taigi, jei nauju automobiliu, kuris 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 6 litrus dyzelino, per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų, vieno kilometro kaina siekia 1,4 lito, jei įveikiama tik 10 tūkst. – kaina šokteli iki 2,5 lito už kilometrą“, - skaičiuoja V. Daukšas.
Panašūs Vilniuje yra ir taksi paslaugų įkainiai.
Tad važinėjantiems nedaug (iki 10 tūkst. kilometrų) ir daugiausia mieste, taksi būtų pigiau nei naujas nuosavas automobilis.