Po visą sekmadienį svilinusios 30 laipsnių kaitros, dienos pabaigoje prapliupo tokia liūtis, o varžybų komisarai netgi svarstė, ar nereiktų lenktynių stabdyti.
Visgi toks sprendimas nebuvo priimtas, todėl ralio kroso žiūrovai pamatė išskirtinį vaizdą.
Aukščiausio lygio komandos
Vilkyčių autosporto komplekso trasoje šįkart lenktyniavo rekordinis dalyvių skaičius. 70 automobilių iki šiol nebuvo susirinkę jokiose Lietuvoje vykusiose ralio kroso varžybose.
Net 45 sportininkai atvyko iš Lenkijos, todėl lenktynių miestelyje vaizdas nedaug skyrėsi nuo to, kuris matomas per Europos čempionato varžybas.
Daugelio svečių komandų serviso zonos buvo aprūpintos moderniais įrankiais ir įrengtos taip estetiškai, kad priminė mažas lauko kavines.
Greta dalyvių parko įrengtoje orlaivių nusileidimo-pakilimo aikštelėje visą savaitgalį žiūrovų žvilgsnius traukė du sraigtasparniai su lenkiškais registracijos simboliais.
Visgi tai negarantavo turtingų komandų pilotams vietos finale.
Sutrukdė apmaudus gedimas
Įpusėjus kvalifikaciniams važiavimams Lenkijos ralio kroso čempionatą globojančios kompanijos „Oponeo“ socialinio tinklapio paskyroje pasirodė susirūpinusio Tomaszo Kucharo nuotrauka.
Prie jos taip pat buvo prierašas, kad „Peugeot 208 RX“ vairuojantis lyderis buvo lėtesnis už Paulių Pleskovą su „Ford Focus“.
„Open/Super Cars“ klasės finale šių sportininkų akistata taip ir neįvyko, nes paskutiniame kvalifikaciniame važiavime sulūžo lietuvio automobilio priekinis reduktorius.
P. Pleskovas buvo priverstas pasitraukti iš tolesnės kovos.
Lietuvos ralio kroso mokyklos garbę puikiai gynė Šarūnas Glikas. Vairuodamas gerokai kuklesnį „Mistubishi Lancer Evo IX“, šakietis finišavo antras.
Jis įveikė itin nuožmiai vienas kito šonus lamdžiusius lenkus Marciną Gagackį ir Mikalojų Otto.
Pastarieji po finalo atrodė, tarsi būtų dalyvavę bulių kautynėse, o ne ralio kroso varžybose – buferiai buvo nuplėšti, o sparnai ir durelės – sulankstyti.
Lėmė ypatingos sąlygos
Vilkyčių autosporto komplekso šeimininkas Kazimieras Gudžiūnas kad dėl tokios intensyvios kontaktinės kovos šį kartą neturėtų būti skiriamos jokios sankcijos.
„Paprastais ralio kroso varžybose stumdymasis vertinamas labai griežtai, tačiau šįkart to nebuvo įmanoma išvengti dėl liūties – trasoje buvo labai slidu, o dėl iš po ratų trykštančio purvo matomumas buvo prastas.
Didesni ar mažesni susidūrimai buvo neišvengiami“, – teigė K. Gudžiūnas.
Iš tiesų finaliniuose važiavimuose radikaliai pasikeitusios sąlygos atskleidė lenktynininkų gebėjimą išlaikyti šaltą protą.
Pernelyg stipriai spaudžiant akceleratorių ar pernelyg drąsiai neriant į susiformavusius baseinus atėmė galimybę finale užimti prizines vietas.
Per didelis atsargumas sportininkams taip pat neatnešė nieko gero.
Intriga buvo ne visur
Tokiomis neįprastomis sąlygomis sportininkams teko pademonstruoti visus įgūdžius.
„Super 1600“ klasėje nugalėjo Rokas Jakubauskas („Opel Corsa“), įveikęs lenką Rafalą Berdysą („Citroen Saxo VTS“) ir latvį Jurį Spikį („Škoda Fabia“).
Pastarąjį sportininką visą šį sezoną globoti ėmėsi Kasparas Navickas ir „EAMW Motorsport“ komandos inžinieriai.
Pats tauragiškis šio sezono lenktynes praleidžia norėdamas visą dėmesį skirti studijoms universitete.
„Touring 2000“ klasės nugalėtojas taip pat nebuvo aiškus iki paskutinio posūkio.
Kai jau atrodė, kad pirmasis čia finišuos puikiai važiavęs Kajus Samsonas, savo patirtimi pasinaudojo Deividas Vareika, kuris aplenkė šešiolikmetį varžovą.
Trečias šioje grupėje liko latvis Kasparas Friscsonas.
Mažiausia intriga šįkart buvo „Junior 1000“ klasės finale.
Viename iš kvalifikacinių važiavimų sugedus Normanto Lepšio „Toyota Yaris“ varikliui, likusių dviejų varžovų laukė tik formalumas.
Lenktynių išvakarėse dvyliktąjį gimtadienį atšventęs Valdas Mikužis visu ratu aplenkė vienuolikmetę Ramintą Jankauskaitę.