Amerikinių automobilių gerbėjai degalų sąskaitų neskaičiuoja

2012 m. rugpjūčio 20 d. 09:14
Alvydas Ziabkus
200 įvairiausių modelių amerikinių automobilių šeimininkai savo turtu leido pasidžiaugti palangiškiams ir kurorto svečiams. Į jau penktą kartą surengtą tarptautinį sąskrydį „American Spirit” šiemet retu automobiliu „Cadillac DTS” atriedėjo ir JAV ambasadorė Lietuvoje Anne E. Derse.
Daugiau nuotraukų (1)
Iš Amerikos automobilių pramonės lopšio Detroito kilusi ambasadorė yra prisiekusi automobilių gerbėja.
Pirmąjį automobilį „Pontiac” 16 metų gimtadienio proga jai padovanojo tėvas. Vėliau ji vairavo „Ford”. Dirbdama Europoje persėdo į „Volkswagen” markės automobilį, turėjo „Toyota Prius”.
Anot A. E. Derse, beveik visi amerikiečiai važinėja tėvynėje pagamintomis mašinomis. Ambasadorės vyras iki šiol vairuoja automobilį „Chrysler”.
„Amerikiečiai labai mėgsta tolimas išvykas šalies greitkeliais. Dažnose kelionėse iš Vašingtono į Detroitą prie vairo praleisdavau po 10 valandų”, – pasakojo ambasadorė ir pabrėžė, kad iki šiol nėra turėjusi jokios nuobaudos už kelių eismo taisyklių pažeidimą.
A. E. Derse buvo ne tik aktyvi žiūrovė, bet ir dalyvė. Ji su ambasados automobiliu pradėjo automobilių „Cadillac” paradą ir Palangos gatvėmis riedėjo kolonos priekyje.
Renginį tikisi išplėsti
Amerikinių automobilių sąskrydžius rengiantis 37 metų palangiškis Aleksandras Palivonas džiaugėsi, kad dalyvių gausa Palangos sąskrydžiai jau dabar pranoko dar anksčiau Latvijoje pradėtas organizuoti amerikinių automobilių parodas.
A. Palivono svajonė pasiekti Čekijoje vykstančio panašaus renginio lygį. Ten suvažiuoja per tūkstantį amerikinių automobilių iš Čekijos, Slovakijos, Austrijos, Vokietijos, Vengrijos.
Palangos renginys yra pritraukęs automobilių savininkus iš trijų Baltijos valstybių, Rusijos, Baltarusijos, Suomijos, Lenkijos.
Tačiau didžiausias Europoje amerikinių mašinų sąskrydis vyksta Švedijoje. Ten suvažiuoja per 10 tūkst. automobilių.
Pasirinkimą lėmė kaina
Palangiškis amerikiniais automobiliais susižavėjo atsitiktinai.
Susidraugavęs su Palangos visureigių klubo nariais ir panoręs dalyvauti bekelės varžybose jis pats sumanė įsigyti visureigį. Pigiausia buvo pirkti iš JAV laivais parplukdomą amerikinį visureigį.
Vyras išsirinko 1999 metais pagamintą „Ford Explorer Eddie Bauer”. Paremontavus aplankstytą kėbulą palangiškiui automobilis buvo parduotas už 10 tūkst. litų.
„Vos tik sėdęs prie šio automobilio vairo pajutau amerikinės mašinos komforto privalumus. Ne veltui važiavimas JAV gamintojų automobiliais prilyginamas kelione laivu”, – pasakojo A. Palivonas.
Nusprendė susitikti Palangoje
Susižavėjęs savo visureigiu A.Palivonas nė nepajuto, kaip tapo amerikinių automobilių gerbėju, pradėjo domėtis ir kitų JAV automobilių gamintojų produkcija – ji žavi išskirtinėmis kėbulo formomis.
Amerikoje pagamintos mašinos yra įdomios dar ir todėl, kad šios šalies automobilių pramonė turi gerokai ilgesnę istoriją negu Europoje. Vien JAV yra apie 20 automobilių gamintojų.
Savo aistra palangiškis užkrėtė ir žmoną, ji iš „Opel Astra” persėdo į „Ford Taurus”.
Netrukus atsirado poreikis ieškoti JAV automobilius garbinančių bendraminčių. Internetu jis susipažino su įvairių modelių automobilius turinčiais lietuviais, latviais.
Kilo mintis visiems susitikti ir apžiūrėti, kas ką turi. A.Palivonas pasiūlė susirinkti Palangoje. Į pirmąjį sąskrydį atriedėjo 40 automobilių.
„Tuomet nė neįsivaizdavau, į ką išaugs pirmasis susitikimas”, – nusišypsojo entuziastas.
Sąskrydžiuose laukia naujovių
Dabar amerikinių automobilių sąskrydžiui jis kasmet atsakingai rengiasi.
„Labiausiai jų laukiu norėdamas pamatyti vien internete regėtą automobilio modelį. Šiemet sulaukiau beveik 10 tokių automobilių”, – džiaugėsi A. Palivonas.
Garbingiausią vietą parodoje šiemet užėmė 1923 metais pagamintas dar važiuojantis „Ford T”. Kaip tobulėjo automobilių pramonė, buvo galima įsitikinti šalia jo pamačius 1930 metų automobilį „Ford A”.
Šiaulietis Almantas Valčiukas pirmą kartą demonstravo vienintelį Lietuvoje užregistruotą vien elektra varomą „Chrysler” padalinio gaminamą automobilį GEM E825.
Stebino degalų sąnaudos
Dar vienas sąskrydžio parodos pasididžiavimas – nebeveikiančios JAV gamyklos „American Motors Company” 1968 metais pagamintas modelis AMX. Jį į Lietuvą atsivežė lietuvę vedęs ir iš Amerikos į Vilnių atvažiavęs gyventi amerikietis.
Šių metų renginyje išskirtinis dėmesys teko automobiliams „Cadillac”, kurių gamintojas šventė 110 metų jubiliejų.
Atvažiavę prieškariniai šios markės automobiliai stebino variklio galia. Štai 1937 metų „Cadillac Touring 65” variklio darbo tūris – net 5,670 litro.
Kiek reikia degalų norint važiuoti tokiu automobiliu?
„Tai kolekcinis automobilis, kuriuo kasdien niekas nevažinėja. Tačiau amerikinių mašinų gerbėjai degalų sąnaudų neskaičiuoja”, – aiškino šio automobilio savininkas iš Latvijos.
Be įprasto variklio
Šiaulietis Almantas Valčiukas pirmą kartą demonstravo vienintelį Lietuvoje užregistruotą vien elektra varomą „Chrysler” padalinio gaminamą automobilį GEM E825 (nuotr.). Vos 8 arklio galių automobilis pasiekia 45 kilometrų per valandą greitį.
Vienos 5–6 valandas trunkančios akumuliatorių įkrovos pakanka nuvažiuoti 40 kilometrų. Savininko apskaičiavimu, elektros sąnaudos 100 kilometrų nesiekia nė 3 litų.
„Nei tau benzino, nei tepalų pilti”, – savo pirkiniu džiaugėsi šiaulietis.
Tačiau jis turėjo vargo registruodamas automobilį Lietuvoje. Techniniame automobilio pažymėjime privaloma įrašyti variklio darbo tūrį, tačiau įprasto variklio jis neturi.
„Regitros” specialistai suko galvą, kokiam automobilio tipui šią mašiną priskirti.
„Bagažinė yra, vadinasi, bus sedanas”, – nusprendė jie.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.