Įveikęs daugiau nei trečdalį distancijos pirmauja Nikolajus Gryazinas, o nuo jo nedaug atsilieka Vaidotas Žala.
Lenkų pranašumas dingo
Rugsėjo 7-osios, penktadienio vakarą Elektrėnų centre prasidėjo „Rally Elektrėnai 2018“ – vienas iš Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų etapų.
Pirmieji greičio ruožai driekėsi asfaltuotomis miestų gatvėmis, o savo pranašumą čia rodė svečiai iš Lenkijos.
Penki iš septynių jų čempionato etapų vyksta asfaltuotai keliais, todėl kaimynai įgudę valdyti automobilį ant tokios dangos.
Trys jų ekipažai pateko į greičiausiųjų penketuką, o Miko Marczykas pademonstravo geriausią laiką.
Šeštadienį lenktynės persikėlė į žvyro trasas, o lietuviai, latviai ir suomiai parodė lenkams, kaip reikia važiuoti siaurais, vingiuotais ir keliais su nestabilia danga.
Itin artima kova vyksta tarp su Latvijos lenktynininko licencija važiuojančio svečio iš Rusijos Nikolajaus Gryazino ir Vaidoto Žalos.
Jie nuo pradžios tarpusavyje kovojo dėl sekundžių dalių, tačiau V. Žala šeštajame greičio ruože prakirto padangą ir paleido N. Gryaziną į priekį devyniomis sekundėmis.
Trečiojoje vietoje įsitaisęs Suomijos ralio čempionas Teemu Asunmaa nuo lyderio atsilieka 22,1 sekundės. Pirmasis trejetukas važiuoja vienodais „Škoda Fabia R5“ automobiliais.
Ketvirtojoje vietoj, atsilikęs 55 sekundėmis įsitaisė Estijos ralio čempionas Egonas Kauras, vairuojantis savo paties sukonstruotą „Ford Fiesta Proto“ automobilį.
Tik už jo pradeda rikiuotis greičiausi lenkai: Lukaszas Habajus ir vakar dienos nugalėtojas Mikas Marczykas. Jie taip pat vairuoja „Škoda Fabia R5“ automobilius.
Puikų tempą rodo senu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu važiuojantis Vytautas Švedas. Jis užima 11 vietą bendroje įskaitoje ir kelia dulkes ne vienam gerokai greitesniu R5 klasės automobiliu važiojančiam ekipažui.
Pozicijomis aukštyn po nesėkmingo penktadienio kyla ir Giedrius Notkus. Šiuo metu jis 13 vietoje.
Greičiausiai su dviem ratais varomu automobiliu šiuo metu su BMW M3 važiuoja Justo Tamašausko ir Prano Švedo ekipažas, trasoje jau praleidęs 28 min. 13.08 sek.
Nuo jų visa minute atsilieka priekine ašimi varomu „Ford Fiesta R2“ automobiliu važiuojantys Jonas Pipiras ir Aisvydas Paliukėnas. Dar 10 sekundžių už jų – tos pačios klasės „Peugeot 208 VTI“ pilotuojantis lenkas Jacekas Jureckis.
Pirmosios nesėkmės
Pirmasis „Rally Elektrėnai 2018“ ratas buvo skausmingas viena ašimi varomų automobilių vairuotojams.
Bene skaudžiausią avariją ketvirtajame greičio ruože patyrė antroje vietoje klasėje BMW automobiliu važiavęs Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas. Jie nulėkė į griovį ir apsivertė.
Toje pat vietoje ant stogo gulė ir broliai Justas ir Titas Simaškos.
Penktajame greičio ruože dėl techninių problemų iš kovos pasitraukė ir nuo ryto Justą Tamašauską pasivyti bandęs Janis Vorobjovas.
Vakar jis kartu su Ivo Pūkiu Elektrėnų miesto greičio ruožuose pasirodė geriausiai tarp viena ašimi varomų automobilių vairuotojų.
Tačiau latvis savo BMW M3 automobilį apavė reglamento neatitinkančiomis padangomis, o už tai jam buvo skirta 30 sekundžių bauda.
Markui Judzentavičiui trečiajame greičio ruožo starte nusisuko „Volkswagen Golf“ automobilio pusašis, tačiau lenktynininkas sakė, kad serviso metu jį pasikeis ir pagal „Super Rally“ taisyklę tęs lenktynes.
Iš 63 ekipažų į šeštadienio popietės greičio ruožus išvažiuos 46 ekipažai.