Dakaro ralyje startuosiantys lietuviai atsiėmė visureigius, tačiau mechanikai turėjo darbo

2019 m. sausio 3 d. 18:48
Lrytas.lt
Ketvirtadienį visi Dakaro ralyje startuosiantys lietuviai atsiėmė savo techniką iš ją atgabenusio krovininio laivo. 
Daugiau nuotraukų (8)
Tiesa, atsipalaidavimo požymių čia nė kvapo – pagal griežtą tvarkaraštį gyvenantys lietuviai šiandien puola į darbus. 
Kiek toliau nuo Limos miesto centro įsikūrusiame „APM Terminals Callao“ tarptautiniame krovinių terminale – spalvų ir garsų įvairovė. 
Daugiau nei 200 komandų, pasiryžusių išbandyti savo jėgas sunkiausiame pasaulio ralio maratone nekantravo kuo greičiau pamatyti savo techniką, prikelti ją iš mėnesį trukusio žiemos miego ir kibti į paskutinius pasiruošimo startui darbus. 
Rado problemų su degalais
10-ą kartą Dakaro ralyje startuojantis Antanas Juknevičius prie terminalo vartų atvyko bene pusvalandžiu ankščiau. Svarbiausia priežastis – taupyti brangų laiką iki varžybų starto, tačiau lietuviui taip pat norėjosi kuo greičiau pamatyti automobilį ir įvertinti jo būklę.
„Kas trečiam automobiliui būna išsikrovęs akumuliatorius, dar daugybei – supjautos sankabos. Mes tai jau esame patyrę prieš du metus, kuomet su mūsų automobiliu tampė kitus, neužsivedusius. Taigi tai – lyg siurprizas, niekada nežinai ką gausi,“ – atskleidė Antanas Juknevičius.
Pirmieji „CRAFT bearings“ žarijų spalvos „Overdrive Hilux“ bolidą po milžinišką automobilių stovėjimo aikštelę kursuojančiais mini autobusais pasiekė komandos technikai, kurie užvedė lenktyninį automobilį ir pradėjo pirminę jo apžiūrą. Po jos Antano veide – šypsena, nors be nesklandumų neapsieita. 
„Išoriškai viskas super, neapdaužyta, neparūdiję, vienintelis dalykas, kurį pastebėjo Sinkis – iš degalų sistemos besisunkiantys degalai. Galimai dėl temperatūrų skirtumų, drėgmės ir klimato pokyčių išsilydė klijai ar hermetinės medžiagos, bet viskas vietoje sutvarkyta. 
Dabar judame link stovyklos, kur komanda atliks nuodugnią techninę apžiūrą, o mes kartu su komandomis-partnerėmis nuspręsime dėl testų – šiandien ar rytoj lėksime į kopas.“
Automobilio testams Antano Juknevičiaus komanda turi laiko iki rytojaus popietės – būtent tuomet numatytas bolido techninės komisijos laikas. Iki starto podiumo sausio 6-ą, komandos dar turi įveikti techninę ir administracines komisijas, organizatorių brifingas numatomas sausio 5-ą. 
Antanui Juknevičiui tai – 10-as Dakaro ralio startas kaip ekipažo nariui. „CRAFT bearings“ komandos pilotui prieš 41-ąjį Dakaro ralį suteiktas oficialus legendos statusas. Pernai metų Dakare A. Juknevičius kartu su Dariumi Vaičiuliu finišą pasiekė 12-oje vietoje.
Laukia bandymai su gamyklinėmis komandomis
Benediktas Vanagas su komanda atsiėmė net keturis automobilius. Jų laukė komandos sunkvežimis, sportinis „Toyota Gazoo Racing Hillux“ bei du žiniasklaidos komandai skirti civiliai „Toyota Land Cruiser“. 
Atsižvelgus į šių metų maratono trasą, vienas iš pasirinktų visureigių yra paruoštas bekelės sąlygoms, su kuriomis šiemet tiek sportininkai, tiek jų veiklą fiksuojantys komandos nariai susidurs neretai. 
Susirinkę techniką, „General Financing team Pitlane“ mechanikų komandos nariai imsis tikrinimo darbų: mėnuo jūroje neretai išsekina automobilių akumuliatorius, o druska padeda kauptis oksidams, tad sausio trečioji bus skirta patikroms. 
Penktadienio rytą komanda yra pakviesta į „Toyota OverDrive“ ir „Toyota Gazoo Racing“ rengiamą testų sesiją: „Apie penkiasdešimt kilometrų į pietus nuo Limos, viename smėlio masyve gamyklinės „Toyota“ komandos ruošia dviejų dienų testus. Pirmąją, t.y. ketvirtadienį, ten suksis trys gamyklos pilotai, o antrąją darbo imsis kiek daugiau nei dešimtis privačių, „Toyota“ bolidais ginkluotų pilotų. 
Turėsime dvi trasas: viena apie penkių kilometrų, kita keturiolikos. Abi jos parinktos taip, kad atitiktų reljefo sąlygas, su kuriomis susidursime regione. Nuo devintos ryto iki ketvirtos vakare gausime progą prasimankštinti, dar kartą pasitikrinti bolido nustatymus“, – vardijo pilotas.
Po testų sesijos komandos technikų komanda dar kartą perkratys automobilį ir jau kitą rytą keliaus į techninę patikrą, kai tuo tarpu ekipažo nariai imsis administracinės komisijos išbandymų. 
Pateikę visus reikalingus dokumentus, bei atlikę visas būtinas procedūras, jie baigs savo pasiruošimą 2019–ųjų Dakaro raliui dar kartą atiduodami savo bolidą į organizatorių rankas. Prancūzai uždarys „Toyota Hillux“ į bendrą dalyvių parką, geriau žinomą kaip „Parc Ferme“. 
Po nakties technika bus grąžinta ir Benediktas su Sebastianu patrauks į Limoje paruoštą ralio starto arką. Kirtę ją, techniką dalyviai dar kartą grąžins organizatoriams, o jau kitą rytą pradės pilnavertį bivuako gyvenimą.
Sausio septintąją dalyviai pagaliau išriedės į pirmąjį greičio ruožą iš Limos į Pisco miestą. Per dieną jie įveiks viso 331 kilometrų, iš kurių 84 bus įskaitiniai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.