Dešimtasis Dakaro ralio etapas, pradėjęs dvi maratono dienas, kai lenktynininkai negali gauti jokios pagalbos iš aplinkinių, turėjo būti vienas ilgiausių – 534 km, tačiau 345 km atstumu nuo starto esančią neutralizacijos zoną pasiekę dalyviai sužinojo, kad tai bus jų finišas.
„Atvažiavom į tarpinę zoną ir mums pasakė, kad antra dalis atšaukta, nes tiek daug nusivertimų buvo pirmoje dalyje, kad organizatoriams trūksta sraigtasparnių. Kelis dalyvius jie išgabeno rimtos būklės“, – sakė lenktynininkas Vaidotas Žala.
Dakaro ralis vyksta sudėtingomis bekelės trasomis atokiose vietovėse, kurias, esant reikalui, būtų sudėtinga pasiekti automobiliais. Kad užtikrintų operatyvią pagalbą, Dakaro ralio organizatoriai tam naudoja sraigtasparnius. Kai visa flotilė buvo įdarbinta ir nebeliko laisvų sraigtasparnių gelbėjimui, organizatoriai atšaukė greičio ruožą.
Ši žinia buvo naudinga V.Žalos šturmanui S.Jurgelėnui, kuris jau kelias dienas jaučia rankos skausmą. Taip pat ramesnis ir atsargesnis tempas leido „Agrorodeo“ komandai saugiai pasiekti finišą.
„Labai pavojingos ir minkštos kopos pirmoje dalyje. Saulius agonijoje buvo kurį laiką, nes nervą užspaudė, tai gal gerai, nes ta agonija mus nugesino, saugiai ir sklandžiai pravažiavome“, – sakė Vaidotas Žala.
Saugiai pasiekti finišą automobilių vairuotojams buvo itin svarbu – mat prasidėjo maratonas. Naktį sportininkams negalės padėti mechanikai ir jie galės naudoti tik tas dalis ir įrankius, kuriuos jie vežasi kartu su savimi. Užtikrintas ir saugus „Agrorodeo“ komandos tempas leido „Mini John Cooper Works Rally“ automobilį į finišą atvežti sveiką.
„Labai klastingas greičio ruožas. Atrodo, yra tiesių vietų, kuriose galima paspausti, bet kopos lūžtančios. Kai kurios, kas trečia ar ketvirta, labai stačios. Kai pamatėm nusivertusį Fernado Alonso po pirmų kopų, tai tas vaizdas atvėsino. Atsipalaiduoti negalėjom, Vaidas visur pristabdydavo, bet geriau pristabdyti, nei nulėkti“, – apie trasos specifiką komentavo Saulius Jurgelėnas.
Pirmąją maratono dieną geriausią rezultatą automobilių įskaitoje pademonstravo Carlosas Sainzas su „Mini“ bagiu. Greičiausi tarp lietuvių buvo Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro. Atsilikę beveik 14 min. nuo ispano, lietuviai finišą pasiekė 14-oje vietoje.
Po 10 etapų
Automobiliai. 1. C.Sainzas (Ispanija), 2. N.Al-Attiyah (Kataras) – atsilieka 18 min. 10 sek., 3. S.Peterhanselis (Prancūzija) – 18 min. 26 sek., 4. Y.Al-Rajhi (Saudo Arabija) – 40 min. 46 sek., 5. O.Terranova (Argentina) – 57 min. 39 sek.,
… 16. V.Žala – 5 val. 11 min. 55 sek.,
… 17. B.Vanagas – 6 val. 31 min. 46 sek.,
… 20. A.Juknevičius – 7 val. 14 min. 1 sek.,
… 40. G.Petrus – 15 val. 9 min. 6 sek.
Klasifikuoti 59 ekipažai.
E.Juškauskas nepasiekė finišo 6-ajame etape.
Motociklai. 1. R.Brabecas (JAV), 2. P.Quintanilla (Čilė) – atsilieka 25 min. 44 sek., 3. J.Barreda Bortas (Ispanija) – 27 min. 9 sek., 4. T.Price'as (JAV) – 28 min. 33 sek.,
… 30. A.Gelažninkas – 7 val. 15 min. 57 sek.
Klasifikuoti 97 motociklininkai.
Motociklų įskaitoje lenktyniaujantis Arūnas Gelažninkas buvo paklydęs trasoje, dėl to jis liko 63-ias. Nuo greičio ruožo nugalėtojo ispano J. Barredos Borto atsiliko 59-iomis minutėmis. Tai jo pozicijos bendroje ralio įskaitoje nepakeitė – Arūnas vis dar 30-as.