Lietuviai žengia į aukščiausio lygio lenktynes, Pasaulio ralio kroso čempionatą (WRX), o prie ekipos automobilio vairo sės aukščiausio kalibro sportininkas, dukart Dakaro ralio nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah.
Tai prilygsta pasiekimui, lyg į Kauno „Žalgirio“ gretas įsilietų LeBronas Jamesas ar į mūsų šalies futbolo aikštelę išbėgtų Cristiano Ronaldo.
Kataro lenktynininkas pasaulyje geriausiai žinomas dėl savo pasiekimų Dakaro ralyje. N.Al-Attiyah tapo šio ištvermės maratono nugalėtoju 2011 ir 2015 metais, o dar tris kartus, įskaitant ir šįmet, užėmė antrąją vietą.
Jis taip pat yra dalyvavęs Pasaulio ralio čempionate bei dukart tapęs WRC2 čempionu ir dar užsiima sportiniu šaudymu. 2012-ųjų Londono olimpinėse žaidynėse jis net laimėjo bronzos medalį šaudymo į molines lėkšteles rungtyje.
Išskirtinį N.Al-Attiyah interviu skaitykite penktadienį „Lietuvos ryte“.
Automobilį išbandė Rygoje
Ketvirtadienį N.Al-Attyah atskrido į Rygą, kur „ES Motorsport“ surengė automobilio bandymus. Po bandymų ir jis, ir komanda galutinai apsispręs, ar katarietis ir toliau dirbs su lietuvių ekipa.
Per bandymus komanda neslėpė pasitenkinimo rezultatais – rato įveikimo laikai jau pradžioje prilygo Europos čempionato finalininkams. Bandymus iš arti stebėjo ir variklių tiekėjo „Oreca“ direktoriaus pavaduotojas Stephane’as Girardas.
Kartu su N.Al-Attiyah automobilį bandė „Hyundai“ ekipos pilotas Kevinas Abbringas bei jaunas lenktynininkas iš Norvegijos Eyvindas Brynildsenas, tačiau visas komandos darbas sustyguotas būtent pagal katarietį.
Mechanikų branduolį sudaro nuo pat 2003-ųjų su juo dirbantys inžinieriai, sukaupę labai daug patirties tarptautinėse lenktynėse.
„Mechanikai su N.Al-Attiyahu kartu dirba jau 15 metų. Teoriškai, mes sudarome jam tokias pat sąlygas kaip gamyklinėje komandoje, kai kuriais atvejais net geresnes. Jo koncentracija, tikslumas ir šaltas protas, ištreniruotas šaudymo varžybose, turėtų būti itin tinkamas ralio kroso lenktynėms“, – sakė „ES Motorsport“ komandos savininkas Ernestas Staponkus.
Apgalvojo ir smulkmenas
WRX varžyboms ekipa paruošė „Škoda Fabia WRX“ automobilį, bet, kaip sakė E.Staponkus, šiame automobilyje iš „Škoda“ liko tik kėbulas.
Visi svarbiausi mazgai yra gaminti specialiai sportine technika užsiimančių įmonių, o net 200 detalių yra apskritai unikalios.
Jis varomas „Oreca“ 2 litrų darbo tūrio varikliu su turbina, turinčiu apie 600 AG galios ir 900 Nm maksimalų sukimo momentą. Nuo nulio kurtas variklis ralio kroso automobiliui iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per mažiau nei 1,9 sek. – toks pagreitis yra didesnis, nei „Formulės-1“ automobilių.
Jis suderintas su „Sadev“ sportine pavarų dėže, „Reiger“ amortizatoriais ir daugybe kitų individualiai parinktų detalių.
Tylėjo pusantrų metų
E.Staponkus atskleidė pradėjęs burti komandą Pasaulio ralio kroso varžyboms nuo praėjusių metų sausio.
Iki tol jis pats nuo 2000-ųjų lenktyniavo Europos ralio kroso čempionate „Super 1600“ klasėje, bet sulaukęs aplinkinių paskatinimo, jog būtų puikus komandos vadovas, nusprendė imtis šio iššūkio.
Kaip pasakojo E.Staponkus, komandą sudaro 31 žmogus, iš kurių tik aštuoni yra lietuviai – jis, komandos vadovas Ramūnas Fetingis, du vilkikų vairuotojai, du virėjai ir du jauni mechanikai.
„Prieš pusantrų metų pasišnekėjome su Ernestu, kokią viziją jis mato, ir nusprendėme – darom. Bet kadangi Lietuvoje būna daug burbulų, sutarėme nieko neskelbti, kol viskas nėra paruošta“, – sakė R.Fetingis ir neslėpė girdėjęs daugybę įvairiausių kalbų.
Su N.Al-Attiyah E.Staponkus susisiekė per pažįstamų ratą ir jau pirmas apsilankymas Katare prieš metus virto susitarimu bandyti ekipos automobilį.
„Mano principas yra suteikti mūsų komandos lenktynininkui, nesvarbu kas bus, 5 žvaigždučių viešbučio aptarnavimą.
Mūsų tikslas – rasti naują veidą ralio krose, o N.Al-Attiyah jau nėra ką įrodinėti nei ištvermės raliuose, nei WRC. Nasseras tiki mumis“, – tvirtino E.Staponkus.
Jis neslėpė, kad surinkti dalyvavimui reikalingą biudžetą buvo viena iš sunkiausių užduočių.
Dabar ekipa jau turi didelę dalį pinigų, bet ieškos ir daugiau rėmėjų, norėtų sulaukti gamyklinio palaikymo.
„Palyginus biudžetas yra didelis, bet lyginant su kitomis komandomis pasaulio čempionate, mes labai daug atsiliekam. Mažiausia komanda turėjo 15 mln. eurų, bet mums iki tiek – šviesmečiai“, – sakė jis.
Tikslios sumos E.Staponkus neatskleidė, bet užsiminė, kad startui reikalingi mažiausiai 2-4 mln. eurų, jei lenktynėse pavyks išvengti rimtų techninių problemų.
„Padaryti ir paleisti automobilį yra pusė darbo. Padaryti jį konkurencingą yra dar pusė darbo. O pasirengimo pabaiga bus kai atvažiuosime į pirmas lenktynes“, – tvirtino jis.