Iš viso šiais metais vyks penki „BMW Lietuvos kartingo čempionato“ etapai, o pirmasis jų startuos jau gegužės 11 dieną sostinės Plytinės kartodrome.
Artėjantis čempionatas yra jau ne pirmas sėkmingo kartingo bendruomenės ir BMW bendradarbiavimo pavyzdys.
Gamintojo atstovų rengtoje kartingo akademijoje dėmesys buvo skiriamas talentingų vaikų ugdymui.
Joje dalyvavo ir dabartinė šalies automobilių sporto žvaigždė, Europos ralikroso čempionas Rokas Baciuška.
Šiemet kompanija žengė dar vieną žingsnį pirmyn ir tapo pagrindiniu šalies pirmenybių rėmėju.
„Nusprendėme visos šalies mastu investuoti į vaikų vairavimo įgūdžių tobulinimą ir tapti Lietuvos kartingo čempionato rėmėjais.
Šiose varžybose ne tik atrandami būsimieji lenktynių talentai, tačiau ir nuo mažens įdiegiama saugaus, taisyklingo, techniško vairavimo kultūra, formuojanti geresnę praktiką bendrojo naudojimo keliuose“, – akcentuoja BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.
Saugumas ir orientacija į jaunimą
Jau antrus metus aiškiai išreikšta pirmenybių tendencija – orientacija į europines klases.
Lietuvos kartingo federacija dar pernai nusprendė penkerius metus nedaryti jokių pakitimų šalies čempionato varžybose skirstant tarptautines kategorijas – „Mini 60“, OK, „OK-Junior“ ir KZ2.
Šių kategorijų technika važiuojantys sportininkai varžosi dėl čempionų titulų.
Kitų klasių kartais lenktyniaujantys sportininkai pretenduoja į Lietuvos kartingo federacijos taures. Tokį sprendimą federacijos taryba priėmė pirmoji Baltijos šalyse.
Augant greičiams ir masiškumui vienu iš pagrindinių prioritetų tapo saugmas – dar nuo 2018 metų sportininkai lenktyniauja tik su CIK-FIA homologaciją atitinkančiais šalmais.
Saugumas itin svarbus, kadangi prie gokarto vairo sėda ne tik patyrę meistrai, bet ir pirmuosius žingsnius sporte žengiantys vaikai.
Sertifikuoti vaikiški šalmai yra ne tik saugesni, bet ir lengvesni, todėl jaunųjų sportininkų kaklai posūkiuose mažiau apkraunami.
„Šis sportas vaikams duoda tikrai daug gero. Jis ugdo disciplinos supratimą, saugius būsimus vairuotojus. Kai kartingo paragavę jaunuoliai užauga, jie būna atsakingi vairuotojai ir gatvėse.
Mūsų investiciją į jaunimą yra ne tik naujų talentų paieška, bet ir socialinė misija“, – pabrėžia Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius Karolis Razas.
Stipendijos tarptautinėms varžyboms
Dar viena pastarųjų metų tendencija – daugiau jaunųjų Lietuvos sportininkų, kurie varžosi Europos ir pasaulio trasose. Vienos iš tokių tobulėti padedančių, varžybų – „CIK-FIA Karting Academy Trophy“.
Kadangi jose startinis mokestis siekia 3000 eurų, Lietuvos kartingo federacija dar pernai nusprendė paremti jaunųjų sportininkų tobulėjimą – 2018 metų Lietuvos čempionato europinės klasės „OK-Junior“ laimėtojui federacija nutarė skirti lėšų dalyvavimui 2019 metų „CIK-FIA Karting Academy Trophy“ serijoje.
Šių metų gegužės mėnesį į minėtas varžybas keliaus pernykščio Lietuvos kartingo čempionato „OK-Junior“ klasės nugalėtojas Kajus Šikšnelis.
Tradicija remti jaunus sportininkus yra tęstinė, todėl federacija finansuos kelionę į 2020 metų lenktynes ir šių metų nugalėtojui „OK-Junior“ klasėje.
Dalyvių skaičius turėtų augti
Augantis dalyvių skaičius iliustruoja šio sporto renesansą Lietuvoje. 2019 metais šalies čempionate dalyvių skaičius vėl paaugs.
Viena iš priežasčių – federacijos tarybos sprendimas sujungti įvairių serijų varžybas į vieną didžiulį renginį.
Lietuvos čempionato ir LKF taurės lenktynių, šiais metais vyks „ART Kart“ taurės, „Rotax Lithuania Challenge“ ir „Mėgėjų kartingo akademijos“ lenktynės.
Aukščiausiai vertinamos čia bus šalies čempionato varžybos, kuriose sportininkai varžysis tarptautinius standartus atitinkančiose kategorijose ir kovos dėl šalies čempionų vardo.