„Rally Žemaitija 2019“ debiutuos Vytauto Švedo vairuojamas „Volkswagen Polo GTI R5“

2019 m. gegužės 29 d. 16:20
Lygiai prieš metus „Viada Rally Žemaitija“ pateko į Lietuvos automobilių sporto istoriją kaip lenktynės, kuriose pirmą kartą buvo išbandyti du visiškai nauji R5 klasės automobiliai. 
Daugiau nuotraukų (4)
„Škoda Fabia R5“ atnešė pergalę Vaidotui Žalai, o Egidijus Valeiša su „Ford Fiesta R5“ iš naujo suvokė, ką reiškia iš tiesų greitai važiuoti. 
Šiais metais atvyksiančių į Kelmę ralio gerbėjų laukia dar įspūdingesnis reginys, nes „Rally Žemaitija“ debiutuos Vytauto Švedo vairuojamas „Volkswagen Polo GTI R5“. 
Toks ralio automobilis kol kas vienintelis Baltijos šalyse.
Laiko turės nedaug
Preliminariais duomenimis, „Volkswagen Polo GTI R5“ komandos „Juta Racing“ bazę Kaune turėtų pasiekti birželio 10-ąją, t. y. likus vos keturioms dienoms iki „Rally Žemaitija 2019“ starto. 
Tai reiškia, kad laiko įprasti prie naujo automobilio bus labai mažai. 
„Žinodami, kad turėsime didžiulį laiko deficitą, pabandėme optimizuoti rokiruotę lenktyninės technikos parke ir susitarėme dėl bendradarbiavimo su uteniškių serviso komanda „Pro Racing“. 
Jie yra pelnę vienų geriausiai Baltijos šalyse R5 specifiką išmanančių profesionalių vardą ir sutiko padėti spręsti techninio aptarnavimo galvosūkius.   
Be to, surengėme nedidelius „Škoda Fabia R5“ (šiuo automobiliu yra lenktyniavęs Dominykas Butvilas) bandymus padėjusius geriau suvokti skirtumus nuo pastaraisiais metais mūsų turėto „Mitsubishi EVO“, – atvirauja V. Švedas.
Nevienodi automobiliai
Aštuoniskart Lietuvos ralio čempionas taip pat atkreipė dėmesį, kad nors „Škoda Fabia R5“ ir „Volkswagen Polo GTI R5“ yra artimi giminaičiai, visgi nėra dvynukai. 
Pastarasis automobilis turi kiek kitokią važiuoklės konstrukciją, ratų geometriją, skirtingus variklio darbo diapazonus, ilgesnę bazę, kitaip montuojamas stabdžių apkabas ir kitus dalykus lemiančius savitą valdymą.
„Šie automobiliai panašūs, tačiau „Polo GTI R5“ yra modernesnis ir turi visus naujausius inžinerinius patobulinimus, kurie leidžiami FIA. 
Kol kas žinau tik kokiomis  įžvalgomis dalinosi kiti pilotai, nuo sezono pradžios jau įveikę po 5 ar 6 ralius ir priartėję prie optimalių reguliavimo parametrų. 
Visų jų vertinimais, „Volkswagen“ kūrinys yra labai konkurencingas jau pirmaisiais metais. Mes savų sprendimų dar turėsim paieškoti, todėl „Rally Žemaitija 2019“ teks pasikliauti „Pro Racing“ komandos rekomendacijomis ir minimaliomis korekcijomis, kurias spėsime atlikti patys. 
Trumpas pasimatymas su „Škoda“ įnešė šiek tiek daugiau aiškumo, ko galima tikėtis, todėl esam nusiteikę pakankamai optimistiškai“, – teigė komandos lyderis. 
Grįžimas prie ištakų
V. Švedas prieš 19 metų sportininko karjerą pradėjo vairuodamas „Volkswagen Golf“ su priekiniais varančiaisiais ratais ir 1,6 l darbinio tūrio varikliu. 
Naujasis lenktynių įrankis bendrą turi tik vieną parametrą – variklio darbinį tūrį. Tačiau GTI R5 galingumas siekia 272 AG ir 400 Nm, o leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,1 sekundės.
„Rally Žemaitija“ vyks birželio 14–15 dienomis. Pirmąją sportininkai įveiks penkis greičio ruožus (37,1 kilometro), iš jų du – Kelmės mieste. 
Antrąją dieną jų laukia dukart ilgesnė distancija – 8 greičio ruožai ir 74,8 kilometro.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.