– Kokių planų jūsų vadovaujama bendrovė turi Europoje? – klausė Rusijos žurnalistai.
– Pirmąjį žingsnį jau žengėme – Bulgarijoje atidarėme savo gamyklą. Nuo konvejerių į Europą jau rieda SUV visureigis „Hover H6” ir lengvasis automobilis „GW C30”. Nepamirštame ir Rusijos. Ten daugiausia tiekiame visureigių, antrąją vietą pagal paklausą užima keleiviniai automobiliai, trečiąją – pikapai.
– O automobilių gamyklų Loveče (Bulgarija) ir Tiandzine (Kinija) darbų apimtys?
– Pradžioje – per pirmąjį etapą – Bulgarijoje planuojame pagaminti 50 tūkstančių, per antrąjį – 100 tūkst. mašinų, o kai pasieksime pagal projektą numatytą pajėgumą – 150 tūkstančių.
Tiandzino gamyklos pajėgumas – 1 milijonas automobilių per metus. Į šį skaičių įeina ir 200 tūkst. automobilių komplektų SKD, kurie bus išsiųsti rinkti į užsienį.
Praėjusiais metais Kinijoje pardavėme 480 tūkst. automobilių ir dar 80 tūkst. patiekėme užsienio rinkai.
– „Great Wall Motors” salone Pekine puikuojasi „Hover H7”. Kada jis pasirodys rinkoje?
– Modelis „Hover H7” bus atiduotas į gamybą 2013-ųjų rugpjūtį.
– Šiuolaikinių automobilių markės pasižymi charakteringomis savybėmis. Kokiais bruožais išsiskiria „Great Wall Motors” automobiliai?
– Nesiliaujame ieškoję. „Great Wall Motors” aktyviai bendradarbiauja su Japonijos ir JAV automobilių gamintojais, bendrovei talkina Japonijos ir Europos šalių dizaineriai. Bet 2014-ųjų pradžioje turime planų pradžiuginti rinką modeliais, kurie turės „Great Wall Motors” bendrovės „šeimyninių bruožų”.
– Vertinant jūsų automobilių komplektavimą, jiems trūksta galingų variklių ir atitinkamų transmisijų.
– Automobilių salone pateikėme šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę ir CVT (Continuously Variable Transmission). O mūsų varikliai atitinka šiuo metu populiarias tendencijas – mažinti išmetamų C02.
Varikliuose įrengiami dvigubi slėgikliai, dėl to dviejų litrų varikliai pagal charakteristikas nenusileidžia trijų litrų varikliams. Bet turėsime ir galingų trijų litrų variklių, kuriais bus aprūpinti septynviečiai visureigiai.
Vienas tokių didelių automobilių rinkoje pasirodys 2014 metais.
– Pekino automobilių salone demonstruojamas hibridas sukomplektuotas iš savos įrangos ar iš ko nors paimtas?
– Dėl hibridų įrangos bendradarbiaujame su amerikiečių bendrove. Pirmąsias siuntas planuojame parduoti JAV, mat ten šiomis mašinomis domimasi labiau nei bet kur kitur. Be to, ketiname būti pirmoji kinų bendrovė, kuri klientams pasiūlys mažą hibridinį automobilį.
– Kokius pastarųjų metų įvykius laikote reikšmingiausiais „Great Wall Motors” istorijoje?
– Tai labiausiai perkamo visureigio „Hover H6” gamyba ir laimėta šeštoji vieta Dakaro lenktynėse.
Pagal gamybos apimtį esame pirmajame dešimtuke tarp visų automobilių gamintojų Kinijoje, įskaitant ir užsienio. Na, o pagal pelną užimame antrąją vietą – po „Volkswagen”.
Savo gaminius siūlys Europos rinkai
„Great Wall Motors” pavadinimas ir prekių ženklo emblema susijusi su Kinijos Didžiąja siena ir tarsi simbolizuoja tvirtumą bei ilgaamžiškumą.
Savo automobilius Europai bendrovė pradėjo tiekti 2006 metų rugsėjį. Eksporto geografija nuo Italijos, Bulgarijos ir Švedijos išsiplėtė į Didžiąją Britaniją.
„Great Wall Motors” planuoja įkurti savo technologinį centrą Europoje. Jame bus kuriami automobiliai, atitinkantys Europos saugumo standartus.
Bendrovė pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Olandijos bendrove TNO. Ji padės kurti automobilius, kurie geriau pasirodytų daužymo teste ir būtų ne tokie pavojingi pėstiesiems avarijos metu.
„Žengti į Europos rinką – tai mūsų strategija”, – per gamyklos Bulgarijoje atidarymo šventę susirinkusiesiems sakė bendrovės generalinė direktorė Wang Feng Ying.
Beje, Bulgarijoje įsikūrusi gamykla „Great Wall Motors” automobilius iš pradžių gamina tik šios šalies rinkai, o vėliau ir kitoms Europos šalims.
„Great Wall Motors” kartu su vietos partneriais „Litex Motors” investavo 100 mln. eurų.
Bulgarija buvo pasirinkta neatsitiktinai: ji – viena vargingiausių Europos Sąjungos narių, o darbo jėga ir mokesčiai čia vieni mažiausių ES.
Bet tai nereiškia, kad Bulgarijoje pagaminti „Great Wall Motors” automobiliai galės būti nekokybiški. Anaiptol, Europos Sąjungos įstatymai garantuoja, kad jos piliečiams būtų parduodami tik saugūs ir kokybiški automobiliai. Tuo tikslu sukurta ne viena saugumo ir kokybės patikra.
Naujausias „Great Wall Motors” visureigis „Hover H7” (nuotr.) bus pradėtas gaminti po metų.