„ESmotorsport“ išbandė savo sukonstruotą „Škoda Fabia WRX“ – labiausiai nustebino įsibėgėjimas

2018 m. rugpjūčio 10 d. 16:33
Lrytas.lt
Pamažu ryškėja Ernesto Staponkaus lenktynių komandos „ESmotorsport-BRGroup“ planai. Prancūzijoje vyko naujai ruošiamo automobilio techniniai testai. Lietuvių ketinimai susikauti su greičiausiais pasaulyje ralio-kroso meistrais pamažu pildosi.
Daugiau nuotraukų (7)
„Tai buvo pirmi mūsų naujojo automobilio metrai lenktynių trasoje. 
Techninių testų tikslas nėra greitis – mes tikrinome, ar viskas veikia taip, kaip turėtų“, – pasakojo komandos savininkas Ernestas Staponkus.
Tikrino aušinimo sistemą
Komanda automobilį testavo Prancūzijoje, kur yra įsikūrusi jos būstinė ir kur bolidas yra baigiamas konstruoti.
Per dvi dienas tvyrant daugiau kaip 35 laipsnių karščiui automobilis sėkmingai suko ratus „Vaison Piste“ lenktynių trasoje.
„Tai nėra ralio-kroso trasa. Tiesiog žiedinėms lenktynėms pritaikyta asfaltinė trasa. Tačiau mes nesiekėme kuo greičiau įveikti vieną ratą. 
Tikslas – išbandyti naujovišką automobilio aušinimo sistemą. Tradiciškai ralio-kroso mašinų aušinimo sistemos radiatoriai yra montuojami automobilio gale.   
O mes pasirinkome netradicinį variantą – sumontavome radiatorius priekyje,“ – pasakoja „ESmotorsport“ komandos techninis direktorius Thierry Viardotas.
Labiausiai nustebino startas
Šiuose testuose komandos „Škoda Fabia WRX“ automobilį vairavo pilotas-bandytojas Christophe'as Vaisonas. 
Tai patyręs lenktynininkas, kuris daugybę metų lenktyniauja įvairiose ralio ir ralio-kroso lenktynėse. 
Pastaraisiais metais Ch. Vaisonas lenktyniauja Prancūzijos istorinėse ralio-kroso lenktynėse legendiniu B grupės „Peugeot 205-T16“ automobiliu. 
„ESmotorsport“ komandos naujas automobilis labai greitas. 
Nesitikėjau, kad jis bus toks galingas. Įspūdingiausia juo startuoti. Atrodo, kad tave kas nors iššovė iš patrankos,“ – po testų juokėsi Ch. Vaisonas.
Patenkintas testų rezultatais buvo ir „Oreca“ kompanijos variklių inžinierius Melas Diazas.   
Jis padeda ir „Peugeot Sport“ ralio-kroso komandai, o nuo kito sezono visą savo dėmesį sutelks „ESmotorsport-BRGroup“ komandos „Škodai“.
„Per pirmuosius testus net didžiausios gamyklinės komandos patiria įvairių techninių bėdų. Tai, kad jūsų „Škoda“ atlaikė abi dienas be jokių trūkumų, jau yra labai gerai“, – sakė M. Diazas.
Testuos žinomi lenktynininkai
„ESmotorsport-BRGroup“ komandos „Škoda“ grįžo į dirbtuves, kuriose bus sumontuotas iš aerodinaminės laboratorijos atvežamas galinis oro aptakas ir atlikti keli patobulinimai.
Po keleto savaičių komanda jau kvies bandyti automobilį kitą profesionalų lenktynininką, kuris šiuo metu su viena iš gamyklų dalyvauja lenktynėse.
Kol kas komanda nesutinka atskleisti, kas gi kitais metais vairuos šį automobilį pasaulio čempionate. Sakoma tik, kad tai bus greitas ir ralio-kroso lenktynėse dar nebandęs savęs pilotas ir tikrai ne lietuvis. 
„Kol kas apie tai kalbėti dar gerokai per anksti, o dėl susitarimo su pilotu atskleisti jo pavardės negalime“, – sako komandos vadovas Ramūnas Fetingis.
Artimiausiu metu „ESmotorsport-BRGoup“ išbandys savo techniką ralio-kroso trasoje.
Čia ir paaiškės tikras automobilio greitis. Komanda atskleidė, kad bolidą bandys bent jau keletas pasaulinio garso profesionalių lenktynininkų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.