Pirmiausia į Konstitucijos prospekte įrengtą trasą išlėkė motoakrobatai A.Gibieža, Nerijus Malinauskas, Šarūnas Kezys ir Virgilijus Dikšas, kurie triukšmingai ir dūmų apstuptyje svilino savo motociklų padangas. Vėliau pajudėjo ir ketvertas „drifterių“: Benediktas Čirba, Oliver Randalu, Donatas Macpreikšas ir Tautvydas Gylys. Tad čia netrūko svylančių padangų kvapo, dūmų ir įspūdingų manevrų.
Lietuvis pasiekė Gineso pasaulio rekordą
Lietuvos motoakrobatikos žvaigždė Aras Gibieža rugsėjo 3 d. „Red Bull“ renginyje pasiekė pasaulio rekordą – ilgiausio atstumo, įveikto važiuojant ant motociklo vieno rato be rankų. Jam buvo skirti trys bandymai. Po pirmo bandymo Gineso pasaulio rekordo atstovas teigė, kad aiškiai turėjo pamatyti tašką, kur nusileido motociklo padanga. Jis manė, kad buvo pasiektas rekordas.
Tačiau A.Gibieža dar kartą važiavo į trasą. Deja, ir vėl bandymas sukėlė daug klausimų, todėl jis važiavo trečią kartą. Šį kartą ir vėl situacija buvo neaiški, todėl Gineso pasaulio rekordo atstovai ginčijosi ir sprendė, ar motociklininkas pasiekė rekordą.
Galiausiai pranešė, kad A.Gibieža pasiekė rekordą – jis praskriejo 580 metrų atkarpą. Lietuvis pripažįsta – tokia idėja kilo spontaniškai, tačiau pasiruošimas reikalavo daug pastangų ir ištvermės.
Iki šiol šis rekordas priklausė Indijos sportininkui, 2019 m. praskriejusiam 567 metrus.
A.Gibiežos motoakrobatikos kelias prasidėjo jam būnant vos dešimties. Tuomet jo sesuo gavo motorolerį, o po kelių savaičių jaunuolis jau mokėjo važiuoti ant galinio rato.
„Nežinau, kodėl, bet visada norėjau važiuoti ant motociklo galinio ar priekinio rato bei šokinėti per griovius. Jokio plano, kad sieksiu karjeros, nebuvo“, – pasakojo A.Gibieža.
Sėkmė motoakrobatikos sporte Arą pirmą kartą aplankė 2008 metais, kai sportininkas savo jėgas išbandė Baltijos šalių motoakrobatikos čempionato pirmajame etape ir užėmė antrą vietą. O tuomet pergalės pasipylė lyg iš gausybės rago: jau 2012 metais Aras laimėjo 15 iš 16 pirmųjų vietų ir pasirašė kontraktą su „Red Bull“.
Anot A.Gibiežos, motoakrobatika yra itin universalus sportas. Kuo sudėtingesnė kelio danga, tuo įdomiau ja važiuoti. Sportininkas neapsiriboja vien asfaltu – savo galimybes išbando motociklu važiuodamas ant ledo, žolės ar atlikdamas triukus senuose apleistuose pastatuose.
Tačiau puikius jo pasiekimus dažnai lydi traumos. „Įvairių lūžių ar sumušimų patyriau karjeros pradžioje. Tiesa, nors dabar patiriu mažiau traumų, kartą kojos lūžis per gydytojo aplaidumą vos nesibaigė galūnės amputacija. Visa laimė, kad laiku pasirodžiau kitiems gydytojams ir viskas baigėsi sėkmingai“, – dėstė jis.
Praskriejo legendinis „Formulės 1“ bolidas
Vilniaus Konstitucijos prospekte lėkė 2011 metais pagamintas „Formulės 1“ automobilis. Šiam renginiui „RB7“ sportinis bolidas buvo parinktas neatsitiktinai. 2011 metais su vokiečiu pilotu Sebastian'u Vettel'iu debiutavęs modelis pasižymi 2,4 litrų V8 varikliu, o tai, pasak „Oracle Red Bull Racing“ istorinės komandos vadovo Tony Burrows'o, abejingų nepaliks: „Šis lenktyninis variklis važiuoja garsiai ir galingai, juo manevruoti itin paprasta, o tai suteikia galimybę sukurti įspūdingą reginį žiūrovams“.
Konstitucijos prospekte su F-1 bolidu praskriejęs legendinis Austrijos lenktynininkas Patrick’as Friesacher’is atliko bandomąjį važiavimą. Besidriekiančioje trasoje priešais žiūrovų akis P.Friesacher’is pralėkė daug kartų. Garsai drebino susirinkusiųjų ausis, o vaizdas buvo toks įspūdingas, kad dalis jų stovėjo išsižioję ir aikčiojo nuo matomo vaizdo.
Tačiau lenktynininkas pažėrė kritikos Vilniaus merui Remigijui Šimašiui – mat gatvės čia truputį kalnuotos.
Kitas žmogus, kuris stebino minią, tai Jaan Roose. Jis, važiuojant sujungtiems vilkikams, ant lyno atliko pavojingus pasirodymus, dėl kurių žmonėms kilo tik vienas klausimas – kaip jis iki šiol dar nenukrito?
Dėl jo gyvybės jaudinosi ne vienas renginio dalyvis. Vienu metu jis stovėjo ant lyno tik su viena koja – kita koja bei abi rankos buvo pakibusios ore.
Šokinėjimais, vaikščiojimais ir kitais įspūdingais triukais J.Roose stebino lietuvius.
Vyras demonstravo savo gebėjimus tiek atsisėsdamas, tiek atsistodamas ant lyno. Įdomu, jei jis tokius triukus rodo ant virvės, tai kas vyksta ant žemės.
Po pertraukos į trasą vėl išlėkė P.Friesacher’is. Juodas lenktyninis automobilis su raudonomis, oranžinėmis ir geltonomis spalvomis ratus Konstitucijos pr. suko taip, kad ant asfalto liko nusvilintų padangų žymės.
Dalis žiūrovų ir vaikų nuo garso pradėjo dengtis ausis – po daugybės aštuoneto formos įveiktų ratų aplink savo ašį, pasklido svylančių padangų kvapas. Šou buvo toks įspūdingas, kad po jo atsakingiems asmenims prireikė aušinti automobilio stabdžius.