Vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos per antrąjį šių metų ketvirtį smuko atitinkamai nuo 10,6 iki 10,3 tūkst. litų ir nuo 68,1 iki 66,8 tūkst. litų.
Transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ vertinimu, balandžio - birželio mėnesiais labiausiai - 5,8 proc. - atpigo prieš 11-15 metų ir 16-20 metų pagaminti automobiliai.
Prieš 11-15 metų pagamintų automobilių vidutinė kaina birželio pabaigoje siekė 7,6 tūkst. litų, o 16-20 m. - 3,1 tūkst. litų.
„Autoplius.lt“ ir valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, iš viso antrąjį ketvirtį įvyko 97 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių - automobilių rinka paaugo 11,7 proc. (pernai per tą patį laikotarpį užfiksuota 88,6 tūkst. sandorių).
Pasak V. Daukšo, balandžio - birželio mėnesiais, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, net 43 proc. padidėjo į šalį naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris siekė 37,9 tūkst.
„Tai yra pagrindinė automobilių rinkos augimo priežastis. Naujai į šalį įvežami automobiliai vidutiniškai yra 10,6 metų amžiaus, o tai reiškia, kad jie yra beveik ketveriais metais jaunesni negu vidutinis automobilio amžius mūsų šalyje. Minėti procesai rodo, jog mūsų šalyje trūksta automobilių pasiūlos, nors pirkėjai ir siekia įsigyti naujesnį bei geresnės kokybės automobilį“, - rinkos tendencijas apžvelgia jis.
Didžiąją rinkos dalį (96,3 proc.) Lietuvoje sudaro naudotų automobilių pardavimo sandoriai, kurių per antrąjį ketvirtį buvo 93,4 proc. Daugiau negu pusė (55,5 tūkst.) iš jų susiję su vidaus rinka - tokiais sandoriais, kai vienas mūsų šalies pilietis parduoda automobilį kitam Lietuvos gyventojui.
Nauji automobiliai sudaro tik labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje - per antrąjį ketvirtį automobilių nupirkta tik 3,6 tūkst. Palyginus pastarųjų trijų metų antruosius ketvirčius, naujų automobilių sandorių skaičius išlieka stabilus. Vis dėlto, palyginti su 2008 m. antruoju ketvirčiu, šiemet per balandžio - birželio mėnesius naujų automobilių buvo įsigyta net 52,2 proc. mažiau.
V. Daukšas pastebi, kad jau kelerius metus iš eilės Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, perkamiausi automobiliai yra su dyzeliniais varikliais.
„Per antrąjį ketvirtį 63,4 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių yra varomi dyzelinu, 35,2 proc. buvo benzininiai. Ir tik 1,4 proc. parduotų naujų automobilių yra varomi alternatyviais degalais. Santykinai brangūs hibridiniai automobiliai pamažu populiarėja, tačiau vis dar užima labai nedidelę rinkos dalį“, - sako V. Daukšas.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, liepos pradžioje Lietuvos automobilių parką sudarė 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje per metus padidėjo 29,6 proc. tūkst.
Lietuvos keliais daugiausiai važinėja transporto priemonės, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų - jos sudaro 60 proc. visų automobilių. Vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius šių metų antrąjį ketvirtį buvo 14,41 metų. Tai rodo, V. Daukšo teigimu, kad jis, palyginti su pirmuoju ketvirčiu, keliais mėnesiais „atjaunėjo“ (14,72 m.).
Beveik penktadalis - 19,8 proc. - Lietuvos vairuotojų važinėja „Volkswagen“ automobiliais, kurių skaičius šalyje siekia 240 tūkst. Pagal populiarumą jie lenkia ir „Audi“, ir „Opel“ markės automobilius.
Pastebima, kad pastaruoju metu gerokai padaugėjo „Opel“ automobilių - per metus jų skaičius paaugo 11,2 proc. - 10,3 tūkst. iki 102 tūkst. vienetų. Lietuviai vis dažniau įsigyja ir „Toyota“ markės automobilius - per metus jų mūsų šalyje padaugėjo 8,8 tūkst. iki 56,3 tūkst. vienetų (tai daugiau nei 18,6 proc.).
Trečiąjį ketvirtį iš eilės perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „Fiat 500“. Jo vidutinė kaina siekia nuo 35,5 tūkst. litų. Antroje ir trečioje vietose įsitaisė „VW“ ir „Škoda“ automobiliai: „Golf“ kaina nuo 49 tūkst. 583 litų, o „Yeti“ kaina - nuo 46,9 tūkst. litų.