Palangoje vykusiose lenktynėse šiemet varžėsi 27 ekipažai iš įvairių Europos šalių. Antrus metus iš eilės nugalėjo „Circle K milesPLUS Racing Team“ komanda – Julius Adomavičius, Jonas Gelžinis, estas Ralfas Aronas bei Oskaras Brazaitis, važiavę greituoju „Porsche GT3 Cup Gen2“.
Kauno ASK komanda tapo nugalėtoja savo klasėje, o bendrojoje įskaitoje užėmė 16 vietą.
Kauniečių „Lada 2104“ šiose lenktynėse dalyvauja nuo 2008 metų. Šiemet automobilio vairą meistriškai sukiojo Dovilas Čiutelė, Paulius Novakas, Vincas Zaleckis ir Eugenijus Sladkevičius.
– Kaip vertinate komandos pasirodymą „Aurum 1006 km“ lenktynėse? – „Laikinoji sostinė“ paklausė žinomo automobilių konstruktoriaus bei lenktynininko D.Čiutelės.
– Pasiekėme finišą, ir tai jau laimėjimas. Nugalėjome savo klasėje, tačiau nepavyko įvykdyti kito tikslo – pakliūti tarp 15 greičiausių lenktynių dalyvių bendrojoje įskaitoje. Jis buvo visai netoli, tačiau paskutiniuose ratuose turėjome šalinti automobilio gedimą ir praradome turėtą 12 vietą.
Lūžo pusašis. Tai buvo vienintelis, tačiau labai skausmingas automobilio gedimas. Treniruočių metu pusašį pakeičiame per 7 minutes, tačiau šįkart jis lūžo labai nesėkmingai, niekaip nesisekė išlupti detalės net su laužtuvu, todėl užtrukome beveik pusvalandį.
– Ar kaip nors specialiai ruošėte automobilį šioms lenktynėms?
– Šis automobilis Palangos lenktynėse dalyvauja nuo 2008 metų, nuolat jį kažkiek modifikuojame. Jau ketverius metus automobilis yra tos pačios komplektacijos – tai 1996 metų gamybos „Lada 2104“, kurio ratus suka galingas „Ford Mustang“ variklis.
Prieš varžybas pasirūpiname tik detalėmis, kurių lenktynių metu gali prireikti, – tai pavarų dėžė, reduktoriai, pusašiai.
Šiemet automobilis tapo šiek tiek lengvesnis, nes per metus parūdijo kėbulas. (Juokiasi.) Po metų bus dar keliais gramais lengvesnis.
– Galbūt kitais metais komanda jau persės į naujesnį automobilį?
– Ką nustebinsi nauju „Porsche“ ar BMW, kam tai įdomu? Jeigu neliktų „Lada 2014“, tai būtų gerokai didesnis praradimas negu tai, kad neatsiras vienas naujas automobilis.
– Ar jus mažiau pažįstantys sportininkai nustemba lenktynių trasoje išvydę tokį automobilį?
– Jie labiau stebisi ne pačiu automobiliu, o jo galimybėmis ir važiavimo tempu, kurį pavyko pasiekti daugelį metų tobulinant atskirus mazgus. Tai įrodymas, kad ir mažomis sąnaudomis galima pasiekti neblogų rezultatų.
Viską darau pats, nes meistrų paslaugos brangiai kainuoja ir galutinis rezultatas ne visada atitinka lūkesčius.
Aišku, pats detalių netekinu ir nefrezuoju, tačiau sugalvoju patobulinimus ir viską sukonstruoju savo jėgomis.
– Kokiose lenktynėse artimiausiu metu aistruoliai vėl galės išvysti skriejantį „Lada 2104“?
– Ruošiamės startui kitą savaitgalį vyksiančioms „Samsonas Rally Rokiškis 2020“ lenktynėms.