Prestižinės Azijos Le Mans Serijos lenktynės vyksta žiemą įdomiausiose pietinio pusrutulio trasose. Lenktynių techniniai reikalavimai beveik analogiški Europos „Le Mans“ serijos lenktynėms, kuriose visą 2019 metų sezoną su Italijos „Oregon Team“ lenktyniavo G.Grinbergas.
Australijoje jis sėdo prie gerokai greitesnio LMP2 AM klasės automobilio vairo, kurio ratus suka Nissan 4,5 l, daugiau nei 450 AG pasiekiantis variklis.
Šeštadienį kvalifikacijoje komanda užėmė trečiąją vietą, o lenktynes pradėjęs C.Ware'as iškart pakilo į antrąją poziciją. Po pirmojo padangų keitimo jis jau buvo beveik pavijęs lyderius iš „RLR M Sport“ ekipos, o netrukus juos ir aplenkė.
Komandos draugą prie vairo pakeitęs G.Grinbergas iškart susidūrė su problemomis. Važiuojant paskui saugos automobilį pradėjo kaisti variklis. Nuo nepataisomo gedimo išgelbėjo atnaujintos lenktynės ir nuo to momento „Rick Ware Racing“ užtikrintai dominavo iki pat finišo.
„Lenktynės nebuvo lengvos. Oro temperatūra pakilo iki 30 laipsnių, taigi automobilyje buvo tikra pirtis. Dėl saugos automobilio, Cody sustojo pasikeitimui gana anksti ir aš prie vairo praleidau beveik dvi su puse valandos iš keturių. Būčiau ir finišavęs, bet komandos vadovas Antonio Ferrari paskaičiavo, kad Cody nepravažiavo pagal taisykles privalomo minimalaus laiko, taigi likus 15 minučių iki finišo, užleidau jam vietą.
Dar niekuomet nesu taip ilgai vairavęs be poilsio. Buvo metas, kai pradėjau jausti nuovargį, bet po to įsijungė antrasis kvėpavimas ir tiesiog stabiliai bei tiksliai atlikau savo darbą. Finišą kirtome beveik minute anksčiau nei antrosios vietos laimėtojai – mūsų komandos antrasis automobilis. Beje, trečiąją vietą iškovojo gerai lietuviams iš praėjusių metų 1006 km lenktynių žinomas Miro Konopka iš Slovakijos. Metai prasideda tikrai gerai“, – džiaugėsi G.Grinbergas.
Po apdovanojimo ceremonijos interviu tiesioginėje TV transliacijoje jis sakė, kad komandos vadovas puikiai suplanavo vairuotojų pasikeitimus ir užvažiavimus į mechanikų zoną pasikeisti padangų ir pasipildyti degalų.
Vienu metu komanda net ratu lenkė artimiausius varžovus ir vairuotojams tiesiog reikėjo išlaikyti stabilų greitį ir vengti rizikingų lenkimų.
Daugiau nei 4 valandas trukusios tiesioginės TV transliacijos metu G.Grinbergas sulaukė didžiulio komentatorių dėmesio ir pagyrimų. Lietuvio pilotuojamas „Rick Ware Racing“ automobilis, kuris finišą pasiekė ne tik nugalėjęs LMP2 AM klasėje, bet ir 5 bendrosios įskaitos vietoje, dominavo TV ekranuose.
G.Grinbergo pergalė Australijoje bus įrašyta naujame „Le Mans“ istorijos puslapyje. Jis tapo pirmuoju Baltijos šalių lenktynininku, kuriam pavyko nugalėti „Le Mans“ serijos etape.
G.Grinbergas yra ir jauniausias visų laikų „Le Mans“ serijos etapo nugalėtojas savo klasėje. Priminsime, jog dar prieš kelias dienas jis net minties neturėjo, kad savaitgalį lenktyniaus Australijoje.
Pirmadienio naktį sulaukęs skambučio su prašymu pakeisti į lenktynes negalėjusį atvykti vairuotoją, G.Grinbegras antradienio popietę jau sėdėjo lėktuve. Į Adelaidę atvyko ketvirtadienio rytą, sekmadienį šventė pergalę, o antradienį jo lėktuvas iš Frankfurto jau leisis Vilniuje.
Trečiadienį VGTU inžinerijos licėjaus gimnazistas vėl sės į mokyklos suolą.