Kokiu automobiliu važinėti pigiausia: dyzeliniu, benzininiu ar hibridiniu?

2013 m. balandžio 3 d. 13:23
Mindaugas Grinius
Rinkdamiesi automobilį dauguma vairuotojų didžiausią dėmesį kreipia į tai, kiek jis naudoja degalų. Tačiau nedažnas susimąsto, kas iš tiesų sudaro automobilio eksploatacijos kaštus ir kokiais degalais varoma mašina važinėti pigiausia.
Daugiau nuotraukų (1)
Iš tiesų, didžiausią prarandamų pinigų dalį sudaro automobilio nuvertėjimas, antroje vietoje yra degalų sąnaudos, trečiojoje - techninių aptarnavimų ir remonto kaštai.
Įvertinus visus šiuos faktorius, tampa akivaizdu: nors šiuolaikiniai dyzeliniai automobiliai ir naudoja nedaug degalų, tačiau juos pirkti verta ne visada. Dyzeliniai modeliai atsiperka tik tada, kai važinėjama daug ir ilgais atstumais.
Tai patvirtina ir automobilių nuomos bendrovės „SIXT Lietuva“ pristatyta skaičiuoklė TCO („Total Cost of Ownership“ - liet. bendrieji išlaikymo kaštai).
Jos dėka galima išsirinkti tokią mašiną, kuriai per mėnesį būtų galima skirti mažiausiai pinigų.
„Bendros tendencijos nėra. Vieniems klientams labiausiai rūpi mėnesinė įmoka, kitiems - likutinė vertė po kelerių metų.
Bendrai, visus automobilio išlaikymo kaštus pirkėjai ėmė skaičiuoti tik palyginti nesenai“, - portalui lrytas.lt aiškino Violeta Jadzevičienė, bendrovės „Tokvila“ rinkodaros vadovė.
„Kadangi mes daug automobilių parduodame įmonėms, joms labai svarbus kriterijus yra mėnesinė įmoka“, - kalbėjo Linas Barščevičius, „Škoda“ importuotojos, bendrovės ARX rinkodaros vadovas.
V. Jadzevičienės teigimu, jų vidinėje sistemoje yra sukurta daugybė TCO skaičiuoklių, kurios gali palyginti pačius įvairiausius variantus: ridos, skirtingų variklių, lizingo trukmės, kainų bei kitus.
„Jeigu tik klientas bus nuoširdus su pardavėju ir paaiškins, ko labiausiai tikisi iš automobilio, tikrai rasime patį optimaliausią variantą“, - kalba pašnekovė.
Kuris variklis geriausias?
Kaip veikia išlaidų skaičiuoklė?
„SIXT Lietuva“ skaičiuoklė pavyzdžiu pateikia tris vienodo modelio naujus automobilius „Toyota Auris“, tačiau varomus skirtingais varikliais.
Benzininis „Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i“ kainuoja 54,7 tūkstančio, dyzelinis „Toyota Auris 1.4 D-4D“ (64,7 tūkstančio), hibridinis „Toyota Auris Hybrid“ (79 tūkstančius litų). Taigi, pradinis kainų skirtumas siekia net 25 tūkstančius litų.
Vidutinės šių automobilių degalų sąnaudos irgi skiriasi akivaizdžiai: nuo 3,8 litro hibridinio iki 5,5 litro benzininio. Automobilis dyzeliniu varikliu naudoja 4,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Tad atrodytų, jog gerokai didesnė hibridinio modelio kaina niekaip nepateisina mažesnių jo sąnaudų. Mat skaičiuojant, jog per metus kiekvienu automobiliu nuvažiuojama 15 tūkst. kilometrų, išlaidos degalams tarp benzininio ir hibridinio modelio skiriasi vos šimtu litų per mėnesį (atitinkamai 336,19 ir 232,28 litai)
Važinėti dyzeliniu - brangiausia
Tačiau trejų metų eksploatacijos būtent hibridinis modelis išlaiko didžiausią vertę - 46 procentus. Benzininis ir dyzelinis - po 43 procentus.
Priežiūra, techniniai aptarnavimai, padangų keitimas ir saugojimas kainuoja labai panašiai, mėnesinė lizingo įmoka skiriasi maždaug 100 litų, KASKO draudimas - 27 litais per mėnesį.
Galų gale, suskaičiavus visus šiuos rodiklius ir degalų kainą „Statoil“ degalinėse (benzinas 4,89, dyzelinas - 4,65 lito), paaiškėja kiek netikėtas dalykas - skirtumo tarp benzininio ir hibridinio „Auris“ modelio praktiškai nėra, o brangiausia važinėti dyzeliniu.
Taigi, per trejus metu nuvažiavus 45 tūkstančius kilometrų visos benzininio modelio išlaidos sudarė 1557 litus per mėnesį, hibridinio - 1565, o dyzelinio - 1633 litus.
Žinoma, jeigu rida būtų didesnė, skaičiai keistųsi dyzelinio modelio naudai ir jis įgytų daugiau pranašumų.
„Volkswagen“ atstovės bendrovės „Moller auto Vilnius“ pardavimų vadovo Tomo Visakavičiaus nė kiek nenustebino tokie skaičiuoklės rezultatai. Jis teigė, kad klientams taip pat stengiasi pasiūlyti kelis variantus, iš kurių jis išsirenka tinkamiausią.
Pašnekovas pastebėjo, kad dauguma privačių pirkėjų nenuvažiuoja daugiau nei 20 tūkstančių kilometrų per metus, tad jiems geriau benzinu varomi modeliai.
Meilė dyzeliams neblėsta
Įmonių automobiliai dirba gerokai intensyviau, jų rida didesnė, tad geriau rinktis dyzelinę versiją.
„Renkantis tarp benzino ir dyzelino svarbiausi yra du kriterijai: rida ir mašinos eksploatavimo trukmė“, - įsitikinęs pašnekovas.
Pernai pirkėjai Lietuvoje įsigijo net 156 685 naudotus automobilius. Dažniausiai naudota mašina renkamasi su dyzeliniu motoru – nors jos kainuoja brangiau nei benzininės, tikimasi sutaupyti pilant mažiau degalų.
Bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, iš visų praėjusiais metais į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių dyzeliniai sudarė net 74,5 procento, benzininiai – 22,8, varomi alternatyviais degalais – 2,7 procento.
Kaip teigia „SIXT Lietuva“ vadovas Algimantas Andrašiūnas, renkantis naują transporto priemonę didžiausią įtaką turi aukštos degalų kainos, todėl pirmiausiai žiūrima į dyzelinius modelius, kurie degalų sudegina mažiau.
„Tačiau toks sprendimas pasiteisins tik tada, jei dyzelinu varomu automobiliu bus nuvažiuojama daugiau nei 30 tūkstančių kilometrų per metus“, - teigia jis.
Skaičiuoti reikia viską
Pašnekovo teigimu, skaičiuoklė gali padėti apsispręsti dėl ekonomiškiausio ir racionaliausio sprendimo, nes atsižvelgiama ir į vadinamąsias paslėptąsias automobilio išlaidas.
Mat skaičiuoklėje taikoma metodika atsižvelgiant į visas išlaidas per 3-5 metų automobilio naudojimo laikotarpį ir paskaičiuoja vidutinę automobilio kainą mėnesiui.
Remiantis šia skaičiuokle, automobilio nuvertėjimas (vertės praradimas) sudaro 52 procentus visų išlaidų automobiliui, degalai - 22 procentus, reguliarių techninių aptarnavimų ir remonto kaštai (16 procentų), draudimas (10 procentų).
Atliekant skaičiavimus atsižvelgiama į veiklos nuomos mėnesinę įmoką, draudimą, techninę apžiūrą ir kelių mokesčius, išlaidas priežiūrai ir remontui, taip pat degalų sąnaudas.
dyzelinasŠkodaVolkswagen
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.