Nuo 41 iki 60 kWh talpos baterijas turinčių elektromobilių kategorijoje pirmąsias tris vietas užėmė e-208 ekipažai, o ketvirtojoje atsidūrė kitas „Peugeot“ modelis – e-2008.
Sparčiai tobulėjant elektromobilių technologijoms, organizatoriams teko dar kartą keisti varžybų taisykles. Šiais metais dalyviams prieš startą buvo duotos tarpinių kontrolės punktų ir galutinio finišo koordinatės, o maršrutą iki jų kiekvienas ekipažas rinkosi savarankiškai. Pagrindinis tikslas – per duotą laiką nuvažiuoti kuo didesnį atstumą.
Plečiantis naujų elektromobilių modelių pasiūlai, pasikeitė ir dalyvių įskaitos. Pagal baterijų talpą visi automobiliai buvo suskirstyti į tris kategorijas: ION1 – iki 40 kWh, ION2 – nuo 41 iki 60 kWh ir ION3 – daugiau nei 61 kWh. Antrojoje įskaitoje šiais metais karaliavo 50 kWh talpos baterijas turintys „Peugeot“ modeliai. Juos vairavę ekipažai iškovojo keturias aukščiausias vietas pirmajame penketuke.
„Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybose triumfavusi „Peugeot“ komanda iš tiesų siekė parodyti tikrąsias elektromobilių galimybes realiomis sąlygomis.
Antrąją vietą užėmę įmonės „Autovici“ atstovai – Aivaras Dementjevas ir Renata Odinienė – pagerino praėjusių metų nugalėtojų – keliautojų Vitoldo Miliaus ir Aido Bubino – su tokiu pat „Peugeot e-208“ elektromobiliu pasiektą 13,6 kWh/100 km rezultatą. Nepaisant negailestingai tvoskusio karščio, vidutinės energijos sąnaudos siekė 13,4 kWh/100 km.
Po pergalės – vien teigiamos emocijos
Pirmąją vietą itin konkurencingoje ION2 įskaitoje laimėjusios Vilniaus miesto savivaldybės atstovės Laura Urniežiūtė ir Gintarė Makarevičienė varžyboms iš pradžių registravosi su kitu elektromobiliu. Visgi, sužinojusios apie pakeistą skirstymą į klases, nusprendė persėsti į „Peugeot e-208“ modelį.
„Prieš startą apie pergalę tikrai negalvojome. Norėjome patekti į pirmąjį penketuką, o svarbiausia – aplenkti kolegas iš Vilniaus miesto savivaldybės. Jau ketvirtus metus iš eilės savivaldybei atstovauja du ekipažai, todėl tarpusavio konkurencija visada juntama“, – juokavo L. Urniežiūtė.
Su kolege pirmuosius du etapus atkentėjo be kondicionierius – įjungdavo tik trumpoms akimirkoms. Trečiajame etape nuo magistralės pasukusios Druskininkų link pamatė, kad turimų energijos atsargų jau neišnaudos, todėl lenktyniavo vėsindamos saloną. Net ir su komforto įranga finišą pasiekė su 20 proc. energijos atsargomis.
„Išėjo taip, kad bateriją įkrovėme šiek tiek daugiau, nei reikėjo. Žinojome, jog finišą pasieksime laiku, bet išnaudoti turimos energijos jau nebus kada, todėl važiavome jau maloniai vėdinamame automobilyje. Taip ir finišavome su didele atsarga“, – pasakojo nugalėjusio ekipažo narė.
L. Urniežiūtė sakė, kad e-208 bateriją įkrovė du kartus – abiem atvejai Vievyje esančioje viešojoje stotelėje. Antrąjį kartą stotelės link teko minti jau taupant energiją, tačiau sprendimas pasiteisino – atvykusios rado laisvą vietą.
Planuojantiems tolimesnes išvykas elektromobiliais ji patarė įvertinti tai, kad, esant itin aukštai aplinkos temperatūrai, įjungus oro kondicionierių nuvykti iš Vilniaus į Palangą be sustojimo nepavyks. Atitinkamai reikia suplanuoti, kurioje stotelėje galima būtų sustoti papildyti energijos atsargas.
Kelionėms nebūtinas brangus elektromobilis
Antrąją vietą su tokiu pat „Peugeot e-208“ užėmę „Autovici“ atstovai – įmonės vykdomoji direktorė Renata Odinienė ir „Peugeot“ produktų vadovas Aivaras Dementjevas – nuo nugalėtojų atsiliko vos dviem kilometrais. Jiems taip pat pavyko pasiekti 13,4 kWh/100 km vidutines energijos sąnaudas, kurios yra labai artimos oficialiai skelbiamiems WLTP rodikliams, nors sąlygos nebuvo itin palankios.
„Aplinkos temperatūra visų varžybų metu viršijo 30, o važiuojant priešais saulę siekė iki 36 laipsnių. Tokiomis sąlygomis išspaustas 13,4 kWh/100 km rodiklis – įspūdingas pasiekimas, galima sakyti, pranokome net gamintojo lūkesčiu. Tai ir buvo pagrindinis mūsų tikslas“, – komentavo A. Dementjevas.
Jis pridūrė, kad turėjo dar keletą minučių, per kurias galbūt galėjo pasivyti ir aplenkti nugalėtojus, tačiau dėl to pernelyg nesisieloja. Anot pašnekovo, svarbiausia, kad visiems „Peugeot“ ekipažams puikiai pasisekė, o kuris iš jų pasirodė geriausiai – ne taip svarbu.
„Laikėmės savo pradinio plano – važiavo ekonomiškai ir tik vieną kartą stojome įkrauti baterijos. Nebuvo patys greičiausi, bet ir netrukdėme eismui automagistralėje – judėjome 110 km/val. greičiu. Prieš antrąjį finišą nusprendėme sustoti sparčiojo įkrovimo stotelėje Kaune ir tai labai pasiteisino“, – kalbėjo „Autovici“ įmonės atstovas.
Elektromobilių varžybose A. Dementjevas praktiškai išbandė, kad iš Vilniaus į Klaipėdą vairuojant „Peugeot e-208“ galima nuvažiuoti be sustojimo. Įsikrauti bateriją reikėtų jau grįžtant iš pajūrio, o naudojantis „Ionity“ stotele papildyti energijos atsargas truktų tik 20 minučių.
„Traukiant į pajūrį su įprastą vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu vis tiek tektų stoti užsipilti degalų, užeiti į tualetą ar kažką suvalgyti. Dar būtų gerai, kad degalinių tinkluose būtų statomos elektromobilių įkrovimo stotelės – taip būtų dar patogiau“, – kalbėjo pašnekovas.
Per pusdienį įveikęs kone 450 km, A. Dementjevas pats įsitikino, kad ilgesnės kelionės yra įmanomos ne tik su pačiais brangiausiais elektromobiliais.
„Apskritai elektromobilį Lietuvoje vis dar galima vairuoti nemokant už energiją viešosiose stotelėse. Tačiau net ir įkraunant bateriją namuose, maždaug 14 centų už kWh kaina reiškia, kad ekonomiškai važiuojant 100 km atsieis maždaug du eurus“, – reziumavo įmonės atstovas.