Lietuvių komanda „ES Motorsport“ Rygoje atskleidė kruopščiai saugotą paslaptį.
Tokia sutartis automobilių pasaulyje prilygsta pasiekimui, kad į Kauno „Žalgirio“ gretas įsilietų LeBronas Jamesas ar mūsų šalyje į futbolo aikštę įbėgtų Cristiano Ronaldo.
47 metų Kataro lenktynininkas pasaulyje geriausiai žinomas dėl savo pasiekimų Dakaro ralyje. N.Al-Attiyah tapo šio ištvermės maratono nugalėtoju 2011 ir 2015 metais, o dar tris kartus, įskaitant ir šįmet, užėmė antrąją vietą.
Jis taip pat yra dalyvavęs pasaulio ralio čempionate, dukart tapęs WRC2 čempionu, užsiima dar ir sportiniu šaudymu. 2012-ųjų Londono olimpinėse žaidynėse jis net laimėjo bronzos medalį šaudymo į skrendančius taikinius varžybose.
Atskridęs į Rygą ketvirtadienį N.Al-Attyah pirmą kartą išbandė „ES Motorsport“ automobilį „Škoda Fabia WRX“.
Per bandymus komanda neslėpė pasitenkinimo rezultatais – rato įveikimo laikas jau pradžioje prilygo Europos čempionato finalininkams.
„Lietuvos rytas“ su N.Al-Attiyah kalbėjosi apie jo pasirinkimą ir lūkesčius.
– Kodėl pasirinkote atstovauti Lietuvos komandai?
– Man labai patiko mintis viską sukurti nuo pradžių. Turiu draugą, kuris seka ralio kroso varžybas.
Jis pasakė, kad galime turėti komandą ateičiai.
Man patinka idėja ir atmosfera ralio krose. Be to, galiu pasidalinti savo patirtimi. Esu labai laimingas dirbdamas kartu su šia komanda.
– Kokia jūsų ankstesnė patirtis ralio krose?
– Tai pirmas kartas, bet man patinka ralio kroso idėja. Tik anksčiau neturėjome laiko, buvome užsiėmę Dakaro raliu ir WRC, bet jaučiu, kad dabar yra tinkamas metas pabandyti ralio krosą.
Prieš kelerius metus neoficialiai testavau „Peugeot“ ralio kroso automobilį. Nuo tada ir pamėgau ralio krosą.
Dabar važiuoju ir Dakaro ralyje, ir kitose ištvermės lenktynėse, bet kitiems metams nusprendėme sumažinti tradicinio ralio, nes ralio krosas įdomesnis.
Ten kitokia atmosfera ir naujas iššūkis – net trasoje važiuoji ne vienas, o su penkiais šešiais automobiliais.
– Ar prieš prisijungdamas prie lietuviškos komandos žinojote, kur yra Lietuva?
– Ak taip, žinoma, turėjau patikrinti žemėlapyje.
Sutinku daug žmonių iš Lietuvos, susidraugavau su lietuviais per Londono olimpiadą. Jūsų šalis puiki ir labai graži.
Sutikau lietuvių ir Dakare, žinau, kad turite lietuvių lenktynininkų, o Dakaro ralis Lietuvoje labai populiarus, kaip ir visame pasaulyje. Jūs labai mėgstate ralį.
– Kokį įspūdį jums paliko komandos darbas per bandymus?
– Komanda labai stipri, mechanikai turi daug patirties. Turime labai daug dirbti ir greitėti.
Tai, ką matau dabar, mane labai gerai nusiteikia. Mes dirbame kartu ir matau, kad esame gerame kelyje.
Esu tikras, kad galime pasiekti gerų rezultatų ateityje. Dabar matau, kad ralio krosas stipriai auga. Dalyvauja daug gamintojų, pasaulio čempionatas tampa didesnis ir svarbesnis.
Įprastas ralis turi tokį trūkumą, kad atima daug laiko. O ralio krosas labai greitas, dinamiškas, jį patogu žiūrėti.
Net kalbėdamasis su rėmėjais jaučiu, kad jiems įdomus ralio krosas. Tikiu, kad tai – ateities lenktynės.
Planus slėpė pusantrų metų
„ES Motorsport“ komandos savininkas Ernestas Staponkus atskleidė pradėjęs burti komandą pasaulio ralio kroso varžyboms nuo praėjusių metų sausio, tačiau iki šiol tylėjo nenorėdamas sukelti nereikalingų kalbų.
Jis pats nuo 2000-ųjų lenktyniavo Europos ralio kroso čempionate „Super 1600“ klasėje, bet sulaukęs aplinkinių paskatinimo, kad būtų puikus komandos vadovas, nusprendė imtis šio iššūkio.
E.Staponkus su N.Al-Attiyah susisiekė per pažįstamus, ir jau pirmas apsilankymas Katare prieš metus virto susitarimu bandyti ekipos automobilį. WRX varžyboms ekipa paruošė „Škoda Fabia WRX“ automobilį, bet, kaip sakė E.Staponkus, šiame automobilyje iš „Škoda“ liko tik kėbulas.
Visi svarbiausi mazgai yra gaminti specialiai sportine technika užsiimančių įmonių, o net 200 detalių yra apskritai unikalios. Jis varomas „Oreca“ 2 litrų darbo tūrio varikliu su turbina, turinčiu apie 600 AG galios ir 900 Nm maksimalų sukimo momentą. Nuo nulio kurtas variklis ralio kroso automobiliui iki 100 km per val. leidžia įsibėgėti per mažiau nei 1,9 sek. – toks pagreitis yra didesnis nei „Formulės 1“ automobilių.