Pats verslininkas teigia, kad jei keli chuliganai išniokojo kažkurio ūkininko pasėlius ar sunaikino miško paklotę, tai nereiškia, kad visi keturračių motociklų vairuotojai yra neatsakingi ir nesiskaito nei su gamta, nei su žmonėmis.
Paklausus, ką pats norėtų pridurti šia tema, Žygimantas sako: „Nereikia apie visus spręsti iš vieno pavyzdžio, jei vienas chuliganiškai vairuoja, tai nereiškia, kad visi tokie yra, tiesiog turėtume išmokti atskirti.“
Keturračių broliai
Keturračių asociacijos „ATV Broliai“ prezidentas Juozas Jakubėlis pasakoja, kad jo paties gyvenime keturračiai atsirado prieš devynerius metus, kai dar nelabai kas juos turėjo.
Asociacijos įkūrimo istorija, regis, neypatinga: keturratininkai po truputį pradėjo būriuotis vis susipažindami kažkur, ar varžybose, ar miške, kai vienam kažkas atsitinka ir kitas tiesiog sustoja padėti. 2013 metais vyko varžybos, po kurių sugalvota įkurti klubą.
Pradžioje jie įkūrė paprasčiausią bendruomenę „Facebook“ platformoje, kurioje buvo tik trise. O prieš trejus metus jau įkūrė keturratininkų asociaciją, kurioje šiuo metu yra šešiolika narių.
Paklausus J.Jabukėlio, ar vyksta „brolių“ treniruotės, jis atsako, kad jie nesitreniruoja, nes yra tik mėgėjų klubas.
Dažniausiai jie tiesiog susiplanuoja maršrutą, pasižiūri navigacijoje kelius, kuriais galima važiuoti, ir keliauja nuo šimto iki šimto penkiasdešimt kilometrų.
Visada keliaudami per miestelius klubo nariai laikosi greičio nurodymų. Niekada nevažiuoja tais keliais, kuriais keturračiams važiuoti yra draudžiama.
Jei kelias yra pažymėtas navigacijoje, tačiau prie jo privažiavus paaiškėja, kad yra užtvertas užkarda, akmenimis ar koks medis nuverstas, „broliai“ tiesiog gražiai apsisuka ir keliauja kitu keliu.
Už pasekmes labai greitai atsakysi
Keliaudami savo suplanuotais maršrutais asociacijos nariai nesielgia taip, kad reikėtų atsakyti už pasekmės. Visi keturračiai yra registruoti, labai daug kur yra įrengtos kameros. Todėl, jei baigiasi kelias, reikia apsisukti ir grįžti. Jei nepaisysi taisyklių, labai greitai bus išsiaiškinta tavo tapatybė ir teks atsakyti už pasekmes.
„ATV Broliai“ prezidentas sako, kad, kaip ir tarp medžiotojų ir žvejų yra brakonierių, taip ir tarp keturratininkų atsiranda vadinamųjų chuliganų, kurie nepaiso taisyklių, sunaikina pasėlius ar miško paklotes. Tiesiog tai yra neišvengiama ir niekur nuo to nepabėgsi. Todėl keturratininkai ir buriasi į bendruomenes, bandydami pakeisti požiūrį į juos, kad visgi ne visi yra tokie, kurie gadina ir niokoja gamtą.
Keturračių nuoma
Keturračių nuomos veiklą Darius Česnulaitis Alytuje pradėjo prieš mėnesį. Nors Dariaus gyvenime jie atsirado labai seniai, kai pats dar lankė Alytaus kartingų mokyklą, vadovaujamą Valentino Surdoko.
Nors veikla pradėta vykdyti visai neseniai, D.Česnulaitis sako, kad susidomėjimo tikrai sulaukia. Ši idėja atsirado iš noro Alytaus jaunimui suteikti vietą ir pramogą, kur galėtų nuleisti garą.
Vyras augina dukras ir sako, kad jauno amžiaus asmenys Alytuje nelabai turi ką veikti, čia trūksta pramogų, todėl ir nusprendė įkurti verslą. Nors pats šmaikštauja, kad daugiau sulaukia vyresnių žmonių.
Tai pramoga ir jaunam, ir senam. Atvykę pramogauti gausite visas reikalingas priemones važiavimui: šalmą, aprangą, o svarbiausia – keturratį. Pats Darius visada lydi žmones. Yra nusipirkęs navigacijas, kuriose pažymėti visi galimi važiuoti miško keliai.
Miesteliuose tikrai važiuojama tvarkingai, nesukeliant didelio garso ir dulkių, o jei atsiranda kompanijoje tokių, kurie nori „pasidraskyti“, vyras juokauja, kad labai greitai juos apramina ir toliau visi gražiai važiuoja ir mėgaujasi nuostabiais Dzūkijos vaizdais. Tačiau miškuose pramogų užtenka ir tiems, kurie nori labiau paspausti gazą.
Paklausus, ar važinėdami neardo miško paklotės, neniokoja miško, D.Česnulaitis atsako, kad galime tai palyginti. Vienas keturratis sveria du šimtus kilogramų, su žmonėmis maksimum tris šimtus penkiasdešimt, vienas miškavežis sveria keturiasdešimt tonų. Ten, kur traktorius važiavo, tu važiuoti jau nebegali, nes tiesiog nebepravažiuoji. Tai kieno žala didesnė?
Toks palyginimas aiškiai keturratininkų naudai. Tačiau juk miškavežiai nelaksto po miškus savo malonumui, o ir mažesnė žala visgi yra žala. Darius tikina, kad jie važiuodami visada vadovaujasi Kelių eismo taisyklėmis. Nevažiuoja tais keliais, kuriais važiuoti negalima, neviršija leistino greičio. Žinoma, priekaištų sulaukia, bet juk įstatymas nepažeistas.
Reidai keturračiams
Visur skelbiama, kad bus vykdomi reidai keturračių vairuotojams, kad bus gaudomi, keliami dronai. Tačiau keturračių nuomotojas sako, kad juk keturračių vairuotojai nevairuoja išgėrę, dažniausiai laikosi visų Kelių eismo taisyklių, nors, aišku, būna išimčių. Tai kodėl nerengiami tokie reidai automobilių vairuotojams? Kodėl keturračiai ir automobiliai yra taip skirtingai vertinami, jei turi tuos pačius keturis ratus?
Čia tikrai būtina paprieštarauti Dariui – reidų dėl automobilių vairuotojų blaivumo, techninės transporto priemonės būklės, Kelių eismo taisyklių laikymosi anaiptol nestinga. O dronas – tikrai veiksminga priemonė miško keliuku skuodžiančiam keturratininkui sudrausminti.