Kita varžybų taisyklių eilutė byloja, kad pareikšdamas norą dalyvauti, dalyvis ir jo komanda automatiškai sutinka su visomis taisyklėmis ir jų priedais.
Vien pagrindinių taisyklių pakete yra 163 puslapiai, tad niuansų čia tikrai yra.
Griežti reikalavimai
Jeigu sulaukėte savo aštuonioliktojo gimtadienio ir įveikėte vairavimo egzaminą, belieka gauti tarptautinės kategorijos FIA licenciją.
Dėl to reikės kreiptis į Lietuvos automobilių sporto federaciją (LASF), kuri maloniai informuos, kad viskas nėra taip paprasta.
Trumpai tariant, arba jūs jau keletą metų dalyvaujate Lietuvos čempionato varžybose, į kurias patenka tie, kurie savo gebėjimus įrodė paprastesnėse serijose, arba metus laiko esate tarp penkių stipriausių čempionate.
Dalyvių atranka į aukščiausio lygio varžybas būtina tiek dėl jų pačių, tiek dėl aplinkinių saugumo.
Kas nutinka, kai reikalavimai nėra tokie griežti, galima buvo įsitikinti prieš dvejus metu vykusio Dakario ralio metu.
Pastabius žiūrovus tuomet stebino naujo Kinijos ekipažo startas: dama sėdo prie „Mini“ visureigio vairo.
Gamyklinės komandos tokių sprendimų vengia: greičiausi sportiniai automobiliai parduodami tiems, kurie nedarys gamintojui gėdos savo tempu, o naujokai juos vairuoja retai.
Pinigai šioje sferoje nėra viskas – komandoms svarbi reputacija.
Rėžėsi į žiūrovų minią
Kinų ekipažas netruko pademonstruoti, kad automobilis buvo gerokai pranašesnis nei jo pilotė.
Pirmajame greičio ruože po starto nenuvažiavę nei dešimties kilometrų starto dideliu greičiu lėkęs visureigis rėžėsi į žiūrovų minią. Tą kartą nepavyko išvengti aukų.
Kiek vėliau pasirodę komentarai atskleidė, kad Kinijos automobilių sporto federacija išdavė tarptautinę licenciją, nors moterys neturėjo patirties.
Tai dar kartą įrodė, koks žiaurus gali būti automobilių sportas ir kaip atsakingai privalu ruoštis varžyboms.
Tai taip pat tapo gera pamoka ir renginio organizatoriams – pasitikėjimas nacionalinėmis federacijomis buvo sugriautas ir ralio maratoną organizuojanti A.S.O pareiškė, kad atidžiau stebės naujų dalyvių priėmimą.
Pinigų reikia ir baudoms
Gavus tarptautinę licenciją, lieka techniniai dalykai. Vairuotojui ir šturmanui prireiks galiojančios homologacijos aprangos, šalmų bei kaklo apsaugų.
Taip pat prireiks keleto mechanikų, techninio aptarnavimo sunkvežimio, pilno atsarginių detalių, bei šiek tiek grynųjų susimokėti startiniams mokesčiams.
Nepamirškite atsidėti rezervinių lėšų netikėtiems nutikimams ir baudoms – sunkiausias ralio maratonas pasižymi trijų puslapių baudų lentele.
Už bet kokį bandymą pakenkti savo ar aplinkinių saugumui ar rezultatui dalyviai yra baudžiami.
Įsigijo viską, ko reikėjo
Septintajam savo ralio maratonui besiruošiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas puikiai pamena pirmąjį pasiruošimą startui.
„Mums labai pasisekė, nes didesnę dalį reikalingo inventoriaus nupirkome iš Aurelijaus Petraičio.
Iš jo įsigijome abu sportinius „OsCar“ automobilius, techninio aptarnavimo sunkvežimį, atsargines detales ir visa kita, kas yra būtina, norint įveikti maratoną.
Kadangi visa ši technika jau buvo įveikusi keletą maratonų, galėjome būti ramūs, kad įsigijome tinkamus daiktus ir savo kailiu neteks tikrinti jų savybių jau atvykus į vietą“, – pasakojo lenktynininkas.
Anot jo, nuo tada daug kas pasikeitė – „OsCar“ visureigius pakeitė „Toyota Gazoo Racing“, o naujus techninius sunkvežimius dabar ruošia Šiauliuose įsikūrusi įmonė.
Dalijasi patirtimi
B. Vanagas naujiems dalyviams, kurie ketina startuoti sunkiausiose pasaulio varžybose patarė tiesiog paklausti jo, ar kitų patyrusių lenktynininku.
„Visi patyrę pilotai ir komandų vadovai žino, kad yra protinga dalintis patirtimi, o ne ją slėpti.
Todėl tarp lietuvių visada esame atviri, nes tik taip turime šansų varžytis su gamyklinėmis komandomis.
Jeigu kas nors norėtų dabar startuoti, aš tikrai mielai pasidalinčiau visa savo patirtimi“, patikino jis.
Nors visas šis bagažas, pradedant dokumentais ir baigiant atsarginėmis detalėmis atrodo komplikuotai, Lietuva gali pasigirti turinti net penkias komandas, kurios puikiai pažįsta šias lenktynes.