PVM atskaita už lengvuosius automobilius bus grąžinta?

2013 m. sausio 22 d. 10:31
lrytas.lt
Po susitikimo su Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovais naujasis Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius spręstinų dalykų sąrašą papildė dar trimis įrašais. Asociacijos prezidentas Petras Ignotas ministrui pristatė tris pačias opiausias automobilių verslo bendruomenės problemas ir sutarė apie jų sprendimo būdus pakalbėti pasibaigus nerašytam 100 dienų kritikos moratoriumui.
Daugiau nuotraukų (1)
Bene seniausias, absurdiškiausias ir lengviausiai išsprendžiamas rebusas – PVM atskaita už lengvuosius automobilius. Dar 2002-aisiais priimtą PVM įstatymo pataisą, kuria buvo užkirstos galimybės susigrąžinti įmonėms PVM jei lengvasis automobilis, skirtas vežti ne daugiau kaip 8 žmones, po keleto metų patys politikai pripažino nelogiškomis ir neteisingomis.
Įrodžius, kad automobiliai iš esmės yra tokia pat prekė, kaip sniego kastuvas ar elektrinis radiatorius, todėl verslo subjektams (žinoma, jei jie įsiregistravę PVM mokėtojais), turėtų būti leidžiama atskaityti pridėtinės vertės mokestį.
Tiksliau – taikyti normalią mokestinę praktiką, ir neklaidinti žmonių paistalais apie „mokestines lengvatas“.
Ankstesnioji, E. Masiulio vadovaujama Susisiekimo ministerijos specialistų komanda, parengė ir su visomis suinteresuotomis institucijomis suderino reikiamus teisės aktus, kurie atstatytų teisingumą ir išbrauktų automobilius iš „raupsuotųjų“ prekių kategorijos. Deja, prasidėjus rinkimų į Seimą karštinei dokumentas nebuvo pateiktas Vyriausybei ir tebeguli Susisiekimo ministerijos valdininkų stalčiuose.
Antroji problema – iš trečiųjų šalių gabenami automobiliai, neatitinkantys ES direktyvose užfiksuotų reikalavimų. Autoverslininkų teigimu, daugiausia rūpesčių kelia iš JAV plukdomos apynaujės mašinos, akivaizdžiai neatitinkančios nei saugumo, nei aplinkosaugos reikalavimų.
LAA skaičiavimais kasmet į Lietuvą atgabenama apie 20 000 apynaujų mašinų, kurios parduodamos kone perpus pigiau, nei gali pasiūlyti visus priklausančius mokesčius sąžiningai mokančios bendrovės. Nors ir egzistuoja simbolinės rinkos apsaugos užkardos, visos jos įveikiamos naudojant pačius primityviausius mechanizmus.
Trečioji ministrui R. Sinkevičiui pristatyta problema – nacionalinės automobilių parko formavimo politikos gairės. Per keliolika pastarųjų metų, kai Lietuvos transporto parkas buvo paverstas laukinio kapitalizmo (blogiausia šios sąvokos prasme) žaidimų aikštele, mūsų šalis pagal 1000 gyventojų tenkančių mašinų lygį įsiveržė į 7 vietą visame Senajame žemyne.
Deja, džiaugtis tuo galima tik tuo atveju, jei sveikintinas atrodo pirmavimas pagal savižudybių skaičių. Mūsų šalis tapo Europos senų automobilių kapinynu, sukuriančiu daugybę naujų problemų. Svarbiausios jų – eismo saugumas, visuomeninio transporto plėtros paralyžius, spūstys miestų gatvėse, didžiulė tarša ir t.t.
LAA ekspertai pateikė pasiūlymus, kaip būtų galima spręsti visas išvardintas problemas. Naujoji susisiekimo ministro R. Sinkevičiaus vadovaujama komanda įsipareigojo išanalizuoti situaciją ir per tris artimiausius mėnesius pristatyti savo nuostatas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.