Ką daryti, kad žiema visiškai nepribaigtų stiklo valytuvų?

2012 m. gruodžio 2 d. 16:45
Mindaugas Grinius
Mano kaimynas, ruošdamasis žiemai, nusprendė labai gudriai sutaupyti: ne pirkti naujas valytuvų šluoteles ir išleisti per 100 litų, bet pakeisti tik jų gumą. Turguje grafitinės gumos metras kainuoja nuo 1 iki 7 litų, tad jo pasirinkimas atrodė gana įdomus ir beveik nieko nekainuojantis. Tačiau pakeistos gumos nustojo valyti stiklą jau po trijų dienų ir sėkmingai iškeliavo į šiukšlių konteinerį.
Daugiau nuotraukų (1)
„Kada ir kokius valytuvus keisti - nėra jokių patarimų. Tiesiog juos keisti reikia tada, kai jie pradeda blogai valyti ar skleisti nemalonius garsus“, - tvirtina valytuvų ekspertas Žydrūnas Bražionis.
Tačiau jis pastebi dėsningumą, kad valytuvų paklausa labiausiai išauga rudenį ir pavasarį.
Rudenį anksti temsta, lyja, daug šviesų atspindžių kelyje - tad jeigu dar ir valytuvai prastai valo, važiuoti tampa ir labai nemalonu, ir pavojinga.
„Tuomet žmogus, neapsikentęs nuolat mirguliuojančio vaizdo per priekinį stiklą, griebia pačius pigiausius po ranka pakliuvusius valytuvus - juk vis tiek geriau nei seni“, - aiškina Ž. Bražionis.
Panašiai būna ir pavasarį - nuo druskų, smėlio ir ledo valytuvai būna labai susidėvėję.
Tuo galima paaiškinti, kad lietuviai vis dar lieka ištikimi pigiausiems kiniškiems, Taivanyje pagamintiems valytuvams, kurių pora prekybos centruose kainuoja apie 20 litų. Statistikos duomenimis, tokių į mūsų šalį įvežama daugiausiai.
„Šiek tiek keista, kad vairuotojai laukia, kol nieko nebemato pro priekinį stiklą ir tik tada keičia valytuvus, juk jie dabar kainuoja mažiau nei prieš 30 metų“, - komentuoja pašnekovas.
Kita valytuvų grupė „Bosch“, „Valeo“, „Champion“, „Denso“ yra gerokai aukštesnės kokybės ir kainos. Tokių valytuvų komplektas vidutiniškai kainuoja 70 - 100 litų. Ir juos renkasi kita grupė klientų - kurie važinėja naujesnėmis mašinomis, iš anksto planuoja savo išlaidas.
Katalogas ar liniuotė?
Ne pirmus metus važinėjantiems tuo pačiu automobiliu išsirinkti valytuvus - vienas juokas.
Pirmą kartą tai darantiems pagelbėti gali net paprasta liniuotė - svarbu išsirinkti tinkamo ilgio ir atkreipti ypatingą dėmesį kaip tvirtinama valytuvo šluotelė.
Važinėjantiems apynaujais automobiliais geriausiai valytuvus rinktis ne prekybos centruose, bet automobilių priežiūros centruose ir pasikliauti katalogais.
Geriausia išeitis - rasti kokybiškus, garsių gamintojų valytuvus, išparduodamus įvairių akcijų metu. Tik tokiu atveju pardavimų konsultanto vaidmuo itin svarbus, nes paprastai akcijų metu prekių pasirinkimas būna ribotas.
Be to, daugelyje modernių automobilių abu valytuvai būna skirtingo ilgio. Gana nelengva be specialistų patarimų išsirinkti tinkamus valytuvus japoniškiems automobiliams.
Dauguma gamintojų rekomenduoja valytuvų šluoteles keisti kas 6 - 12 mėnesių, tačiau realiai taip dažnai jų niekas nekeičia.
Apklausus vairuotojus paaiškėjo, kad Europoje vidutinis valytuvų šluotelių keitimo intervalas yra 2,6 metų.
Žinoma, Skandinavijoje, kur oro sąlygos sudėtingiausios ir žmonės sąmoningiausi, valytuvai vidutiniškai keičiami kas 18 mėnesių.
Prancūzijos ir Vokietijos vairuotojai tai daro kas dveji metai. Britai, italai ir ispanai keičia valytuvų šluoteles tik kas ketveri metai.
Apledėjęs stiklas - lyg peilis
Žiema yra tikra stiklo valytuvų žudikė. Maži ledo gabaliukai ant stiklo aštriomis briaunomis tiesiog pjauna lygų valytuvų gumų paviršių.
Todėl tiesiausias kelias pribaigti net apynaujus stiklo valytuvus - kasdien šaltą žiemos rytą brūžinti jais apledėjusį automobilio stiklą. Efektas toks pats, kaip valytuvų gumas šveisti švitriniu popieriumi.
Todėl, nepatingėjus rytais nugremžti apledėjusį langą gremžikliu ar atitirpinus jį specialiu tirpikliu, valytuvų tarnavimo laiką galima pailginti bent du kartus.
Be to, žiemą valytuvai ir priekinis stiklas kenčia nuo druskos, smėlio, ledo mišinio. Todėl žiemą, norint tausoti ir valytuvus, ir priekinį stiklą labai svarbu kokybiškas langų plovimo skystis. Ir jo negailėti.
Todėl bene pagrindinis patarimas žiemą - nejungti valytuvų, jei dar neatšilo apšalęs langas. Jei skubate, atplėškite valytuvą atsargiai nuo stiklo. Nevalykite lango, jei ant jo dar likę nors kiek ledo.
Berėmiai - efektyvesni
Pastaruoju metu populiarėja berėmio valytuvo šluotelės (arba plokščias valytuvas). Jo pasirodymas rinkoje yra svarbiausia pastarųjų metų konstrukcinė naujovė.
Šio tipo valytuvuose prispaudimo jėga tolygiai paskirstyto dėka dviejų spyruoklinių plieno juostų, o ne kelių svirčių pagalba, kaip tradicinės konstrukcijos valytuvuose.
Nauja konstrukcija ne tik panaikina trintį susidarančią tarp tradicinės konstrukcijos valytuvų svirčių, tačiau ir geriau atkartoja priekinio stiklo formą, nes šiuolaikiniuose automobiliuose valytuvai vis ilgesni.
Plokščia valytuvo šluotelė turi ir kitų privalumų. Ji yra žymiai lengvesnė, tyliau veikia ir, svarbiausia, beveik neužsikemša ledu ir sniegu žiemą.
Nuo 1999 metų, kai „Mercedes-Benz CL“ pirmasis buvo pradėtas pardavinėti su plokščiais valytuvais, jų poreikis nuolat auga. Dabar keturi iš penkių naujų automobilių Europoje parduodami su plokščiais valytuvais.
championBoschdenso
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.