B. Vanagas po emocingo penktojo etapo: „Sumuštinis tarp sunkvežimių – kai kas nepakartojamo“

2020 m. sausio 9 d. 14:27
Lrytas.lt
Video
Dakaro ralyje ketvirtadienį vėl greičiausias iš lietuvių ekipažų buvo Benediktas Vanagas su šturmanu Filipe Palmeiro, kurie etape užėmė 17-ąją vietą, o bendrojoje įskaitoje pakilo iš 11-osios į 10-ąją poziciją.
Daugiau nuotraukų (12)
Jų situacija etape paaiškėjo tik po finišo, nes trijuose kontrolės punktuose neveikė laiką fiksuojanti įranga.
Be to, B.Vanagui teko startuoti 21-am po devynių sunkvežimių virtinės, o bandymai juos lenkti pareikalavo kantrybės ir buvo nesėkmingi.
Aplenkė, bet turėjo sustoti
„Startuoti sumuštinyje, kai priekyje – 9 sunkvežimiai, o gale – 3, yra kai kas nepakartojamo. Kol išsigaudėme 5 sunkvežimius, prakirtome ratą. Vėl traukinys pravažiavo ir grąžino viską į buvusį „status quo“, – įspūdžiais po finišo dalijosi B.Vanagas.
Tačiau antroji dalis per kopas klostėsi puikiai, nors pavojų netrūko.
„Antroje pusėse buvo daug smėlio ir apaugusių kopų, kur dažnai leidiesi kaip iš 25 aukštų namo beveik statmenai. Vertinčiau šį greičio ruožą teigiamai. Absoliučioje įskaitoje kylame į 10-ąją vietą“, – prieš grįždamas į bivaką teigė B.Vanagas.
Keitė tik vieną ratą
Ketvirtadienį, sausio 9-ąją, iki tol per akmenis šokinėję Dakaro dalyviai pagaliau išbandė ir Saudo Arabijos smėlynus. Dalindamasis įspūdžiais po finišo B.Vanagas pasakojo, kad pirmasis trečdalis buvo labai geras, tačiau į orą labai kilo dulkės.
„Kovėmės ir toje kovoje praradome daug laiko“, – komentavo lenktynininkas.
Jis pridūrė, kad likusioje greičio ruožo dalyje buvo labai daug smėlio ir žema žole bei krūmais apaugusių kopų. Ekipažas išvengė paklydimų ir pasižymėjo visuose punktuose, nors rezultatų sistema to neparodė net ir po finišo.
„Sakyčiau, kad buvo labai kultūringas greičio ruožas – pasikeitėme vieną ratą, bet daug problemų neturėjome“, – apibendrino jis.
Pirmojoje lenktynių dalyje B. Vanagas toliau laikėsi konservatyvios strategijos ir rinkosi tokį tempą, kuris leistų išlaikyti užimamą poziciją.
Įveikęs 103 trasos kilometrus jis buvo 20-oje vietoje, tačiau kaip ir ankstesnėmis dienomis, toliau sekti komandos situacijos tapo neįmanoma – ekipažo GPS signalas tiesiog dingo iš organizatorių rezultatų sistemos. Net ir po finišo dar ilgai nebuvo aišku, kokie galutiniai rezultatai.
Užvirė kova dėl titulo
„Toyota Gazoo Racing“ gretose dėl antrojo titulo iš eilės kovojantis Nasseras Al-Atiyah ketvirtadienį turėjo tik vieną tikslą – aplenkti bendroje įskaitoje pirmavusį Carlosą Sainzą.
Tarp jų dviejų užvirė atskiros įnirtingos lenktynės, kurių nugalėtoju dienos pabaigoje tapo ispanas su „Mini“.
Jis dar trimis minutėmis padidino savo persvarą bendroje įskaitoje, tačiau ralio maratonas dar nesibaigė ir situacija dar daug kartų gali pasikeisti.
Nesėkmės toliau persekioja Eriką van Looną. Trečiadienį ekipažas virto, bet tęsė lenktynės, o penktajame greičio ruože sugedo visureigis ir olandas mažiausiai pusvalandį sugaišo remontui.
Išbandė ir smėlynus
Penktasis greičio ruožas buvo šiek tiek trumpesnis – 353 kilometrai, tačiau pakeliui link Chailio dalyviams teko įveikti ilgus 211 kilometrų pervažiavimų.
Pasikeitus dangai, automobilių ekipažai pagaliau perėjo prie minkštesnio mišinio padangų. Akmenys ir visi kieti objektai tapo dar pavojingesni. Po starto netrūko trasoje vis dar netrūko akmenų, tačiau vėliau prasidėjo smėlis ir kopos. Smėlynuose stūksojo gigantiškos uolos, kurios pasitarnavo kaip orientyras.
^InstantBenediktas Vanagasetapas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.