Automobilio spalva labiausiai priklauso ne nuo tuo metu vyraujančios mados, bet nuo konkretaus automobilio modelio – įsitikinusi „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalyse marketingo vadovė Anda Budlevska.
„Ar esate matę geltoną „Volkswagen Multivan Busines“ arba žalią „Audi Q5“, - klausia ji. Nė vienas klientas Baltijos šalyse per visą importuotojo veiklos laiką nėra užsakęs geltono verslo klasės automobilio.
Tuo tarpu mažų automobilių klasėje geltoni, raudoni automobiliai – įprastas dalykas ir nieko nestebina gatve važiuojantis geltonas „Renault Clio“.
Rudos spalvos bumas
Tačiau visi lrytas.lt kalbinti pašnekovai pastebi bendrą tendenciją - pastaruoju metu itin paklausios rudos ir bronzos spalvos, kurias savo klientams ėmė siūlyti beveik visi automobilių gamintojai.
Didžiausios naujų automobilių importuotojos Lietuvoje, bendrovės “Inchcape Motors” rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė: „Mes akivaizdžiai pastebime rudos spalvos mados tendenciją - net keturi naujausi mūsų atstovaujamų gamintojų modeliai pristatomi rudos, tamsios oranžinės ar vario spalvos“.
Nors atspalviai nėra vienodi ir labai skiriasi, tačiau akivaizdžiai išryškėjo tendencija rinktis šiltas spalvas.
Nijolė Badikonienė, bendrovės „Veho“ pardavimų vadovė, pastebi, kad pastaruoju metu staiga išaugo rudos matinės spalvos paklausa.
„Citroen“ tuoj pat matine ruda spalva nudažė naujausią DS4 versiją „Just Mat“. Miesto tipo visureigis „C4 Aircross“ reklaminėje medžiagoje yra vaizduojami rudos ir baltos spalvos, „Citroen DS5“ – baltos ir pilkos“, - pastebi ji.
Tačiau M. Makauskaitė pabrėžia, kad ne visi gamintojai naudoja šias spalvas reklamai.
„Štai, „Mazda“, „Jaguar“ ir „Land Rover“ renkasi raudono rubininio, tamsiausios žalios, kartais tamsiausios mėlynos atspalvius modelių grožiui pabrėžti“, - kalba pašnekovė.
Skaičiai - pilkos spalvos nenaudai Oficialios „Volvo“ importuotojos, bendrovės „Sostena“ rinkodaros ir pardavimo vadovas Algirdas Binkevičius atliko pernai ir šiemet Lietuvoje parduotų „Volvo“ spalvų analizę: „Man pačiam pasidarė įdomu, nes iš esmės dalį spalvų formuojame – tam tikros spalvos rinkoje debiutuojantys modeliai lemia ir bendras tendencijas.
Jis taip pat pastebi, kad dominuoja juoda ir rusvų atspalvių (ruda, bronzinė, smėlio rusva) spalvos. Balta spalva praeitais metais buvo trečioje vietoje, bet šiais metais pastebimas šioks toks baltos spalvos mažėjimas, ją pamažu stumia mėlyna (nes naujojo „Volvo V40” debiuto rinkoje spalva yra būtent mėlyna).
„Nors lietuviai gana konservatyvūs, žiūri prestižo ir praktiškumo, tačiau vis dažniau atsiranda norinčių išsiskirti iš minios ir mus tai džiugina“, - neslepia A. Binkevičus.
Lietuvoje 2011 metais parduotų ”Volvo“ automobilių spalvos: juoda (35,94 procento), ruda/smėlio/bronzinė (33,85), balta (9,38), šlapio asfalto/pilka (8,33), kitos - 12,50 procento.
Palyginimui, 2012 metais: juoda (30,21), ruda/smėlio/bronzinė (33,85), balta (6,25), šlapio asfalto/pilka (2,08), mėlyna (4,17), kitos - 6,25 procento.
Balta – prabangiems modeliams
Tačiau tarp prabangių modelių vis dar madinga balta spalva.
„Prieš keletą metų prasidėjusi baltos spalvos mada tęsiasi - pirkėjai, norėdami įsigyti baltos spalvos lengvuosius automobilius, dažnai turi net primokėti papildomai“, - kalba M. Makauskaitė.
„Juoda, balta, sidabrinė – tai klasikinės spalvos, su kuriomis kitos negali konkuruoti“, - įsitikinusi A. Budlevska.
Tarp prestižinių, brangių automobilių sidabrinė ar šlapio asfalto spalva neapleidžia lyderio pozicijų jau daug metų.
Ne paskutinėje vietoje ir faktas, jog mūsų klimato zonoje balta spalva reikalauja labai daug priežiūros. Baltos spalvos purvinas automobilis atrodo tikrai nekaip.
Pilka ar sidabrinė reikalauja gerokai mažiau priežiūros.
Prestižinių gamintojų tik kai kurie sportiniai modeliai, pavyzdžiui, „Audi S4“dažomi ryškiomis spalvomis.
Todėl pamačius gatve važiuojantį raudoną „Audi“ ar mėlyną BMW, jau iš tolo galima spėti, kad tai sportiški „S Line“ arba „BMW Motorsport“ modeliai.
Žalia – ne lietuvių spalva
Gamintojai, pasirinkę vieną ar kitą spalvą naujo modelio pristatymui rinkoje, nedaro to šiaip sau.
Prieš kiekvieno modelio sukūrimo ir gamybos procesą atliekamos milžiniškos studijos, kurių metu tiriama ir vartotojų nuomonė.
„Tad galima drąsiai teigti, kad automobilių pasaulyje mada yra neatsiejama dalis, ir tendencijas diktuoja ne tik gamintojai“, - įsikinusi M. Makauskaitė.
Tai patvirtina ir kompanijos „BASF Coatings“ užsakymu parengtos automobilių spalvų mados prognozes artimiausiems metams.
Tyrėjų manymu, žalia, ruda ir bronzos spalvos turėtų prigesinti šiuo metu mašinų rinkoje dominuojančias baltą ir sidabrinę. Šių metų liepą paskelbtoje studijoje neabejojama, kad netrukus vėl bus madingi natūralių atspalvių - uogų bei vario, taip pat rudi, žali ir mėlyni automobiliai.
Lietuvoje šios prognozės pildosi tik iš dalies – mat žalios spalvos naujų automobilių mūsų šalyje parduodama itin mažai.
„Visose Baltijos šalyse žalia spalva yra „mirusi“ – niekas tokių automobilių neperka“, - kalba A. Budlevska.
Išskyrus, žinoma, kai kuriuos sportiškus modelius, pavyzdžiui, „Volkswagen Scirocco“, kurio ryškiai žalia spalva yra „firminė“.
Ryškiai žalia tinka kai kuriems jaunatviškiems ir žaismingiems modeliams („Seat Ibiza“, „Citroen C3 Picasso“), tačiau tamsiai žalia yra visiškai nepaklausi.
Spalvoms – įmantrūs pavadinimai
Bendrovės „Moller auto“ Vilnius pardavimo vadovas Tomas Visakavičius kalba, kad nauji modeliai labai į rinką įvedami su tam tikromis gamintojo parinktomis spalvomis.
„Tačiau mes kažkokių paaiškinimų dėl vienos ar kitos spalvos parinkimo konkrečiam modeliui negauname“, - tvirtina jis.
Jis pastebi, kad pastaruoju ypač daug dėmesio buvo skirta įvairiems rudos spalvos atspalviams, kurie pavadinti įmantriais pavadinimais: „Toffee brown“, „Black Oak brown“, „Light brown“ ar „Cashmere brown“.
Greta papildomų sidabrinės spalvos atspalvių „Tungsten Silver“ ir „Cool Silver“, su 7 kartos „Volkswagen Golf“ debiutavo ir nauja balta perlamutro spalva, pavadinta „Onyx white“.
Nors, rodos, balta ir taip yra balta – kas čia gali būti naujo?
Permainos – po kelerių metų?
„Žmonėms visais laikais patiko žemės atspalviai, juk jie ne tik gražūs, bet ir praktiški. Taigi žalia ir mėlyna dabar bus pagrindinės naujų automobilių spalvos“, - neabejoja „BASF Coatings“ ekspertai.
Šiuo metu daugiau nei pusė visų pagaminamų automobilių yra juodi, balti ar sidabro spalvos. Tačiau prognozuojama, kad po ketverių - penkerių metų į gatves daugiausia išriedės žalių automobilių.
Žinoma, tai nulems ir vis didėjantis dėmesys ekologijai mašinų pramonėje.
„Vis dažniau iš gamintojų ir pirkėjų išgirstame, kad jie gatvėse nori matyti daugiau spalvų, tad automobilių spalvų paletę planuojama papildyti, pavyzdžiui, bronzos ir smaragdo atspalviais“, - sakė Europos dizainerių grupės vadovas Markas Gutaras.
Pasitelkus naujas technologijas automobiliai tviskės dar ryškiau.