Paprastai komandos žurnalistų ekipažams paskiria pikapą arba visureigį – pravažumu pasižyminčius modelius – tačiau šiemet „Agrorodeo“ komandos atstovai keliaus mikroautobusu.
Į keltą Havro uoste Prancūzijoje praėjusią savaitę pakrautas „Volkswagen Transporter“ keleivinis mikroautobusas taps dviejų žurnalistų ir vairuotojo namais kone dvi savaites.
Jo ekipaže – fotografas Gedmantas Kropis, operatorius Juozas Bobina ir vairuotojas Tautvydas Sviklas.
Aukštesnis komforto lygis
2017 metų „Volkswagen Transporter“ buvo perdarytas ir pritaikytas specialiai žurnalistų poreikiams.
Mikroautobuso viduje įrengta 230 V elektros instaliacija, keli USB lizdai, spausdintuvas, specialios dėtuvės bei lentynos įvairiai įrangai.
„Vertinant komfortą, mikroautobusas yra geriausia transporto priemonė, kokią tik galima pritaikyti Dakaro raliui.
Mūsų perdarytame „Transporter“ galima gyventi: čia ne tik sėdimos, miegamos vietos, visos priemonės darbui, bet ir viryklė, šaldytuvai, vandens talpa ir daug kitų privalumų, be kurių kasdienybė jau sunkiai įsivaizduojama“, – teigia mikroautobusą modifikavusios įmonės „Tukada Tech“ vadovas T. Sviklas.
Dirbti mikroautobuse galima ir kai jis važiuoja – viduje įrengti specialūs laikikliai nešiojamiems kompiuteriams bei bevielio ryšio („Wi-Fi“) maršrutizatorius.
Salone taip pat yra kavos aparatas, o prie galinių durų pritaisytas sulankstomas stalas bei kėdės leis tribūną pasidaryti bet kurioje ralio vietoje.
Virš pikniko vietos dar galima ištiesti mikroautobuse sumontuotą markizę.
Viduje esančios sėdynės išlankstomos į miegamas vietas, todėl ekipažui nereikės kiekvieną vakarą statyti palapinės.
Mikroautobuso salonas turi autonominio šildymo sistemą ir du oro kondicionierius.
Žurnalistų komandos Dakare visureigiais paprastai keliauja dėl pravažumo. Populiariausi „Toyota Land Cruiser“ modeliai turi keturis varančius ratus, blokuojamus diferencialus, aukštą prošvaisą, palėtintos pavaros režimą ir įvairias pagalbines sistemas.
Lietuvių žurnalistų „Volkswagen Transporter“ turi 2 litrų dyzelinį variklį, automatinę pavarų dėžę ir visų ratų pavarą.
Tai – būtinas atributas kiekvienam į Dakaro ralį važiuojančiam aptarnaujančio personalo automobiliui.
Apačioje sumontuotos specialios dugno bei variklio apsaugos, turinčios apsaugoti agregatus nuo pažeidimų važiuojant bekele.
Mikroautobuso prošvaisa ne tokia aukšta kaip visureigio, tačiau ekipažo nariai įsitikinę – pasiekti įdomiausias Dakaro ralio vietas pavyks.
Vietiniai žiūrovai į geriausias vietas neretai atvyksta lengvaisiais dviem ratais varomais automobiliais.
Dabar numatoma, kad mikroautobuse Dakaro ralio metu keliaus trijų žmonių komanda, tačiau vėliau jų skaičius gali kisti – patogiai važiuoti „Transporter“ gali šeši žmonės.
2019-aisiais – tik Peru
41-asis Dakaro ralis prasidės sausio 6, o baigsis – 17 dieną. Jame bus 10 greičio ruožų, visi jie išdėstyti vienoje valstybėje – Peru.
Organizatoriai žada daugybę sudėtingų etapų smėlynuose, tad didžiuliai iššūkiai laukia ne tik sportininkų, bet ir jų gerbėjų bei aptarnaujančio personalo – juk jiems taip pat reikės rasti kelią per dykumas.
Prie starto linijos stos per 500 dalyvių – visureigių, motociklų, sunkvežimių ir kitų transporto priemonių ekipažų. Tarp jų – 135 naujokai ir 69 dešimtyje ar daugiau Dakaro ralių dalyvavę sportininkai.
Kiekvieno automobilių, motociklų ar sunkvežimių ekipažo (kurių šiemet 334) komandą sudaro apie 10 žmonių, todėl kiekviename bivuake apsistos apie penki tūkstančiai žmonių.
Tarp jų bus apie pusšimtis lietuvių.
Artėjantis Dakaro ralis išsiskirs ne tik tuo, akd pirmą kartą vyks vienos valstybės teritorijoje, bet ir išskirtinėmis galimybėmis dalyviams.
Pirmosiomis dienomis iš maratono pasitraukę sportininkai galės į jį grįžti po pusiaukelę žyminčios poilsio dienos. Tiesa, jie kovos atskiroje įskaitoje.