„Drifte“ dominuoja galia
Automobilių sporto gerbėjai neretai mėgsta pasiginčyti, kuri disciplina yra geresnė, įdomesnė, kur lenktyniaujantys vairuotojai yra stipresni, kuriuos automobilius vairuoti yra sunkiau?
„Monster Energy“ atletai Baltijos šalyse Tauras Tunyla ir Nikolass Bertrans Rygos Bikerniekų trasoje apsikeitė savo automobiliais norėdami pajusti, ką reiškia įlipti į svetimus batus.
Tauras Nikolassui patikėjo savo žiedinėms lenktynėms ruoštą „Hyundai i30 N TCR“, o pastarasis lietuviui leido išbandyti savo „driftui“ skirtą BMW su V8 varikliu, pasiekiančiu 600 AG.
„Tos arklio galios išties jaučiasi. Net stogą rauna. Aš kaip tik galėdamas stengiausi pajusti, kiek inercijos turi automobilis, kai pradeda slysti. Atsakas buvo neįtikėtinas, ko aš tikrai nesitikėjau.
Iš tiesų važiavimo metu buvau kiek sunerimęs, nes nežinojau ar dar turiu bet truputį protektoriaus ant padangų po kelių paslydimų, ir galiu slysti toliau, nes jei ką nors panašaus būčiau padaręs su savo TCR, padangų jau seniausiai būtų nelikę“, – pasakojo 29-erių daugkartinis Lietuvos kartingo ir žiedinių lenktynių čempionas T. Tunyla.
Tai buvo pirmasis sportininko prisilietimas prie tikro lenktyninio automobilio „driftui“, ir jis džiaugėsi, kad patirtis įgyta prie lenktynių simuliatoriaus vairo leido jam komfortiškai jaustis persikėlus į realybę.
Tauras ne vieną žiemą su draugais džiaugdavosi kelią padengusiu sniegu važiuodamas šonu, tačiau pirmą kartą išbandė tikrą šonaslydį dideliu greičiu esant geram sukibimui su asfaltu.
„Drifterį“ nustebino tikslumas
Kol lietuvis bandė pažaboti išskirtinai šonaslydžiui HGK dirbtuvėse surinktą 600 AG monstrą, 18-mečiui „drifteriui“ iš Latvijos tereikėjo suvaldyti 350 arklio galių kaimenę, kuri slepiasi po priekiniais ratais varomo „Hyundai Motorsport“ gamykloje sukonstruoto TCR bolido gaubtu.
Nepaisant beveik dvigubai mažesnio variklio pajėgumo, pergales trasose slystant šonu skinančiam perspektyviam sportininkui nebuvo lengva nuo pirmojo prisėdimo vaikytis greičiausio rato įveikimo laiko.
„Buvo tikrai pašėlusiai smagi, ir tuo pačiu keista patirtis. Automobilis atrodė toks tolygus ir tikslus, mane nustebino, kiek fizinių pastangų reikia norint juo važiuoti greitai.
Tai tarsi itin didelis gokartas, perteikiantis tau gerokai daugiau grįžtamojo ryšio į rankas, nes norint važiuoti greitai, reikia tiksliai laikytis lenktyninių trajektorijų“, – išlipęs iš Tauro automobilio įspūdžiais dalijosi „Nik Nak“ pseudonimą turintis latvis.
Nors tiek Tauras, tiek Nikolass ne kartą metuose lenktyniauja važiuodami tais pačiais Bikerniekų trasos posūkiais, apsikeitę automobiliais pripažino, kad pasijuto it patekę į visiškai kitą pasaulį.
Įvertino, kad visos disciplinos vertos pagarbos
„Su TCR automobiliu viską reikėjo daryti kitaip, nei aš esu įpratęs. Tai, kaip automobilis keičia pavaras ir juda – nuostabu. „Hyundai“ yra varomas priekiniais ratais, tad jiems tenka visas galios perdavimas, ir dar juos reikia vairuoti, kai mano „drifto“ automobilyje visa galia eina į galą, ir automobilį galima vairuoti akseleratoriumi.
Niekada nesu vairavęs TCR bolido, galvojau, galbūt jį galiu pastatyti šonu, tačiau Tauras mane perspėjo, kad tai nėra gera idėja. Nepaisant to, džiaugiuosi nauja patirtimi, ir esu be galo dėkingas už šią galimybę“, – kalbėjo jaunasis latvis.
„TCR ir „Drifto“ automobiliai yra labai skirtingi – važiuoklės nustatymai, galios tiekimas, valdymo savybės – viskas yra absoliučiai kitaip, nei maniškiame „Hyundai i30 N TCR“.
Tačiau tuo pačiu metu žiedinės lenktynės yra apie balansą, kuris reikalingas ir „drifte“, tad manau, kad šiandien įgytą patirtį galėsiu panaudoti ir žiede. Mano rankos dreba nuo adrenalino, kaip dar niekada nedrebėjo. Nuo šiandien norėsiu daugiau išbandyti „drifto“, užsikabinau“, – kalbėjo T. Tunyla.
Abu sportininkai sutarė, kad kiekviena automobilių sporto disciplina reikalauja specifinių įgūdžių ir patirties norint siekti aukštų rezultatų, ir kiekvienų varžybų nugalėtojai nusipelno vienodo aukšto įvertinimo.