„Uždaryta 8-ta Dakaro diena. Preliminariai 17-a vieta.
Velniškai greitas reikalas šiandieną. Vietomis 30 km paspaudęs akseleratorių lauki. Pamačiau „Mini“ greitį tiesiojoje, vau, – socialiniame tinkle rašė B.Vanagas, kurį nuo aštuntojo etapo nugalėtojo prancūzo Mathieu Serradori skyrė 20 min. 52 sek. – Truputis kopų. Šiaip, pozityviai. Neskaitant vakar dienos, būtų neblogas Dakaras.
P.S. Po vieno nenumatyto kryčio nuo kopos, galvojau stuburas subyrės. Reiks pasitikrint grįžus.“
Automobilių sporto fanatikai varžėsi Vadi ad Davasyro kalnų peizažo ir kanjonų trasoje. Tiesa, jiems teko būti budriems, mat kelyje tūnojo ne vienas juodas akmuo, kuris vis šmėžavo baltame Saudo Arabijos smėlyje. Žinoma, trasoje tradiciškai pasirodė ir klastingos kopos, kurios pridarė nemažai bėdų lentynių lyderiams.
Bendroje įskaitoje B.Vanagas kol kas užima 19-ąją vietą.
Akceleratorius iki dugno
Dalindamasis dienos įspūdžiais po finišo lenktynininkas pasakojo, kad lenktynių tempas buvo didžiulis. „Labai greita diena, vietomis buvo tiesiųjų, kuriose 30 kilometrų laikai nuspaudęs akceleratorių iki galo. Taip pat nustebino „Mini“ greitis tiesiosiose – skirtumas, lyginant su mūsų automobiliu, yra ženklus“, – komentavo B. Vanagas.
Jis pridūrė, kad buvo nemažai kopų ir prieš saulę nematydamas vienos iš jų aukščio skirtumų su „Toyota Hilux“ padarė nemažą šuolį. Nusileidimas B. Vanagui buvo ganėtinai skausmingas. „Grįžęs į bivaką dėl visa ko užsuksiu pasitikrinti pas medikus“, – kalbėjo „Inbank team Pitlane“ pilotas.
B. Vanagas drausmingai laikėsi plano ir pastebėjo, kad jei ne vakarykštės techninės išdaigos, ši diena galėjo būti dar vienas geras postūmis į prieki. „Galėjo būti labai neblogas Dakaras“, – apgailestavo jis.
Paskutinis šuolis per kopą
„Dakar Experience“ įskaitoje po gaisro variklio skyriuje dalyvavęs antrasis „Heston MRO team Pitlane“ ekipažas dar kartą patyrė Dakaro rūstybę. E. Juškauskas greičio ruože spėjo įveikti 62 kilometrus prieš tai, kai šokdami per kopą virto ant šono ir stipriai pažeidė galinę važiuoklę.
Bandydami apversti savąjį „Toyota Hilux“ jaunieji lenktynininkai sugaišo nemažai laiko. Taip pat paaiškėjo, kad neturi detalių, kurias reikėtų pakeisti norint suremontuoti visureigį.
„Važiuoti per smėlį lenktynių trasa su taip pažeistu automobiliu buvo neįmanoma, todėl patraukėme tiesiai į bivaką“, – pasakojo E. Juškauskas.
Aštuntajame greičio ruože daugelį nustebino Mathieu Serradori su „SRT Racing“ komandos LCR30 bagiu. Prancūzas diktavo lenktynių tempą ir greičiausiai įveikė dienos etapą.
Nemažiau įspūdingas ir buvusio „Formulės 1“ lenktynininko Fernando Alonso pasirodymas. „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas pirmadienį finišavo antras. Neįprastą dienos trejetą užbaigė Orlando Terranova su „Mini“.
Pagerbė žuvusį motociklininką
Pirmadienio greičio ruožo ilgis – 476 kilometrai. Daugiausiai tai buvo smėlis ir kopos, tačiau tarp jų masyvų pasitaikė ir lygių atkarpų, kuriose ekipažai galėjo išvystyti maksimalų greitį. Akmenų trasoje nedaug, tačiau šen bei ten jų vis tiek pasitaikė.
Nors bivako vieta nepasikeitė, ryte iki starto ekipažams reikėjo nuvažiuoti 132 kilometru, o po finišo grįžtant į poilsio vietą įveikti dar 107 kilometrus.
Pagerbdami tragiškai žuvusį motociklininką Paulo Goncalvesą lenktynių organizatoriai nusprendė atšaukti aštuntąjį motociklų ir keturračių greičio ruožą. Pirmadienį startavo tik automobiliai, bagiai ir sunkvežimiai.
Dakaro ralyje B. Vanagas šiemet dalyvauja su naujuoju šturmanu Felipe Palmeiro. Iš Pietų Amerikos į Saudo Arabiją persikėlęs Dakaras startavo sausio 5 d. Džedos mieste. Dalyviams paruošta 12 lenktynių dienų ir, kaip įprasta, viena poilsio diena. Ekipažams iš viso reiks įveikti 7,5 tūkst. kilometrų, iš kurių 5 tūkst. kilometrų – lenktyniniu tempu. Dakaro ralis finišuos sausio 17 d. Qiddiya mieste, netoli Saudo Arabijos sostinės Rijado.