Abi keturių varomų ratų sistemos didina automobilių stabilumą bei palengvina jų valdymą, vaižiuojant slidžia kelio danga – tai ypač aktualu žiemą.
Per pastaruosius dvejus metus „BMW Group“ automobilių, kuriuose yra įdiegta „xDrive“ stabilumo kontrolės sistema, skaičius išaugo apie 50 proc. ir jų paklausa nuolat didėja.
Oficialios BMW ir MINI atstovės Lietuvoje, bendrovės „Krasta Auto Vilnius“ direktorės Rasos Klimavičiūtės teigimu, keturių varančiųjų ratų sistemos taip pat sparčiai populiarėja ir Lietuvoje.
„Praėjusiais metais beveik pusė BMW automobilių pirkėjų rinkosi keturių varomų ratų sistemą „xDrive“. Įdomu tai, kad klientams jos nė nereikia siūlyti – jie dažniausiai patys išreiškia pageidavimą turėti šią sistemą, nes jau būna apie jos privalumus išgirdę anksčiau. Tai rodo, jog šios sistemos kokybė „kalba“ pati už save“, – sako ji.
Naujausi BMW modeliai, kuriuose įdiegta visų keturių varomų ratų sistema yra BMW 1 serijos – „BMW 120d xDrive“ ir „BMW M135i xDrive“.
Sistemos „xDrive“ pranašumais taip pat gali mėgautis BMW 3 serijos sedano bei kupė, BMW 5 serijos sedano, BMW 5 serijos Touring, „BMW Gran Turismo“, BMW 6 serijos kupė, BMW 6 serijos kabrioleto, BMW 6 serijos „Gran Coupe“ taip pat prabangių BMW 7 serijos sedanų ir BMW X1, BMW X3, BMW X5 ir BMW X6 vairuotojai.
Pavasarį rinkai bus pristatytas ir naujasis BMW 3 serijos Touring su „xDrive“ sistema, o MINI ALL4 sistema bus įdiegta ir naujausiame „MINI Paceman“ modelyje.
Visų keturių varomų ratų sistemą BMW pristatė dar 1985 metais kaip alternatyvą savo prekiniam ženklui – automobiliui su galiniais varomaisiais ratais.
Anot gamintojų, šis principas tapo „xDrive“ pagrindu ir tobulintas keletą dešimtmečių dabar suteikia išskirtinį vairavimo komfortą, kadangi sistema leidžia preciziškai paskirstyti varomąją jėgą tarp automobilio ašių ir taip užtikrina tikslesnius manevrus bei automobilio stabilumą.
„BMW xDrive“ kontrolės sistema itin tiksliai ir greitai nustato netinkamą posūkio kampą ir paskirsto varomąją jėgą tarp nuolat varomos priekinės bei galinės automobilio ašies. Pavyzdžiui, jei kyla netikslaus posūkio rizika, kuomet vairuojama ant slidžios kelio dangos ir didesnė varomoji jėga yra sutelkta piekinėje ašyje, jos perteklius operatyviai perkeliamas į galinę ašį ir atvirkščiai.
Kaip teigia „BMW Group“, didžiausias visų keturių varomų ratų privalumas yra tai, jog tokia sistema nuolat budi ir yra pasiruošusi pašalinti slydimo grėsmę dar iki jos atsiradimo ir taip užtikrina didesnį vairavimo malonumą.
Tuo tarpu MINI automobiliuose montuojama stabilumo kontrolės sistema ALL4 pirmiausiai buvo adaptuota „MINI Countryman“ ir pristatyta 2010 m. Tai tapo svaria alternatyva iki tol gamintiems MINI automobiliams su priekiniais varomaisias ratais. Kaip ir „xDrive”, preciziškai veikianti ALL4 sistema užtikrina „Countryman“ stabilumą slidžiame kelyje ir didina vairavimo malonumą.