Kam startas „Rally Classic“ taps žūtbūtiniu mūšiu dėl ralio karaliaus titulo, o kas čia atsiveš tokį taškų kraitį, kad galės be įtampos mėgautis lenktynėmis?
Panagrinėjus turnyrinę lentelę po penkių etapų akivaizdu, kad net ir lenktynių metu surinktus taškus padauginus iš 1,2 koeficiento, gavus papildomų taškų už rezultatus pasiektus atskirose varžybų sekcijose bei laimėjus vadinamąjį „Power Stage“ greičio ruožą trijose pagrindinėse klasėse lyderiai nesikeis.
Neįveikiamas atotrūkis
Dominavęs visose 2019-ųjų sezono lenktynėse (išskyrus išvažiuojamąjį „Rally Poland“ etapą), Vaidotas Žala su šturmanu Andriu Malnieksu artimiausiems persekiotojams LARČ 1 klasėje nepavejamas.
„Agrorodeo“ ekipažas turi 180 taškų, o apmaudžių nesėkmių verpeto įtraukas Vytautas Švedas – 74.
Pats V. Žala prisipažino, kad būtent prieš „Rally Classic“ panagrinėja čempionato derlių ir pamodeliuoja galimus scenarijus.
„Tai darome dėl smalsumo, nes kiekviename ralyje stengiamės judėti maksimaliu įmanomu tempu, todėl paskutinėse sezono lenktynėse įsimontuoti į užpakalį petardą vargu ar įmanoma.
Vienintelė galima strategija turint apčiuopiamą persvarą – važiuoti šiek tiek atsargiau.
Mūsų tikslas – be klaidų padaryti darbą iki galo, nes keli paskutiniai sezonai lyg ir buvo geri, bet iki titulo vis pritrūkdavo. Motyvacijos turim pakankamai“, – atviravo V. Žala.
Teorinių šansų dar turi
Intriguojanti situacija susiklostė 4WD įskaitoje.
Čia antroje vietoje esantis Giedrius Notkus turi 132,6 taškus, todėl teoriškai galėtų pasivyti V. Žalą.
Tačiau tik tuo atveju, jei su savo „Škoda Fabia R5“ šis nepasiektų finišo, o pats G. Notkus triumfuotų Druskininkuose susižerdamas visus įmanomus taškus.
Panašiai nutiko pernai, kai dėl kitos ralio taisyklės – atimamų vieno etapo taškų – lenktynes laimėjęs V. Žala neoficialioje absoliučioje įskaitoje liko antras, o Giedrius triumfavo.
Šįkart G. Notkus tikrai gaus čempiono apdovanojimus LARČ3 klasėje, nes antroje vietoje esantis tituluotasis svečias iš Latvijos Janis Vorobjovas turi kone dvigubai mažiau taškų (173 prieš 106).
Analiogiška situacija ir LARČ 6 klasėje. Audronis Gulbinas turi 208 taškus, o antras greičiausias standartinės technikos pilotas Evaldas Gezevičius – 116.
Intriga išliko ir kitur
Saugią persvarą turi dar vienos klasės lyderiai. Į LARČ 2 čempiono karūną nusitaikęs Gediminas Maškauskas turi 138 taškus, o „Dakaro“ maratono vicečempionas iš Baltarusijos Sergejus Viazovičius – 94.
Pati didžiausia intriga LARČ5 klasėje, kurioje varžosi viena ašimi varomi automobiliai, parengti pagal L9 techninius reikalavimus ir turintys iki 3,5 litro darbinio tūrio variklius.
Renaldą Šeinauską ir Justą Tamašauską skiria viso labo 4 taškai, todėl viskas spręsis „Rally Classic“ trasose.
Dvivaldystė išliko ir LARČ 4 klasėje. Trečią sezoną dalyvaujantis Vladas Jurkevičius su naujuoju „Peugeot 208 R2“ turi 135,2 taškų rezervą, o artimiausi varžovai – Aurimo Eidžiūno ekipažas – 117,8.
Viena nedidelė klaida čia gali tapti grandiozine rokiruote.
Tas pats galioja visoje 2WD įskaitoje. Kol kas joje su BMW pirmauja (118,8 taškai) J. Tamašauskas gali nutikti lyderių rokiruotė su V. Jurkevičium, turinčiu 92,4 taškus.
Startas – spalio pradžioje
Finalinio šių metų Lietuvos ralio čempionato etapo veiksmas prasidės spalio 4 dieną sportininkų susipažinimu su greičio ruožais ir apšilimu testiniame greičio ruože.
Oficialus „Rally Classic“ startas bus duotas šeštadienio, spalio 5-osios, rytą Lazdijų centre, o nugalėtojai pagerbti apie 21 val. Druskininkuose.