Dakaro ralis truko dvi savaites, medaliai išdalinti, šampanas išlaistytas. Sakoma, kad jis vos pasibaigęs vėl prasideda.
Geriausiai Dakare tarp lietuvių sekėsi motociklininkui Arūnui Gelažninkui, kuris namo parsiveža pirmą vietą „Original by motul“ klasėje ir rekordinę – 21 vietą – bendroje įskaitoje.
„Jaučiuosi puikiai. Pirminė emocija nuslūgo, bet pamačius jus visus sukilo prisiminimai. Esu labai laimingas, padariau daugiau, nei tikėjausi. Įvertinimą jaučiu, didžiulis palaikymas.
Džiaugiuosi, kad žmonėms tai yra svarbu ir tikiuosi, kad tai bus naujas žingsnis populiarinant motociklizmą Lietuvoje. Nebuvo nuobodu, visada buvo ką veikti. Grįždavai, pavalgydavai, pasiruošdavai motociklą ir eidavai miegoti. Dvi savaitės varžybinio tempo tiesiog praskrido“, – vos išlipęs iš lėktuvo kalbėjo A.Gelažninkas.
Jis teigė, kad šis Dakaras buvo sunkesnis nei ankstesniais metais, tačiau šiemet jam sekėsi geriau.
A.Gelažninkas pripažino, kad dar nespėjo perskaityti visų gautų sveikinimų. Iškovotą prizą jis planuoja laikyti prie kitų pastaruosius metus iškovotų apdovanojimų.
Motociklininkas kol kas teigė nežinantis dėl kitų metų Dakaro ir ar atsinaujins techniką: „Dėl kitų metų ir naujo motociklo dar nežinau. Be abejo, norėtųsi atsinaujinti techniką ir turėti naują motociklą. Juolab mačiau, kad gamyklinių komandų lenktynininkai važiuoja su naujais modeliais ir jie atrodo geresni nei maniškis. Šitie reikalai spręsis sezono metu, viskas priklausys nuo to, ką gero nuveiksim jo metu.“
Motociklininkas po istorinės pergalės ir rekordo toliau treniruos kitus profesionalus ir mėgėjus, norinčius prisijaukinti bekelę ir krosinius motociklus.
Tuo metu tarp automobilininkų geriausiai pasirodė Benediktas Vanagas, kuris užėmė 12-ąją vietą.
Į Lietuvą sugrįžęs B.Vanagas džiaugėsi, kad vienu lėktuvu skrido bene visi Lietuvai Dakare atstovavę lietuviai. Įspūdį sportininkams paliko ir temperatūrų skirtumai.
„Mums labai smagu, kad didžioji dalis lietuvių atvažiavo į finišą, turime įvairiausių rekordų ir tai labai veža. Temperatūrų skirtumas tarp šalių šeštadienį yra 50 laipsnių, Filipei tai yra krikštas, žmogus nėra patyręs 20 laipsnių šalčio. Jis net pirštines išsitraukė“, – kalbėjo B.Vanagas.
Pasak jo, dar ankstoka vertinti, kaip jiems sekėsi Dakare, tam esą reikia laiko.
„Kalbant apie mūsų su Filipe ekipažą, yra 12 vieta. Žinau, kad visi tikėjosi dešimtuko. Nežiūrint į tai, esame padarę tam tikrą analitinį darbą ir šiais metais atvažiavome su 5 valandų atsilikimu nuo lyderių. Kai prieš dvejus metus užėmėme 11 vietą, buvo 8 valandų atsilikimas.
Vadinasi, mes didžiuliu skirtumu pagreitėjome, bet konkurencija buvo tokia, kuri dar neleido padaryti visų namų darbų. Žinome, kur turime patobulėti ir tikrai tą pratęsime. Dabar norisi išsimiegoti ir pailsėti“, – akcentavo B.Vanagas.
Jis pasveikino ir savo komandos draugą E.Juškauską: „Būti tarp 25 greičiausių yra didelis rimtas reikalas.“ E.Juškauskas teigė, jog buvo smagu pasiekti finišą ir jis džiaugiasi garbinga vieta.
„Visi lietuviai yra vienos komandos nariai. Man atrodo, kad niekada nebuvo didelės bėdos dėl bendradarbiavimo. Galbūt mes ne daug pasakodavome apie tai. Šiemet buvo bendras lėktuvas, norime rodyti tą bendruomeniškumą ir toliau. Aišku, kartais gauni daugiau dėmesio parodydamas intrigas, bet čia mūsų atsakomybė rodyti tokius dalykus“, – tęsė B.Vanagas.
Tuo metu Antanas Juknevičius galutinėje įskaitoje liko 23-oje pozicijoje, o Edvinas Juškauskas užėmė 25-ąją vietą. Gintas Petrus ir Jose Marquesas užėmė 31-ąją vietą.
Į Lietuvą parskridęs A.Juknevičius kalbėjo apie tai, kad kitų dalyvių automobiliai buvo kur kas geresni nei jų ekipažo.
„Aš labai gerai vertinu šias lenktynes, nes visi automobiliai buvo brangesni, palyginti su mūsų. Nė vieno nebuvo pigesnio, bet viskas gerai, rezultatas geras, važiuojant su tokiu automobiliu. Aš manau, kad viską sumaišė praėję metai.
Jau praėjusiais metais buvo planų pakeisti transporto priemonę, bet ji liko toli ir viskas persikėlė į šiuos metus. Dabar žiūrėsime, kas vyksta rinkoje. Nežinau, ar apsimoka toliau važiuoti su senu automobiliu, nes nelabai ką išspausi“, – pasakojo A.Juknevičius.
Laisvydas Kancius tapo pirmuoju Baltijos šalių keturratininku, ne tik važiavusiu, bet ir įveikusiu Dakarą. Bendrojoje keturračių įskaitoje jis užėmė 7-ąją vietą.
L.Kancius pasakojo, kad Dakaras jam pasirodė kitoks, nei tikėjosi – manė, kad bus greitesnis.
„Manau, kad gerai buvome pasiruošę fiziškai, nes ruošėmės daugiau nei metus. Buvo geras fizinis pasiruošimas, nepavargome bei gerai jautėmės psichologiškai. Sunkiausia buvo dėl skaldos, nes jų buvo be galo daug.
Kiekvieną vakarą gaudavome informaciją, kad bus apie 200 km skaldos, o jos labiau skirtos sunkvežimiams, o ne mums. Dėl jos mažėjo greitis...“ – teigė L.Kancius.
Sportininkas minėjo, kad dėl pačių lenktynių reikėtų būti realistais, nes yra sportininkų lygis, kurie važiuoja profesionaliai ir už tai gauna pinigus, todėl jų yra aukštesnis lygis.
„Turėjome teisingą taktiką. Planas buvo važiuoti kiekvieną dieną, bet protingai, kad išsaugotume techniką. Apie 40 proc. lenktynininkų krinta dėl nuovargio, o mes gerai buvome pasiruošę fiziškai.
Antroje Dakaro pusėje gerai sekėsi kopose, įžvelgėme net pranašumą prieš lyderius“, – teigė L.Kancius.
Anot lenktynininko, Lietuvoje neturime daug vietos, kur treniruotis ralio reidui: „Turime kroso trasas, bet jose gali tik tobulinti fizinį pasiruošimą“.
L.Kancius sakė, kad dabar porą dienų praleis su šeima, o vėliau žiūrės, kokia bus situacija dėl karantino bei darbų.
Šis Dakaras buvo pragaištingas Vaidotui Žalai – klasikinio ralio meistras užtikrintai pradėjo lenktynes ir lėkdamas ralio trasomis lenkė didžiausias žvaigždes. Tačiau MINI – numylėtas Mažylis – baigiantis pirmajam ruožui sustojo ir į stovyklą V.Žalai teko grįžti tempiamam B.Vanago „Hilux Overdrive“. V.Žala tikėjosi dar lėkti toliau, tačiau antrajame etape jo MINI visiškai sustojo.
Dakaro dalyvių gretose kalbama, kad kitais metais ralį galėtų organizuoti daugiau valstybių.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus ir antrus metus iš eilės jis vyko tik Saudo Arabijoje. Lenktynės vyko sausio 3–15 dienomis.