Dvigubai išaugo prekyba akumuliatoriais bei neužšąlančiu langų plovimo skysčiu.
Mažiau nuo šalčio nukentėję vairuotojai užuovėjos ieškojo degalinėse.
Pavyzdžiui, „Lukoil“ degalinėse žieminių stiklų plovimo skysčių, valytuvų, tempimo lynų bei užvedimo laidų – visų aktualiausių žiemos sezono prekių - pardavimas, palyginti su pirmuoju gruodžio savaitgaliu, padidėjo dvigubai.
Daiva Jokšienė, „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ komunikacijos direktorė, sakė, kad itin išauga automobilių langų skysčio paklausa – žiemą langų plovimo skysčių paprastai perkama 6-8 kartus daugiau nei vasarą.
Atėjus šalčiams ir pradėjus snigti, vairuotojai daugiau perka ir įvairios žiemos sezonui skirtos chemijos produktų – tirpiklių langams, durims ar spynelėms, žeminių priedų dyzelinui, taip pat langų gremžtukų.
Pradėjus snigti ar pašalus, šių produktų paklausa ūgteli daugiau nei 3,5 karto. Išauga ir kitų produktų – užvedimo laidų, tempimo lynų, akumuliatorių pardavimas, tačiau pastarųjų produktų sezoniškumas mažesnis.
Bendrovės „Melgos“ vadovas Erlandas Gintneris pastebėjo, kad net santykinai nedideli šalčiai į servisus atginė būrius vairuotojų.
Dyzelinių automobilių savininkus kamuoja neveikiančios kaitinimo žvakės bei užsikišę kuro filtrai.
„Nors šalčiai nėra dideli, matyt, labiausiai nukentėjo daugiausia kontrabandinį baltarusišką ar rusišką dyzeliną į savo mašinas pylę vairuotojai“, - kalbėjo D. Kančius.
Dėl šalčių servisai savaitgalį sulaukė maždaug dvigubai daugiau klientų, dauguma jų servisus pasiekdavo padedami kitų.
Nors visi specialistai vieningai tvirtina, kad automobilius šalčiams reikia ruošti iš anksto, toli gražu ne visi jų patarimų klausė.
„Jeigu akumuliatorius nekeistas 3-4 metus, jis bet kurią akimirką gali iškrėsti nemalonų siurprizą. Neverta laukti, kol jis visiškai numirs – bet kuriame normaliame servise patikrins jo būklę ir generatoriaus krovimą“, - pataria E. Gintneris.
Jam antrina vienos didžiausių akumuliatorių importuotojų, bendrovės „Juta“ specialistas Raimundas Kalašinskas: „Net ir pakenčiamos būklės akumuliatorius per šalčius gali išsikrauti, jeigu automobiliu bus važiuojama trumpai ir įjungus visus šildymo prietaisus.“
Anot specialisto, paleidus variklį reikėtų važiuoti bent 20 minučių – tuomet generatorius kompensuoja variklio paleidimui išnaudotą akumuliatoriaus energiją.
Be to, trumpai važiuojant reikėtų vengti naudoti galinio lango šildymą, jungti kitus komforto prietaisus. Kelių ar keliolikos minučių kelionės neužtenka net tam, kad lango šildymas pradėtų normaliai veikti, o energijos išnaudojama daug.
„Be to, reikėtų nepamiršti, kad kol paties elektrolito temperatūra akumuliatoriuje yra minusinė, jo krovimas nevyksta. Temperatūra turi būti bent šiek tiek teigiama“, - kalba R. Kalašinskas.
Gausus sniegas privertė į servisus suskubti tuos, kurių žieminės padangos prastos būklės, tačiau jie ketino išsiversti žiemą su jomis.
Tai būdinga kiekvienos žiemos tendencija, taip vadinama antroji banga.
„Kai žmonės nesugeba išvažiuoti iš kiemų, visur ir nuolat klimpsta – nenorom atsisveikina su pinigais padangoms, kurių šiaip gal ir neketino išleisti. Kita vertus – juk tai ne vienkartinė investicija, padangos tarnaus dar bent tris žiemas“, - kalba E. Gintneris.
Besiruošiantys išvykti slidinėti į Alpes jau pamažu dairosi ir grandinių. Kai kuriuose kalnų kelių ruožuose grandinės yra privalomos.