Ralio startas numatytas Klaipėdoje, po pirmosios dienos dalyviai apsistos Palangoje, poilsio ir sveikatinimo komplekse „Atostogų parkas“, o finišo vėliavą daugiau nei šimtas dalyvių kirs Latvijos pajūrio mieste Liepojoje.
„Šių metų ralyje turime dvi dideles naujienas. Pirmą kartą ralis turės vardo partnerį – degalinių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje „Viada“. Antroji – ralyje dalyviai varžysis anksčiau nebandytose trasose, vakarinėje Latvijos pakrantėje – Liepojoje finišo dar nebuvo.
Ši vieta dėkinga dėl čia esančių erdvių asfaltuotų aikščių ir įdomių vietų turistiniams maršrutams“, – teigė renginį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Pirmas dalyvis buvo žinomas jau rugsėjį
Anksčiausiai paraišką dalyvauti 2019 m. varžybose pateikė Dominykas Danys – procedūrą jis „atliko“ dar praėjusių metų rugsėjo mėnesį.
Po atkaklios kovos atrankos etapuose ir finale, aplenkęs daugiau nei tūkstantį besiregistravusių „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ konkurso dalyvių, vilnietis informacinių technologijų specialistas be kitų dovanų laimėjo ir „Press ralio“ dalyvio paketą – „Suzuki“ automobilį ir startinį mokestį.
Paraišką 2019 m. „Viada Press raliui“ pasiskubino pateikti ir daugkartiniai varžybų nugalėtojai Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius.
Ekipažo nariai dar neatskleidžia, kokiu automobiliu ketina startuoti nuo 1996 m. nepertraukiamai vykstančiame ralyje, tačiau tikina besitaikantys užimti pirmąją vietą bendroje įskaitoje. Kažko kito iš jų tikėtis būtų sunku.
Kartu – ir istorinis ralis
Ralyje dalyviai varžosi dviejose grupėse – sportinėje ir turistinėje. Pirmojoje dalyviai varžosi greičio ruožuose – autodromuose, aikštelėse ir specialiose trasose. Antrojoje – keliauja po įstabaus grožio apylinkes ir atlieka įvairias orientacines užduotis.
Šiemet varžybos, kaip ir pernai, vyks kartu su istorinių automobilių raliu. Daugiau nei 30 metų amžiaus specifinius originalumo reikalavimus atitinkančios transporto priemonės papuošia ralį, o jų dalyviai savaitgalį praleis susipažindami su įvairiais vakarų Lietuvos ir Latvijos objektais.
Vadinamieji istorikai su vakarine Lietuvos ir Latvijos pakrante susipažins kartu su turizmo grupės dalyviais.
Ralis skirtas visiems
Ralyje dalyvauja žurnalistai iš Lietuvos ir užsienio šalių – kiekvieno ekipažo vairuotojas turi pateikti galiojantį žurnalisto pažymėjimą. Norintys pasivaržyti su žurnalistais sportininkai varžosi tose pačiose trasose, tačiau atskiroje VIP įskaitoje.
Dalyvių geografija yra itin plati – pastaraisiais metais ralis sulaukė svečių iš Italijos, Vengrijos, Islandijos ir net Indijos, kiekvienais metais į Baltijos šalis pasivaržyti atvyksta keli ekipažai iš Suomijos.
Praėjusiais metais ralyje pirmą kartą lygiomis teisėmis su kitais dalyviais varžėsi ir elektromobiliai – tai buvo istorinis įvykis Lietuvoje. Ekologiški modeliai toli gražu neliko nepastebėti ir ne kartą varžėsi dėl aukščiausių pozicijų atskiruose greičio ruožuose – pavyzdžiui, Vitoldo Miliaus ir Arno Paliukėno ekipažas su „Nissan LEAF“ užėmė 17 vietą tarp 46 dalyvių labai greitame etape Palangos oro uoste.
Pernai koją „elektrikams“ kišo prastai išvystyta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra, tad jie varžėsi ne visuose greičio ruožuose. Šiemet numatoma, kad elektromobilių ekipažai taip pat nevažiuos į tolimiausias trasas ir vietoje 12-14 numatomų greičio ruožų įveiks 6-8.
Viso „Viada Press ralyje“ laukiama apie 40 sportinių automobilių ir 30 istorinių bei turizmo įskaitos automobilių ekipažų. Ralis organizuojamas kasmet nuo 1996 m. ir yra vienas ilgiausiai be pertraukų Lietuvoje vykstančių automobilių sporto renginių.