Be gausybės naujų automobilių, kuriuos bus galima ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti, „Litexpo“ laukia tikrų kovos bolidų – autosportui parengtų – automobilių paroda. Savo ne vienose varžybose atitarnavusius automobilius čia rengiasi pristatyti ir du bene garsiausiai Lietuvoje ir už jos ribų žinomi šonaslydžio meistrai – Benediktas Čirba ir Gediminas Ivanauskas.
Rūpi ne vien techninė pusė
B. Čirba – Lietuvos drifto čempionato čempionas, neretai pavadinamas robotu, mat važiuoti drauge su juo ne vienam šonaslydininkui ypač sunki užduotis: sportininkas techniškas, tikslus, kaip reikiant pasiutęs ir greitas, bet visuomet išlaikantis šaltą protą.
Kovoti jam padeda jo ryškiaspalvis BMW, tačiau pastarasis, pasakojo sportininkas prieš pat „Autobazar“ parodą iškeliaus į naujo savininko rankas. Tad į „Litexpo“ parodų rūmus B. Čirba atsiveš kitą, ne savo, tačiau ne ką mažiau įspūdingą sportinį, šonaslydžiui paruoštą, automobilį.
Paklaustas, koks turi būti šonaslydžio varžyboms tinkamas bolidas, sportininkas atsiduso – klausimas nelengvas. Pirmiausia, aiškino jis, investuoti reikia į techninę automobilio pusę, rinktis kokybiškiausias patikimų gamintojų dalis. Tokia taktika ir nemažas kalnas pinigų buvo investuota į jo turimą BMW, todėl automobilis be gedimų sėkmingai įveikdavo ir varžybas, ir treniruotes.
Tačiau techninė dalis – ne viskas. Šonaslydžio automobilis privalo būti tvarkingas, o išvaizda – traukti žiūrovų dėmesį. Be to, B. Čirba atkreipė dėmesį ne tik į automobilio išorę, bet ir į vidų. Salone, sakė sportininkas, taip pat negali mėtytis įvairios žarnelės ir kiti agregatai – viskas privalo būti tvarkingai pritvirtinta ir negali trukdyti vairuotojui.
„Toks automobilis atitinka Europos sportininkų turimos technikos lygį“, – pabrėžė pašnekovas, pastebėjęs, kad kasmet aukštyn tempiasi visi Lietuvos sportininkai, o auganti varžybų ir jose besivaržančių technikos kokybė lemia, kad šonaslydį pamilsta vis daugiau lietuvių.
Drifto chuliganas su „Nissan“
G. Ivanauskas, šonaslydžio pasaulyje dar geriau žinomas kaip Ivanulė, yra dažnai pavadinimas drifto chuliganu. Sportininkas garsėja savo kone ekstremaliais pasirodymais, priverčiančiais žiūrovus pašokti nuo kėdžių.
Į „Litexpo“ parodų rūmus jis atsiveš, kaip sako, nebe naują, tačiau patikimą „Nissan 180SX“ modelį, kuris, anot jo, pritaikytas išties agresyviam važiavimui. Tą sufleruoja ir po variklio gaubtu esantis „Toyota“ 2JZ variklis, generuojantis 825 AG ir 937 Nm.
„Daugybę metų tobulintas Lietuvos meistrų, dabar automobilis leidžia konkurencingai kovoti šonaslydžio trasose su stipriausiais pasaulio sportininkais. Kitaip tariant, čia su minimaliu biudžetu pasiektas maksimalus rezultatas“, – neslepia G. Ivanauskas.
Šių dviejų lietuviams puikiai pažįstamų šonaslydininkų automobiliai – ne vieninteliai, kuriuos galės išvysti rugsėjo 4-5 dienomis apsilankę parodų centre „Litexpo“. Įspūdingo dydžio parodoje bus galima išvysti gausybę įvairioms autosporto šakoms – raliui, žiedui, driftui – ruoštų bolidų.
Be to, laukia ir išpuoselėtų klasikinių automobilių paroda, o žiūrovų dėmesio neabejotinai sulauks japoniškų modifikuotų automobilių ekspozicija.