Gegužės mėnesio 2022 m. Dakaro pristatyme buvo kalbama, jog ateinančiais metais net keli greičio ruožai bus „Empty Quarter“ dykumoje, kur smėlio kopos siekia 400 ar net 600 metrų. Tačiau prieš mėnesį, paviešinus pilną 2022 m. Dakaro greičio ruožų žemėlapį, buvo pastebėta, jog ši didžiulė dykuma į greičio ruožų žemėlapį nepateko.
Tačiau automobilių žurnalistas Ramūnas Fetingis naujienų portalui lrytas.lt tvirtino, kad 2022 m. kažkiek turėtų būti lengvesni, nes organizatoriai trumpina greičio ruožus, dalyviai turi pertraukas bei nebus kopų.
„iGo2Dakar“ komandos įkūrėjas ir žurnalistas Mindaugas Plukys akcentavo, kad 2021 m. didelis iššūkis buvo šturmanams, todėl net didžiausi asai privėlė klaidų. Pašnekovas sakė, kad šį Dakaro ralį viskas priklausys nuo to, ką paruošė organizatoriai, ar atlaikys technika ir kaip nauji pakeitimai padės sportininkams važiuoti. M.Plukys pridūrė, kad 2022 metai yra atradimų bei ralyje atsiras naujas žaidėjas – „Audi“ su hibridiniais automobiliais.
„Šiame Dakaro ralyje sunku spręsti, kaip viskas bus. Organizatoriai žadėjo daug smėlynų. Šis regionas turėjo suteikti daug vilčių Antanui Juknevičiui, bet organizatoriai dėl kažkokių priežasčių panaikino dalį trasos.
Kalbos sklinda, kad tai nutiko dėl „Audi“ hibridų, jog jie galėtų lengviau įveikti maršrutą ir mažiau energijos išeikvotų kopose, kur reikia įdėti nemažai pastangų“, – pažymėjo M.Plukys.
Anot pašnekovo, tie dalyviai, kurie turi didesnius biudžetus arba gilesnes kišenes, turės daugiau galimybių pasiekti aukštas pozicijas.
Lietuvių automobilių sporto federacijos (LASF) ralio komiteto pirmininkas Darius Šileikis naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, jog kiekvienais metais Dakaras vis randa kuo nustebinti savo gerbėjus.
„2022 m. perlas, kurį sukūrė patys lietuviai, tai, kad mes nuo šiol kiekvieną dieną seksime visų klasių rezultatus, kadangi pirmą kartą istorijoje turime visose klasėse bent po vieną dalyvį.
Bet prognozuoti tokio tipo varžybose užimamas vietas yra tikrai sunku, kadangi pats Dakaro ralis vyksta dvi įtemptas savaites ir per jas gali nutikti visko, ir nebūtinai viskas priklausys nuo komandos ar lenktynininko. Aš esu linkęs tikėti, kad 2022 m. Dakare mūsų tautiečiai mus dar labiau džiugins ir užims aukštesnes vietas savo klasėse“, – teigė D.Šileikis.
Geras automobilis, bet turi bėdų
R.Fetingis minėjo, kad geriausius automobilius turi Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala. Anot jo, B.Vanago transporto priemonė turėtų būti labai konkurencinga ir tikisi, kad jis 2022 m. Dakare gali patekti į dešimtuką, tačiau tik su viena sąlyga.
„B.Vanago automobilis nėra bandytas gamintojų, todėl turi tam tikrų konstrukcinių bėdų. Jei kalbos nepasitvirtins ir automobilis bus patikimas, lenktynininkas pateks į dešimtuką.
Tačiau jei B.Vanago transporto priemonė pasirodys nepatikima ir turės konstrukcinių bėdų, greičiausiai tai bus priekinė pakaba, tokiu atveju, turės bėdų visi T1+ klasės dalyviai, kurie vairuos „Toyota Overdrive“ automobilius. Jei taip nutiks, lenktynininkas nepateks į dešimtuką ir V.Žala gali pasiekti geresnį rezultatą“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė R.Fetingis.
Antanui Juknevičiui, esant dabartinėms sąlygoms Dakare ir atsižvelgiant į turimą automobilį, R.Fetingis prognozuoja vietą Top 20.
LASF ralio komiteto pirmininkas D.Šileikis irgi nenuvertina B.Vanago: „Jis dalyvavo keliuose Pasaulio taurės etapuose, kuriuose užimdavo prizines vietas. O dar tai, kad šios komandos automobilis turės beveik visas naujausias T1+ klasės technologijas, suteikia tik dar daugiau vilčių, kadangi automobilis technologiškai priartėja prie pirmajame dešimtuke esančių lyderių“.
„V.Žala, kuris vis stipriau atranda save ralio disciplinoje, teigia, kad 2022 metais bus santūresnis ir ramesnis. Tačiau žinant jo užsispyrimą ir mokėjimą rizikuoti, jo atnaujintas MINI gali padovanoti tikrai geresnį asmeninį rezultatą“, – tikino D.Šileikis.
„iGo2Dakar“ komandos įkūrėjas ir žurnalistas M.Plukys mano, kad labiausiai fiziškai yra pasiruošęs V.Žala, nes dalyvavo Lietuvos ralio čempionate ir rinko patirtį važiuodamas klasikiniame ralyje. Anot pašnekovo, šiuo metu V.Žalos rankose yra visos kortos, bet jam dar trūksta patirties Dakaro ralyje.
„B.Vanagas, A.Juknevičius ir Gintas Petrus turi skirtingas technikas, todėl sudėtinga prognozuoti kaip važiuos. Aišku, visą laiką galvojama, kad tie, kurie turi naujausią ir geriausią techniką, užims aukštesnes pozicijas, bet B.Vanagas dar nė karto nėra važiavęs su savo automobiliu“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė M.Plukys.
Nereikia kažko įrodyti
LASF ralio komiteto pirmininkas D.Šileikis mano, kad didelę staigmeną gali pateikti Rokas Baciuška, kuris sės prie SSV bagio vairo. Jis varžybose įrodė, jog turi talentą ne tik ralio-kroso disciplinoje, tačiau ir maratoniniuose raliuose.
„O dar tai, kad jis atstovaus ir jo techniką prižiūrės čempioninė „South Racing“ komanda, tai suteikia dar daugiau vilčių“, – sakė D.Šileikis.
R.Fetingis atskleidė, kad bagių įskaitoje važiuojantis R.Baciuška turi slaptą norą – keliauti į pasaulio čempionatą, todėl viskas priklauso nuo Dakaro: „Jis kiekvieną dieną savo klasėje turi važiuoti Top 5, jog gautų taškų. Pagal greitį šis uždavinys jam pasiekiamas, bet Dakaras yra unikalus. Manau, jog jis turėtų patekti į Top 10 savo klasėje“.
Tačiau „iGo2Dakar“ komandos įkūrėjas ir žurnalistas tvirtino, kad R.Baciuškai ir Vaidotui Paškevičiui reikia tik rinkti patirtį ir nesistengti perlipti per save bei kažką įrodyti: „Debiutas Dakaro ralyje yra tam, kad gautum patirties ir antrame, trečiame ralyje galėtum parodyti, jog esi vertas aukštesnių pozicijų ar nugalėtojo vardo“.
Laisvydas Kancius 2022 m. startuos gausesniame būryje keturratininkų. Jų šį Dakarą bus virš 20, kai 2021 m. buvo vos 15. M.Plukys mano, kad šį Dakarą sportininkui reikės įdėti daugiau darbo. R.Fetingis L.Kanciui prognozuoja aukštą laimėjimą, jei nieko nenutiks technikai. Anot jo, jis turi didžiausią galimybę lipti ant podiumo: „Jis yra labai geros sportinės formos. Maroke savo įskaitoje pirmavo net dvi dienas“.
Prognozuoja vietą ant podiumo
LASF ralio komiteto pirmininkas D.Šileikis akcentavo, kad motociklininkas Arūnas Gelažninkas, kuris startuos antrus metus iš eilės „vienišių“ motociklininkų klasėje, jeigu nesusidurs su papildomais iššūkiais, pakartos savo rekordą ir ne tik gali užimti pirmąją vietą savo klasėje, tačiau pagerins bendroje įskaitoje pasiektą rezultatą.
R.Fetingis lenktynininkui irgi prognozuoja vietą ant podiumo, jei nieko nenutiks.
Motociklų įskaitoje važiuojantį A.Gelažninką M.Plukys vertina labai gerai. Jis pabrėžė, kad jau 2021 m. lenktynininkas įrodė, kad sugeba užimti aukštą poziciją, tačiau 2022 m. turės stiprią konkurenciją su kitais sportininkais.
Niekas neaišku
„iGo2Dakar“ komandos įkūrėjas ir žurnalistas lietuviams, kurie važiuoja su sunkvežimiais ir motobagiais, linki šaltų nervų ir neperdegti, nes tai yra 12 įtemptų ir sunkių dienų, per kurias atsiskleis, kaip sportininkai yra pasiruošę, kaip sukaupta patirtis padeda kopti laipteliais aukštyn, įveikti varžovus ir kiek yra nusipelnę Dakaro raliui finišuotojo vardui.
Mažiausiai laiko pasiruošimui turėjo V.Paškevičiaus komanda, kuri startuos sunkvežimių klasėje ir Valdo Valiukevičiaus su Pauliaus Kavaliausko komanda, kuri startuos „Dakar Classic“ klasėje. Šios vienintelės dvi komandos savo transporto priemonių nėra išbandžiusios jokiose kitose varžybose.
V.Paškevičiui irgi skiriama vieta Top 20, jei neprisidirbs. Pasak R.Fetingio, pirmą kartą važiuojant sudėtinga būti aukštoje pozicijoje. V.Valiukevičiui jis prognozuoja nuo pirmos iki paskutinės vietos, nes nieko nėra apie jį žinoma.
„Jis pasirinko saugiausią variantą – važiuoti lėčiausiųjų klasėje. Jei jam gerai seksis, tai jis gali būti labai aukštoje pozicijoje arba atvirkščiai – labai žemai. Visa tai parodys pirmosios dienos Dakare“, – naujienų portalui lrytas.lt minėjo R.Fetingis.
Tomui Jančiui pašnekovas prognozuoja vietą pirmoje pusėje lenktynininkų.