Pirmąją vietą savo klasėje bei bendroje įskaitoje užėmė komanda „Įelektrinta žvaigždė“, važiavusi EQS ir įveikusi net 569 kilometrus.
Rekordinis skaičius elektromobilių turėjo šešias valandas, per kurias reikėjo nuvykti į Druskininkus susukant kiek įmanoma daugiau kilometrų. Daugelis dalyvių turėjo ieškoti laisvų įkrovimo stotelių, o kai kurie ekipažai spręsti dilemą – taupyti ir važiuoti viena įkrova ar „spausti“ ir stoti įkrauti baterijų.
Antrus metus „Mercedes-EQ“ automobiliu šiame ralyje startavęs Dainiaus Leonavičiaus ir Justo Lengvino ekipažas pasirinko važiuoti viena įkrova.
„Įelektrinta žvaigždė“ komandos nariai sako, kad nors akceleratoriaus paminą spaudė švelniai ir greitkelyje važiavo mažesniu nei leistinas greičiu, komforto salone atsisakyti jiems neteko ir karštą diena galėjo mėgautis oro kondicionavimo sistema ar kitais automobilio privalumais. Po visos dienos žurnalistams pavyko įveikti didžiausią atstumą iš visų dalyvių ir namo parsivežti nugalėtojų apdovanojimus.
Namų darbai davė rezultatų
„Prieš renginį turėjom puikią progą susipažinti su elektriniu flagmanu EQS iš „Mercedes-EQ“. Su Justu audėme įvairias strategijas, kol galų gale pasirinkom patį saugiausią ir mažiausiai streso generuojantį variantą – visas 6 varžybų valandas važiuoti nekraunant automobilio papildomai. Apsispręsti padėjo du veiksniai.
Pirmas – rasti trasoje įkrovimo stotelę, kai renginyje dalyvauja 37 dalyviai be įprastai keliuose važinėjančių elektromobilių, yra labai didelė loterija. Tuo labiau, kad itin greito įkrovimo stotelių, kurias EQS puikiai išnaudoja, arti pasirinktos trasos ir net ne visai pakeliui buvo vos 4, o į jas galimai taikėsi dar keliolika varžybų ekipažų“, – apie varžybų strategiją pasakojo automobilį vairavęs D. Leonavičius.
Antrąja pasirinktos strategijos priežastimi žurnalistas įvardino tai, kad jų vairuotas automobilis pasižymi didžiausia rida viena įkrova – pagal WLTP matavimo standartą ši siekia net 784 kilometrus: „Žinoma, tiek automobilis įveikia, jei važiuoji itin taupiai. Bet taupymas šiuo atveju netiko, nes reikėjo per 6 valandas nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų.
Tad pasirinkome konservatyvią, bet ne taupią strategiją, prieš tai nuodugniai išsibandę, kokiomis sąlygomis EQS važiuoja ne lėtai, bet santykinai efektyviai. Tokia taktika pasiteisino šimtu procentų. Per visą 6 valandų važiavimą įveikėme 569 km ilgio maršrutą, o finišuojant turėjome 4 procentų baterijos rezervą. Tai yra būtent tiek, kiek buvome paskaičiavę dar prieš startą.“
Šturmano vietoje sėdėjęs ir už numatyto plano laikymąsi atsakingas buvęs J. Lengvinas sako, kad kruopščiai atlikti namų darbai davė savo vaisių, tačiau pasitikėti savo jėgomis leido ir įspūdingų savybių elektromobilis: „Dainius turi didžiulę įvairių varžybų patirtį, tad tai tikrai pagelbėjo sudarinėjant mūsų važiavimo planą. Turėjom ilgų svarstymų tiek apie tai, ar verta ieškoti įkrovimo stotelės varžybų metu, tiek apie tai, kokiu greičiu kuriame kelyje turėtume važiuoti.
Ne paslaptis, kad važiuojant užmiestyje ir ypatingai greitkeliuose, elektromobiliai tampa ypatingai rajūs elektrai. Tam, kad nenukryptume nuo sudaryto plano, viso maršruto metu teko skaičiuoti tiek sekundes, tiek reguliuoti automobilio greitį vos keliais kilometrais per valandą – tai leido neprisirinkti baudų už vėlavimus bei sunaudoti tiek elektros energijos, kiek ir planavome. Keista, bet iš pirmo žvilgsnio lėtose ir gal net nuobodžiose lenktynėse aš, kaip šturmanas, turėjau itin daug darbo. Žinoma, važiuojant tokiame komfortiškame automobilyje, tai buvo didelis malonumas.“
Jau trečią kartą šiose varžybose dalyvavęs J. Lengvinas sako, kad sunku suvokti elektromobilių pažangą – didėja tiek automobilių efektyvumas, tiek nuvažiuojamas atstumas viena įkrova.
„Važiavome apgalvotai, tačiau tikrai neaukojome savo komforto ir niekur nebuvome kliūtimi kelyje dėl mažesnio greičio – finišavome pravažiavę 569 kilometrus, o kompiuteris rodė, kad galime važiuoti dar apie 30. Tad viso 600 komfortiškų kilometrų. Tenka testuoti daug automobilių ir drąsiai galiu teigti – kai kurie vidaus degimo variklius turintys modeliai tiek nenuvažiuoja vienu baku, tad elektromobiliai jau seniai nebėra ateitis. Tai nauja dabartis“, – po finišo kalbėjo žurnalistas.
Itin efektyvus flagmanas
Didžiausią atstumą įveikusios komandos nariai sako, kad nors ir atliko kruopščius namų darbus, didelė dalis pagyrų tenka automobiliui, kuris yra mažiausią pasipriešinimo orui koeficientą turintis serijinis automobilis – šis siekia vos 0,20 Cd. Tai suteikia elektromobiliui didelį pranašumą važiuojant užmiesčio keliais, kai greitis didelis, o oro pasipriešinimas „suvalgo“ didelę dalį energijos.
„Pastebėjome, kad važiuojant iki 120 km/val. EQS, nežiūrint didelės jo masės (2480 kg), naudoja iki 18–19 kWh energijos, o važiuojant 90 km/val. – apie 15 kWh. Tai geri rezultatai lyginant net su mažesniais ir lengvesniais varžybų dalyviais.
Efektyvumas važiuojant nuo 80 iki 120 km/val. yra „Mercedes“ konstruktorių nuopelnas, – pasakojo D. Leonavičius, – tad varžybų metu magistralėse, kurios sudarė maždaug 3/5 mūsų susiplanuoto maršruto, važiavome 120 km/val., o kituose keliuose maksimaliai tiek, kiek leidžia kelių eismo taisyklės. Bendros vidutinės energijos sąnaudos buvo 17,9 kWh/100 km.“
Lenktynes laimėjęs žurnalistas sakė, kad neretai apie rezultatus lenktynėse yra sakoma, jog jas laimi ne technika, o ekipažas. Tačiau šiuo atveju, sakė jis, negalintis pergalės nepriskirti ir automobiliui. Dalyviai neslepia, kad kitais metais pagerinti šį rezultatą įmanoma, tačiau lengva tikrai nebus.