Kačerginės „Nemuno žiede“ – pokyčiai: atskleidė, koks kapitalinis atnaujinimas laukia trasos

2019 m. kovo 12 d. 14:23
Kačerginės „Nemuno žiedas“ yra vienintelė automobilių lenktynėms skirta trasa Lietuvoje, bet jos būklė jau daug metų kelia nerimą sportininkams. Nelygus asfaltas, mažos saugumo zonos ir žiūrovams prastai pritaikyta infrastruktūra – įsisenėjusios žiedo problemos.
Daugiau nuotraukų (4)
Nors pastaraisiais metais trasa buvo vis paremontuojama, jau gerą dešimtmetį kalbama, kad būtina ją kapitaliai rekonstruoti, tačiau ankstesnius planus palaidojo kilęs korupcijos skandalas.
Išlaikys formą
Nauji trasos vadovai, VšĮ „Nemuno žiedas“, antradienį pristatė parengtą techninį kapitalinio trasos atnaujinimo planą ir artimiausių metų viziją. Jį finansavo Kauno rajono savivaldybė, investicijų apimtis – 90 tūkst. eurų.
Kaip tvirtino VšĮ „Nacionalinis žiedas“ direktorius Arūnas Samochinas, jie siekė sukurti projektą, atitinkantį „Grade 3“ trasos lygį pagal FIA klasifikaciją. Vis tik norint išlaikyti esamą trasos konfiguraciją, to pasiekti nepavyko. 
Pasak jo, siekiant rekonstruoti pagal „Grade 3“ reikalavimus, reikėtų radikaliai pakeisti dvi trasos dalis: vadinamąjį Stadiono posūkį (antrąjį kairį) perkelti arčiau trasos vidurio, kad padidėtų atstumas iki atitvarų, ir nukasti 10,5 metro aukščio vizitine trasos kortele tapusį „Makuškės“ kalną.
Tačiau pasitarę su sportininkais ir autosporto bendruomenė jie nusprendė nenaikinti trasos unikalumo. 
Be to, norint gauti „Grade 3“ įvertinimą, trasos rekonstrukcija pabrangtų mažiausiai 2 mln. eurų. Todėl buvo nuspręsta techninį projektą koreguoti: visą 3,35 km ilgio žiedo rekonstrukciją rengti pagal „Grade 3“ reikalavimus, išskyrus „Stadiono“ ir „Makuškės“ atkarpas. 
„Tokie aukščio skirtumai yra retenybė šiais laikais. Tai įspūdinga trasa. Darydami projektą norime išlaikyti trasos išskirtinumą, bet kartu suteikti saugumo sportininkams“, – trasą įvertino projektą kūrusios Jungtinės Karalystės įmonės „APEX Circuit Design“ vadovas Dafyddas Broomas.
Laikinas sprendimas – jau šįmet
Po rekonstrukcijos trasoje atsiras nauja garažų zona, didelės stovėjimo aikštelės sportiniams bei žiūrovų automobiliams. Be to, prie trasos prisidės 500 metrų ilgio papildoma atkarpa, kurią galima panaudoti kitokiai trasos konfiguracijai.
Taip pat suprojektuotas naujas žiedas ir viadukas įvažiuojant į vidinę trasos dalį. Be to, planuojamos ir žiūrovų tribūnos, nukreiptos į Ąžuolo posūkį.
Trasos statybos turi būti finansuojamos koncesijos būdu. Šis konkursas bus vykdomas kitais metais, o A.Samochino spėjimu, darbai neturėtų prasidėti anksčiau nei 2022 metais. Koncesijos konkursas bus tarptautinis - jame galės dalyvauti ir užsienio, ir Lietuvos įmonės.
Privatizacijos galimybė buvo atmesta dėl nesuvaldomų investuotojų planų, o valstybės finansavimo laukimas būtų per ilgai užtrukęs.
Tačiau A.Samochinas atskleidė, kad yra ir planas B – jau šįmet pati prasčiausia trasos dalis tarp Šakių posųkio ir starto-finišo tiesiosios turi būti perasfaltuota „Remix“ technologija ir praplatinta nuo esamų 8,5-9,5 metrų iki 12-14 metrų.
Daugybė naujovių
Projektą atlikusio UAB „Bendrieji statybų projektai“ techninio projekto vadovas Giedrius Sarapinas parodė detalesnį projektą. Vienas iš didžiausių pokyčių – įvažiavimas į boksus persikels į vidinę trasos dalį, o greta įvažiavimo planuojama pastatyti ir uždarų garažų eilę.
Išorinėje trasos pusėje, kur šiuo metu yra nedidelė aikštelė, tualetai, bei asfalto atkarpa, kurioje dažnai vyksta slalomo varžybos, bus įrengta didžiulė stovėjimo aikštelė žiūrovų automobiliams, kur tilptų net 900 automobilių.
Ties įvažiavimu į „Nemuno žiedą“ atsiras žiedinė sankryža, kuri paskirstys eismą į trasos vidų bei išorę.
Vietoje, kur šiuo metu yra senoji, praktiškai nebenaudojama trasos dalis (tolyn į mišką nuo starto-finišo tiesiosios), atsiras trumpesnė, 500 metrų ilgio trasos "ausis". Ties Šakių posūkiu planuojama trasą kiek keisti ir traukti į vidinę dalį, nes kitaip trūksta vietos saugos zonoms.
Trasos viduje esančio komplekso rekonstruoti kol kas neplanuojama, bet A.Samochinas tvirtino, kad ateityje yra planų ten įrengti kartodromą ar vairavimo mokymo kompleksą.
Preliminariai visa trasos rekonstrukcija gali kainuoti apie 10 - 12 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.