Kai kurie automobilių temomis turinį kuriantys žurnalistai į kasmetinį „Viada Press ralį“ važiuoja visiškai standartiniais automobiliais, tačiau svarbu yra tinkamai juos prižiūrėti.
Jau dvidešimt ketvirtą kartą vyksiantis tarptautinis žurnalistų nėra paprastas slalomas.
Tai nėra ir orientacinės lenktynės, kur dalyviai visą maršrutą privalo važiuoti tik keliu, pagal Kelių eismo taisykles.
Per dvi dienas visiems lenktyniaujantiems žurnalistams tenka įveikti daugiau nei 250 km, iš kurių apie 40–50 km būna uždarose trasose vykdomais greičio ruožais.
Greičio ruožai – įvairiausios slalomo trasos, nuo figūrinių iki greituminių, kartodromai, lenktynių trasos, kurias ekipažai privalo įveikti kaip įmanoma greičiau.
Tai – Lietuvos ralio C lygos, mini ralio analogas. Tačiau kaip bebūtų keista, į startą didžioji dalis ekipažų susirenka standartiniais automobiliais.
Priežiūra svarbiau nei eksploatacija
Daugiausia dėmesio dalyviai skiria padangoms. Jos tiesiogiai lemia rezultatus trasoje. Tačiau patys automobiliai tokie – kokie išriedėjo iš gamyklos. Su standartinėmis detalėmis, standartiniais skysčiais.
„Jeigu tai nėra aukščiausio lygio varžybos, kur automobilio agregatai ilgą laiką turi sunkiai dirbti, jokių specialių skysčių, specialaus aušinimo skysčio, stabdžių skysčio ar alyvos pilti nereikia.
Geriausia naudoti tai, ką rekomenduoja gamintojas. Tik jei automobilio mazgai kurį laiką turėjo atlaikyti didelį darbo krūvį, neverta laukti reguliaraus keitimo ir pakeisti tuos skysčius anksčiau“, – sakė „Ferdinand Bilstein“ automobilių detalių gamintojo atstovybės Lietuvoje technikos konsultantas Jevgenijus Rašapas.
Pašnekovas užsiminė, kad tiek „Formulėje-1“, tiek Pasaulio ralio čempionato automobiliuose ar kituose specialiai lenktynėms sukurtuose boliduose naudojami visiškai kitokie skysčiai nei standartinėse mašinose.
Ne veltui – tos lenktyninės mašinos sukonstruotos visiškai kitaip. Sportiniai varikliai, stabdžių sistemos lyg diena ir naktis skiriasi nuo to, kuo važinėjame kasdien.
Tad į kasdienius automobilius verta pilti tai, kas jiems ir pritaikyta, sportui skirti skysčiai nepadės.
„Specialios alyvos mėgėjiškam sportui nereikia. Pilkite tokią, kokią pilate, tik keiskite dažniau, nes važiuojant dinamiškai ji greičiau išdega.
Vyksta aktyvesnis alyvos senėjimas, atsiranda nuosėdų, kurios gali užkimšti variklį. Iš karto to nepamatysite, šioje srityje niekas staigiai nemiršta, o kemšasi tik po truputį.
Varikliui reikia, kad jis valytųsi, tad alyvą geriau keisti po kiekvienų didesnių varžybų nelaukiant aptarnavimo laiko“, – aiškino J. Rašapas.
Kaina ne visada lemia kokybę
Lygiai tokia pati situacija ir su stabdžių skysčiu, kurį reikėtų pakeisti bent kartą kas du metus. O lenktyniaujant tikrinti reikėtų dažniau.
O tą gali padaryti tik serviso meistrai, turintys specialią įrangą skysčio parametrams tikrinti.
Paprasčiausiai spaudant pedalą to pamatyti neįmanoma, jie visada veiks.
Stabdžių skystį būtina tikrinti pas profesionalus, nes skystis užvirs ir stabdžiai nustos veikti tik kritiniu momentu.
Tuo tarpu kalbant apie aušinimo skystį, variklį daug geriau vėsina paprastas vanduo.
Tačiau mėgėjiškame sporte jo pilti neverta, nes šis iššaukia korozijos židinių atsiradimą sistemoje.
Renkantis aušinimo skystį, taisyklės yra paprastos: jį reikia pakeisti kartą per du ar tris metus, priklausomai nuo to, kaip intensyviai eksploatuojamas automobilis, ir negalima to paties aušinimo skysčio naudoti antrą kartą.
Norint pradėti sportuoti, pakanka techniškai tvarkingo automobilio, ir reikia nusiteikti investuoti į geros techninės būklės palaikymą. Tačiau tai nebūtinai gali kainuoti brangiai.
„Reikia pažymėti, kad kalbant apie skysčius, kaina ir kokybė gali būti visiškai skirtingi dalykai. Galima už labai prastą produktą sumokėti labai brangiai, kai tuo tarpu geras kainuos centus.
Rekomenduočiau susirasti patikimą partnerį, geriausia, autoservisą, kurie dirba su automobiliais, mato, kaip dėvisi jų dalys.
Jie dirba su skysčiais ir geriausiai žino bei mato, kaip kas veikia, nes jų veikimo požymių iš karto nepamatysi, jie pasirodo bėgant laikui. Pačiam šioje srityje susiorientuoti beveik neįmanoma“, – patarė technikos konsultantas.