B. Vanagas: „Pramušėme penkis ratus ir pasitempiau kaklą“

2021 m. sausio 14 d. 15:38
Lrytas.lt
Papildyta
Ketvirtadienį, sausio 14-ąją, dulkių debesyse paskendę Dakaro dalyviai leidosi į priešpaskutinį greičio ruožą, kurio rezultatai galėjo nulemti daugelio klasių nugalėtojus. Dėl vietos 10-uke kovojantis „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas, Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, 11-ame etape palaikė maksimalų tempą ir finišavo 14-oje vietoje. Bendroje įskaitoje duetas smuktelėjo į 12-ąją poziciją.
Daugiau nuotraukų (17)
10-oje vietoje automobilių įskaitoje įsitaisė Cyrilas Despres. Prancūzas su „Peugeot“ bagiu ketvirtadienį finišavo penktas ir rezultatų lentelėje žemyn nustūmė ne tik savo tautietį Christianą Lavieille'ą, bet ir lietuvių komandos ekipažą. B. Vanagą nuo 11-osios vietos šiuo metu skiria 2 min. 6 sek., o nuo dešimtuko – 9 min. 22 sek.
„Popieriuje atrodė paprastesnis maršrutas. Rekordas – penki pramušti ratai. Visa laimė, kad pramušėme ratus prieš neutralizaciją ir ten dar buvo galima pagalba. Mums ten įdėjo du ratus, o kitus tris turėjome. Visi trys vėl pramušti. Tradiciškai turėjome orientavimosi klausimų.
Turėjau kautis ne savo kovoje, vienas Dakaro dalyvis tokias dulkes kėlė... Man reikėjo tiesiog švaraus kelio, kad galėtume važiuoti. Nežinau, kokia diena. Esu labai pavargęs. Turėjome vieną rimtą trinktelėjimą. Mano kaklui ir taip buvo negerai, tai vėl jį pasitempiau. 
Pasitempiau turbūt viską, ką buvo įmanoma pasitempti. Važiuodamas likusius 300 kilometrų bijojau bet kokio krestelėjimo – skausmas buvo didžiulis. Vienuolikta diena pabaigta. Tai nebuvo mūsų diena ir greičio ruožas. Šis ruožas diktavo savo sąlygas“, – pasakojo B.Vanagas.
Lyderis išlieka nepajudinamas
Nuo žemesnių podiumo laiptelių ralio maratono eigą stebėjęs Stephane'as Peterhanselis baigė strateginius žaidimus ir antrą dieną iš eilės savojo „Mini“ bagio akceleratorių spaudė iki dugno. Ketvirtadienio greičio ruože prancūzas finišavo antras, o dar svarbiau – neleido Nasserui Al-Attiyah ženkliai sumažinti pranašumo.
„Toyota Gazoo Racing“ lyderis N. Al-Attiyah šiame etape vėl buvo greičiausias. Bendroje įskaitoje nuo S. Peterhanselio jis vis dar atsilieka 15 minučių ir pergalę katariečiui dabar gali atnešti tik varžovo klaida ar gedimas trasoje.
Nors ir atsilikdamas nuo komandos draugo daugiau nei 1 val., Carlosas Sainzas ir toliau išlaiko tokį tempą lyg važiuotų ne ralio maratone, o klasikiniame ralyje. Net ir navigacijos klaidos nesukliudė ispanui 11-ame greičio ruože užimti trečiosios vietos.
Sutrumpino dėl užpustytų vėžių
Trasa tarp Al Ulos ir Janbu miestų turėjo tapti ilgiausiu šių metų Dakaro greičio ruožu, tačiau dar etapo išvakarėse buvo paskelbta, kad jis bus sutrumpintas iki 464 kilometrų. Organizatorių sprendimo priežastis – dėl pastarosiomis dienomis vyraujančių prastų orų buvo užpustytos vėžės.
Etapo pradžioje trasa driekėsi atvirais slėniais ir vingiuojančiomis kalnų perėjomis. Dalyviams taip pat vėl teko važiuoti greta išdžiūvusio druskos ežero ir ieškoti geriausio maršruto įveikiant nusekusias upes. Įvairovės greta alinančių ilgų akmeningo žvyro atkarpų įnešė ir didelių kopų masyvai, kurie tęsėsi beveik 100 kilometrų.
Greičio ruožas vėl buvo išskaidytas į keletą dalių, kurias jungė neutralizacijos zonos. Sudėtingas etapas virto loterija – dalyviams siekiant pagerinti rezultatą lenktynių tempas dar labiau išaugo, o kiekvienas tikėjosi neprakirsti padangų ir nenukrypti nuo trasos.
iGo2Dakar^InstantBenediktas Vanagas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.