Šis etapas į čempionato kalendorių sugrįžta po kelerių metų pertraukos – trasa buvo rekonstruota, tramplinai atnaujinti, išplatinti, pakito ir konfigūracija – dabar sportininkai važiuoja laikrodžio rodyklės kryptimi.
„Parkas pasitiks dalyvius ir žiūrovus su patobulinta trasos konfigūracija – naujais ir koreguotais senaisiais tramplinais, paruoštu trasos gruntu.
Dalyviai šią trasą anksčiau įsimindavo dėl minkšto, klastingo grunto, o dabar jie bei žiūrovai Anykščius prisimins ir dėl įspūdingų tramplinų.
Federacijos suteikta galimybė organizuoti tokio lygio varžybas jau yra įvertinimas – esame priskiriami prie šešių geriausių trasų šalyje, todėl stengsimės mūsų gautą šansą išnaudoti ir padaryti puikų renginį“, – teigia Mickūnų trasą administruojančio sporto klubo vadovas Lukas Pakeltis.
Svarbūs atnaujinimai ir tradicijos
Teisė organizuoti Lietuvos čempionato varžybas nėra gaunama spragtelėjus pirštais – organizatoriams būtina įrodyti savo vertę mažesnio masto renginiuose.
„Norėdamas tapti čempionato varžybų rengėju, organizatorius prieš metus turi įrodyti savo sugebėjimus organizuodamas Lietuvos taurės varžybas.
Jų metu federacijos deleguota komisija žiūri, kaip jam sekasi, vertina įvairius niuansus. Mickūnų trasos administratoriai tokį procesą perėjo – taurės varžybos praėjusių metų birželį buvo gerai suorganizuotos.
Be to, ši trasa turi tradicijas, motokroso varžybos iki rekonstrukcijos vyko daug metų, tad įvertinę visas aplinkybes nusprendėme grąžinti čempionato kovas į Anykščius“, – teigia Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.
Jis pridūrė, kad Anykščiai visos šalies kontekste svarbūs dėl dar vieno dalyko – šis miestas yra žymiausio Lietuvos motociklininko, pasaulio čempionate MXGP besivaržančio Armino Jasikonio gimtinė.
Todėl motociklų kroso varžybos šiame mieste yra populiarios ir pasižymi žiūrovų gausa.
Varžybos ir patiems jauniausiems
Mickūnų trasa įkurta gražioje vietoje Anykščių rajone – prie pat Šventosios upės, greta kelio Anykščiai–Rokiškis.
Iki trasos rekonstrukcijos, pavasarinio potvynio metu išsiliedavusi Šventosios upė kartais pasiekdavo ir pačią trasą, todėl viename aštriame posūkyje sportininkai turėdavo koreguoti važiavimo trajektoriją.
Antrasis Lietuvos motociklų kroso čempionato etapas šioje trasoje vyks birželio 22–23 dienomis – veiksmo trasoje netrūks jau pirmosios dienos.
Šeštadienio rytą, 9 val. 32 min. prasidės jaunųjų sportininkų treniruotės bei kvalifikaciniai važiavimai, o 12 val. – pirmasis jų įskaitinis važiavimas.
Po motociklų su 50, 65 ir 85 kubinių centimetrų varikliais trasą užims MX1M bei MX2M klasių atstovai bei veteranai, o paskutinio važiavimo pradžia numatoma 16 val. 40 min.
Sekmadienį tuo pačiu metu – 9 val. 32 min. – treniruotes bei kvalifikacinius važiavimus paeiliui pradės keturračių, MX1 bei MX2 pradedančiųjų, moterų, pagrindinių MX1, MX2 ir 125 klasių bei motociklų su priekabomis ekipažai.
Pirmasis įskaitinis važiavimas prasidės 12 val., o paskutinis – 16 val. 55min. Apdovanojimai numatomi netrukus po paskutinio važiavimo starto.
Renginio organizatoriai žada, kad žiūrovai galės užsiimti ir kitomis veiklomis, o į varžybas įsitraukti ir patys mažiausieji – vyks vaikų lenktynės balansiniais dviračiais.
Trasos teritorijoje taip pat bus galimybė išbandyti keturračius, apžiūrėti naujus automobilius, įrengtos pramogos vaikams bei batutas.
Daugiau intrigos čempionate
Lietuvos motociklų kroso čempionate šiemet organizuojami jau 6 etapai (pernai buvo 5).
Sportininkų sezono įskaitoje bus skaičiuojami 11 geriausių važiavimų. Vieno minuso sistema leidžia motociklininkams važiuoti kiek drąsiau, nebijant kad viename važiavime paves technika ar grubią klaidą padarys pats.
Organizatorių teigimu, tai padidina intrigą visame čempionate.
Žadama, kad Anykščiuose vyks atkaklios kovos, o daug intrigos įneš trasos naujumas – daug dalyvių su ja bus menkai susipažinę.
Kortas kai kuriems sumaišyti gali ir minkšta trasos danga – vieniems sportininkams ji labai patinka, tačiau yra nemažai prioritetą teikiančių kietesnei.
Į Anykščius atvykti turėtų pastarųjų metų Lietuvos čempionas MX1 klasėje Domantas Jazdauskas, 125 klasės lyderis Arnas Vedluga, daugkartiniai motociklų su priekabomis Lietuvos čempionai Mantas ir Rytis Kišūnai, greičiausi keturračių motociklų vairuotojai – Domantas Vaznys, Austėja Tamuliūnaitė ir daugybė svečių iš Latvijos, Estijos, Baltarusijos bei kitų užsienio valstybių.
Dalyvauti šiose varžybose norėjo ir MXGP pasaulio čempionato dalyvis latvis Matis Karro, tačiau praėjusį savaitgalį vykusių varžybų metu jis patyrė traumą ir kurį laiką turės apsieiti be motociklo.