Organizatoriai laukia moderniausių R5 klasės automobilių gausos, konkurencijos mūsų sportininkams iš lenkų pusės ir žada surengti šventę ne tik trasose, bet ir jų ribų.
Geriausi greičio ruožai
Kalvotose Elektrėnų apylinkėse ralis vyksta jau ilgiau nei keturis dešimtmečius. Lenktynininkai čia esančias žvyrinius greičio ruožus vadina vienais geriausių, kokius tik galima rasti visoje Lietuvoje.
Juose gausu įvairiausių konfigūracijų aklų posūkių, šokamų tramplinų, o tiesiųjų, kuriose vairuotojai gali pailsėti – nedaug.
Elektrėnuose beveik visus greičio ruožus lenktynininkai vadina darbiniais: nėra kada atsipalaiduoti, visada reikia sukti vairą, kaitalioti pavaras, stabdyti ir vėl greitėti.
Prieš penkerius metus atgaivinti ralį šiose apylinkėse nusprendė du milžinišką patirtį sukaupę lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys.
Kartu su labai entuziastingai į lenktynes žvelgiančia Elektrėnų miesto savivaldybe jie vėl stengsis ralį padaryti ne tik sporto renginiu, bet ir švente žiūrovams.
Ralis turi tapti švente
„Aš pats 10 metų važiavau ralyje, dalyvavau daugelyje varžybų ir susidariau viziją, kaip turi atrodyti geros varžybos.
Šiemet jau penktąjį kartą stengsiuosi tai įgyvendinti ir sukurti šventę“, – sakė lenktynių organizatorius R. Čapkauskas.
Jo teigimu, ralis neturi apsiriboti sportinėmis kovomis miškų glūdumose.
Tai turi būti šventė dalyviams ir žiūrovams. Dalyviams – vertingi prizai ir gera sportinė kova, o žiūrovams – šventė Elektrėnuose ir specialiose zonose šalia trasų.
Ralis prasidės penktadienio vakarą greičio ruožu miesto gatvėmis, o šeštadienį persikels į apylinkes, kur žiūrovams bus numatytos trys specialios zonos į įdomiausias žiūrėjimui vietas su visa patogiam stebėjimui reikalinga infrastruktūra.
Organizatoriai ties viena iš žiūrovų zonų netgi supylė vieną papildomą trampliną, nuo kurio atsispyrę greičiausieji oru skris ne vieną dešimtį metrų.
Garantuos artimą kovą
Dalyvių laukia net 16 greičio ruožų. Aštuonios skirtingos kelio atkarpos bus kartojamos po du kartus. Iš viso – apie 100 kilometrų trasų.
„Praėjusiais metais nusprendėme padaryti daugiau trumpų greičio ruožų ir tai pasiteisino.
Lenktynininkai važiuoja trumpesnes distancijas, geriau išlaiko koncentraciją ir nepervargsta, daro mažiau klaidų, didėja jų tempas.
Be to, techninės problemos neatima jiems tiek daug laiko.
Pavyzdžiui, su pradurta padanga jiems iki finišo tenka važiuoti vos kelis kilometrus, todėl jie praranda mažiau svarbių sekundžių ir jas paskui lengviau atsikovoti“, – aiškino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė.
Ji pridūrė, kad karštą vasarą trumpi greičio ruožai lemia mažiau galimybių perkaisti varikliams.
Iššūkį mes lenkai
Kartu su pačiais greičiausiais Lietuvos sportininkai dėl pagrindinių Elektrėnų ralio prizų antrą kartą iš eilės kovos ir Lenkijos ralio čempionato dalyviai.
Jau praėjusiais metais tose pat trasose jie įrodė, kad puikiai jaučiasi ne tik ant asfalto, kuriuo lenkams tenka važiuoti didžiąją dalį čempionato etapų, bet ir ant lietuviško žvyro.
Lietuvišką ralio dalyvių parką nuspalvins lenkiškų gamyklinių R5 ir R2 klasių automobiliai.
Kaimynai pratę lenktyniauti vienodo pajėgumo tarptautine technika ir išsiaiškinti, kurie vairuotojai prie žvyro gali prisitaikyti greičiausiai.
Elektrėnų savivaldybė žada, kad finišą ir apdovanojimus nušvies unikalus fejerverkas, kurio Europoje dar niekas nėra matę.
Ceremoniją lydės koncertas ir šventė miesto gyventojams bei svečiams.