Šiais metais organizatoriai liepos 12–13 dienomis vyksiančių lenktynių stebėjimui rekomenduos net tris platų apžvalgos lauką turinčias vietas, įrengs jose patogumus užtikrinančią infrastruktūrą ir dirbtinį trampliną.
Jį jau išbandė pats ralio organizatorius Ramūnas Čapkauskas.
Ekipažai skries į dangų
Organizatoriams naujas ralis prasideda ne po metų, o iš karto pasibaigus ankstesniam renginiui.
Ralio „Elektrėnai 2019“ organizatoriai prie renginio triūsė jau nuo praėjusių metų.
Dirbo ne tik organizacinis kolektyvas, bet kelininkai, kurie supylė visiškai naują trampliną.
„Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu šuolį išbandė ir pats organizatorius R. Čapkauskas, pakėlęs jį į orą netgi nespėjęs įsibėgėti.
Jis prižadėjo, kad nuo jo atkilusios mašinos skris iki padebesių. Toje vietoje – net keturis kartus.
„Užsitvėrėme tik labai trumpą kelio atkarpą, tačiau netgi neįsibėgėjęs į orą pakilau labai lengvai. Ralio metu automobiliai čia atvažiuos gerokai didesniu greičiu.
Iš patirties galiu pasakyti, kad net ir 10 km/val. greičio skirtumas šuolio aukščiui ir atstumui turi didelę reikšmę, todėl lenktynių metu visos mašinos skris aukštai ir toli.
Juolab, kad tikrai nėra ko stabdyti prieš jį. Nusileidimas švelnus, tolygus, automobiliai ant buferių nekris, o ir pristabdyti prieš kitus posūkius vietos tikrai yra“, – kalbėjo R. Čapkauskas.
Per trampliną automobiliai važiuos net keturis kartus. Ir į jį atlėks skirtingomis trajektorijomis.
Žiūrovai pirmojoje rekomenduojamoje ralio stebėjimo vietoje labai plačiu kampu ryte matys kaip į trampliną mašinos įvažiuoja iš ilgos vingiuotos tiesiosios per sankryžą, o po pietų link tramplino jos lėks iš staigaus posūkio.
Detalūs žemėlapiai ir rekomenduojamų vietų aprašymai tradiciškai pasirodys paskutinę savaitę.
Rekomendacijos žiūrovams
Žiūrovų komfortu šį kartą rūpinsis patyręs ralių organizatorius Audrius Gimžauskas, savo rankomis sukūręs „300 Lakes rally“ šventę Zarasuose.
„Mūsų tikslas yra žmonėms suteikti patogumus žiūrint ralį.
Rekomenduojamose vietose pasirūpinsime patogiu privažiavimu, parkavimo vietomis, nušienautomis pievomis, tualetais ir maitinimu.
Žiūrovams nebereikės blaškytis ieškant įdomiausių vietų, jos bus rekomendacijų sąraše, žiūrėti ten ralį bus įdomu ir patogu“, – aiškino A. Gimžauskas.
Tokių vietų šiame ralyje bus net trys.
Pirmoji – su dirbtiniu tramplinu, per ją sportininkai važiuos keturis kartus. Ši vieta bus šalia kelių sankirtos ir į ją ralio automobiliai tiek iš ryto, tiek iki pietų įvažiuos iš skirtingų pusių.
Pro kitas dvi vietas, kuriose organizatoriai rekomenduoja stebėti ralį, dalyviai važiuos po du kartus.
Antroji – trys vienas po kito sekantys vadinamieji Varžos tramplinai prie Bijūnų gyvenvietės.
Trečioji – dar vienas kreivas ir nematomas į kairį posūkį persisukantis tramplinas šalia Beižonių gyvenvietės, užkietėjusiems ralio fanams žinomas kaip vieta šalia kapinaičių.
Iki abiejų šių vietų nuo gyvenviečių teks kelis šimtus metrų paeiti pėsčiomis.
Pirmojoje rekomenduojamoje vietoje automobilių stovėjimo aikštelė bus prie pat trasos.
Elektrėnų ralis bus mokamas. Bilietas į greičio ruožus asmeniui kainuos 10 eurų. Penktadienio greičio ruožo Elektrėnų gatvėmis stebėjimas bus nemokamas.