„Formulės-1“ lenktynėse Australijoje – netikėtas rezultatas

2019 m. kovo 17 d. 08:47
Sekmadienį Australijoje prasidėjo jubiliejinis, 70-tasis „Formulės-1“ sezonas. Prie starto linijos Melburno „Albert Park“ trasoje stojo 20 lenktynininkų.
Daugiau nuotraukų (12)
Pirmąjį sezono „Grand Prix“ solidžiu skirtumu laimėjo Valtteri Bottas, antras finišavo Lewisas Hamiltonas, o trečias – Maxas Verstappenas.
Lyderis nuo pirmo rato
Įš pirmosios pozicijos lenktynes pradėjo praėjusių metų F-1 čempionas, „Mercedes“ lyderis Lewisas Hamiltonas. Bet ilgai šia vieta jis nepasidžiaugė. Iš karto po starto L.Hamiltoną aplenkė jo komandos draugas Valtteri Bottas.
„Ferrari“ lyderis Sebastianas Vettelis po starto išlaikė trečiąją poziciją, nors jam teko gana agresyviai gintis nuo naujo komandos draugo Charleso Leclerco. Stipriai į trasos kraštą užspaustas jaunas lenktyninkas po starto nusmuko į 5 vietą Maxo Verstappeno naudai.
Prasčiausiai startas pavyko australui Danieliui Ricciardo iš „Renault“. Bandydamas lenkti varžovą jis šiek tiek išvažiavo už trasos ribų ir netikėtai nusilaužė visą priekinį sparną.  Jam teko sukti į boksus ir grįžti į paskutinę poziciją.
Įspūdingas greitis
11 rate iš lenktynių pasitraukė „Mclaren“ lenktynininkas Carlosas Sainzas, užsiliepsnojo jo bolide įmontuotas „Renault“ variklis. Sportininkas spėjo užsukti į techninės priežiūros juostą ir sustoti saugioje vietoje.
13 rate sportininkai pradėjo pirmuosius sustojimus pasikeisti padangų, o pats pirmas į garažą užsuko „Alfa Romeo“ lenktynininkas Kimi Raikkonenas. Iš lyderių pirmasis padangas 15 rate pasikeitė S.Vettelis.
Nieko nelaukdamas padangų užsuko ir L.Hamiltonas, nors neįprasta pirmiausia padangų keitimui kviesti prastesnėje pozicijoje važiuojantį komandos sportininką.
Tokia strategija pasiteisino, britas į trasą grįžo prieš S.Vettelį, o tai jam buvo labai svarbu, nes „Albert Park“ trasa nepalanki lenkimams. Vis lyderiai minkštas padangas pasikeitė į vidutines.
Tuo tarpu V.Bottas nemažino tempo ir net su senomis padangomis sugebėjo palaikyti neprastesnį tempą, nei padangas pasikeitę kolegos. Jis padangas pasikeitė tik lenktynėms įpusėjus, 23 rate, ir grįžo į trasą saugiu atstumu nuo savo komandos kolegos.
Pozicijų permainos
Kaip sunku šioje trasoje lenkti, žiūrovai galėjo įsitikinti 26 rate, kuomet paskui 12 vietoje važiuojantį „Alfa Romeo“ lenktynininką Antonio Giovannazi išsirikiavo net 5 bolidų eilė. Tik jo padangoms visiškai nusidėvėjus anksčiau sustoję, greitesnius bolidus turintys varžovai sugebėjo aplenkti puikiai besigynusį italą.
Paskutinis iš lyderių padangų keistis sustojo Ch.Lecleras ir netikėtai pasirinko kieto mišinio padangas.
Tuo tarpu trasoje užsimezgė kova tarp S.Vettelio ir jį pasivijusio M.Verstappeno. Ji netruko ilgai – vos po vieno rato M.Verstappenas paruošė lenkimą ir išplėšė trečiąją poziciją iš vokiečio.
Lenktynėms įpusėjus iš jų pasitraukė D.Ricciardo bei „Hass“ lenktynininkas Romainas Grosjeanas. Pastarasis turėjo sustoti atsilaisvinus jo priekiniam kairiajam ratui.
„Ferrari“ problemos
Vėliau kova užsimezgė dėl paskutiniojo lenktynėse skiriamo taško. Danilas Kvyatas iš „Toro Rosso“ ėmė spausti 10 vietoje važiavusį Lance’ą Strollą iš „Racing Point“. Jaunas kanadietis gynėsi nuo jo atakų keletą ratų iki kol rusas nusprendė nelaukti ir drąsiai nėrė į vidinę pirmojo posūkio dalį.
Tačiau šis manevras nepasiteisino. D.Kvyatas nespėjo sustoti ir išlėkė iš trasos. Jo laimei, bolidas neįstrigo žvyro zonoje, tačiau ilgai ruoštą lenkimo manevrą jam teko pamiršti.
Lenktynėms artėjant prie pabaigos S.Vettelis ėmė vis labiau atsilikti nuo M.Verstappeno, o Ch.Leclercas ėmė pastebimai artėti prie savo komandos draugo. „Kodėl esame tokie lėti?“ – savo inžinieriaus radijo ryšiu paklausė S.Vettelis, bet gavo atsakymą, kad komanda nežino.
Jaunasis sportininkas buvo priartėjęs prie S.Vettelio lenkimo atstumu, bet tuomet vėl juo jo atitolo.
Per paskutinius lenktynių ratus visi lyderiai padidino tempą. Kaip ir buvo spėta, jie susiviliojo už greičiausią ratą skiriamu tašku. Ilgą laiką lenktynėse greičiausio rato rezultatas priklausė V.Bottui, tuomet geriausią rezultatą pasiekė M.Verstappenas, o galiausiai rezultatą susigrąžino ir papildomą tašką laimėjo V.Bottas.
Jis laimėjo lenktynes solidžiu skirtumu, antras finišavo L.Hamiltonas, o trečias – M.Verstappenas. „Ferrari“ duetas S.Vettelis ir Ch.Leclercas užėmė atitinkamai 4 ir 5 vietas.
Australijos GP rezultatai:
1. Valtteri Bottas, „Mercedes“ + greičiausias ratas
2. Lewisas Hamiltonas, „Mercedes“,
3. Maxas Verstappenas, „Red Bull“,
4. Sebastianas Vettelis, „Ferrari“,
5. Charlesas Leclercas, „Ferrari“,
6. Kevinas Magnussenas, „Haas“,
7. Nico Hulkenbergas, „Renault“,
8. Kimi Raikkonenas, „Alfa Romeo“,
9. Lance’as Strollas, „Racing Point“,
10. Danilas Kvyatas, „Toro Rosso“,
11. Pierre’as Gasly, „Red Bull“,
12. Lando Norrisas, „McLaren“,
13. Sergio Perezas, „Racing Point“,
14. Alexanderis Albonas, „Toro Rosso“,
15. Antonio Giovinazzi, „Alfa Romeo“,
16. George’as Russelas, „Williams“,
17. Robertas Kubica, „Williams.
Lenktynių nebaigė:
Romainas Grosjeanas, „Haas“ (atsilaisvinusi padanga)
Danielis Ricciardo, „Renault“ (bolido pažeidimai)
Carlosas Sainzas, „McLaren“ (variklio gedimas)
Svarbiausi taisyklių pokyčiai
Nuo šio sezono pilotams bus skiriamas vienas taškas už greičiausią lenktynių metu įveiktą ratą. Tiesa, šį tašką pilotas gaus tik tuo atveju, jei finišuos tarp lyderių dešimtuko.
Toks apribojimas įvestas tam, kad lenktynių pabaigoje nekiltų chaoso boksuose, sportininkams masiškai užsukus pasikeisti padangų. Taškai už greičiausią ratą F-1 nebuvo skiriami net nuo 1959 metų.
Padangos bus naujai žymimos kiekvienoms lenktynėms. „Pirelli“ gamins 5 skirtingo kietumo mišinių padangas, o kiekvienoms lenktynėms bus numatyti trys skirtingi mišiniai. Tačiau nuo šiol jie kiekvienose lenktynėse bus vadinami kietu, vidutiniu ir minkštu.
Toks pakeitimas įvestas tam, kad žiūrovai geriau suprastų, kokios padangos naudojamos, ir nebesipainiotų tarp ultra- ir hiper minkštų padangų. Bet realiai tai gali tik įvesti dar daugiau painiavos, nes kiekvienose lenktynėse kietos ar minkštos padangos reikš vis kitą mišinį.
Bolido ir lenktynininko svoriai nebebus sumuojami, o lenktynininkų svoris bus lyginamas iki 80 kg. Mažiau sveriantys sportininkai turės vežtis balasto ties sėdyne. Taip nuspręsta dėl to, kad daugybė sportininkų, ypač aukštesnio ūgio, būdavo priversti laikytis itin griežtų dietų, o mažesnio ūgio sportininkai dėl to įgaudavo pranašumą.
Bolido formos pakoreguotos taip, kad per lenktynes būtų paprasčiau lenkti. Praplatintas tarpas tarp galinio sparno plokštelių, kad DRS sistema būtų dar galingesnė, uždrausti papildomi elementai virš priekinio sparno, apribotas kitų smulkių aerodinaminių detalių lipdymas ant bolido.
Taip pat padidintas maksimalus degalų kiekis nuo 105 iki 110 kg, kad per lenktynes pilotams nereiktų taip taupyti degalų.
Formulė 1^InstantFerrari
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.