Dramatiškoje finalinio etapo kovoje iki paskutiniojo kilometro B.Vanagui nepavyko aplenkti po ketvirtadienio rokiruotės 11-ąją automobilių įskaitos vietą užėmusio Christiano Lavieille'o. Galutinėje įskaitoje lietuvis nuo varžovo atsiliko 11 minučių.
Sportininkas džiaugiasi, kad pagaliau pasiekė finišą ir papasakojo, su kokiais sunkumais lenktynėse teko susidurti.
„Sveiki atvykę į košmaro pabaigą. Šiaip džiaugiuosi, kad viskas pasibaigė, nes tai nebuvo mūsų pats lengviausias Dakaras. Manau, kad gerai patikrinome komandą, turėjome patikimą automobilį. Gera būti finiše.
Šiandien nebuvo mūsų diena, bet mes paliksime vidinę analizę, kur kas vyksta. Pagrindinis reikalas, kad esame finiše. Devintą kartą, kai galėjome tapti dar geresniais. Dakaras dar nesibaigė, nes esu matęs, kaip vienas žmogus važiuodamas iki podiumo nesugebėjo iki jo nuvažiuoti.
Turėjome šiandien vieną pramuštą ratą, akmenų atsivalgėme. Reikia paprašyti, kad neduotų kitais metais tiek daug akmenų, nes tai nėra labai sportas... Daug jausmų, bet pirmą kartą jų buvo daugiau. Jau žinojome, ko reikia laukti.
Dabar mūsų laukia podiumas bei organizaciniai pakavimo klausimai. Kalbant apie planus, mūsų laukia dar visas sezonas ir daug darbo. Po pirties į eketę nėra tikslo lėkti“, – pasakojo B. Vanagas.
F.Palmeiro vertinimu, šis Dakaras buvo itin sudėtingas ir nestokojo navigacijos iššūkių. Šturmanas pažymėjo, kad kartais net ir kovojant iki galo nepavyksta pasiekti norimo rezultato.
Ekipažas po finišo pasuko link iškilmingos podiumo ceremonijos, po kurios visa technika bus ruošiama transportavimui laivais. Šeštadienį, sausio 16-ąją, „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos užsakytu lėktuvu visi lietuviai parskris į Vilnių.
Kas nugalėjo šiais metais?
Stephane'ui Peterhanseliui paskutiniame etape tereikėjo neiššvaistyti prieš „Toyota Gazoo Racing“ lyderį Nasserą Al-Attiyah turėtos 15 minučių persvaros. „X-Raid Mini“ bagį vairuojančiam prancūzui tai buvo nesudėtinga užduotis, o pergalė 2021 metų Dakare šiam lenktynininkui jau 14-oji.
N. Al-Attiyah šiais metais laimėjo 6 iš 11 greičio ruožų, tačiau 2021-aisiais jis pakartojo praėjusių metų scenarijų ir bendroje automobilių įskaitoje užėmė antrąją vietą. Trečias liko kitas „X-Raid Mini“ atstovas Carlosas Sainzas. Nuo karšto būdo ispano šiais metais kliuvo netgi lenktynių organizatoriams.
„Original by Motul“ arba be pagalbos besivaržančių vienišių klasėje nugalėtoju tapo Arūnas Gelažninkas. Prieš lemiamą etapą artimiausią lietuvis nuo artimiausio varžovo buvo nutolęs daugiau nei 1 val.
Visiškai kitokia situacija susiklostė bendroje motociklų įskaitoje, kurios nugalėtojas nebuvo aiškus iki paskutiniojo greičio ruožo finišo. Galiausiai antrąją pergalę iš eilės „Honda“ komandai iškovojo argentinietis Kevinas Benavidesas. Tarp keturračiais lenktyniavusių sportininkų greičiausias buvo Manuelis Andujaras su „Yamaha“.
Sunkvežimių įskaitoje niekas nepasipriešino visas tris pirmąsias vietas užėmusiai „Kamaz“ komandai. Joje tarpusavio lenktynes laimėjo Dmitrijus Sotnikovas.
Paskutinis kantrybė išbandymas
43-iojo ralio maratono dalyvius nuo išsvajotojo iškilmingo finišo paskutinę dieną dar skyrė 447 kilometrai, įskaitant 200 kilometrų greičio ruožą. Akmeningi kietos dangos ruožai, smėlis ir kopos iš lenktynininkų pareikalavo visų ištvermės likučių.
Apsukę didžiulį 8000 kilometrų ratą Saudo Arabijoje ir vėl grįžę į Džedą sportininkai finišo liniją kirto šalia Raudonosios jūros. Dakaro veteranams šis vaizdas priminė laikus, kai varžybos baigdavo šalia Rožinio ežero Senegale.