„Aurum 1006 km lenktynes“ pirmą kartą laimėjo Robertas Kupčikas

2018 m. liepos 21 d. 18:57
Lrytas.lt
Papildyta
Šeštadienio vidurdienį, 12 val., Palangoje duotas startas 19-osioms „Aurum 1006 km lenktynėms“. Kovą pradėjo 37 automobiliai.
Daugiau nuotraukų (144)
„Aurum 1006 km lenktynes“ laimėjo „Palanga Spa hotel by EMG motorsport“. Pergalingą finišo liniją kirto lenktynininkas Steve'as Vanbellingenas, šį automobilį taip pat vairavo Nemunas Dagilis bei Robertas Kupčikas.
Ši ekipa pirmavo visų lenktynių metu. R.Kupčikui tai pirmoji pergalė, o jo komandos draugai jau buvo laimėję šį Palangos maratoną.
Su ja varžėsi tik „Circle K milesplus racing team“ lenktynininkai Jonas ir Ignas Gelžiniai, Jonas Karklys bei Ralfas Aronas, jie nuo nugalėtojų atsiliko ratu.
Trečiąją vietą laimėjo „Palanga Spa hotel 2 by Speedlovers“ – Johanas Vanloo, Wimas Meuldersas ir Thomas Piessensas, nuo lyderių atsilikę 10 ratų ir realiai vieni nuvažiavę visas lenktynes trečioje pozicijoje.
Trys lyderių ekipos varžėsi labai panašiais „Porsche 991/911 GT3“ automobiliais ir važiavo lyg atskiroje lygoje.
Todėl lyg nugalėtoją žiūrovai sveikino ketvirtąją vietą iškovojusį „ALM Motorsport“ lenktynininką Justą Jonušį ir jo komandos draugus Robiną Vaksą ir Reinisą Nitišsą su „Cupra TCR“.
Penktąją vietą iškovojo „DHL Racing“ ekipa. Finišo liniją šiuo automobiliu kirto Saulius Girdauskas, o „Cupra TCR“ automobilį taip pat vairavo Kasparas Vaškelis ir Ramūnas Čapkauskas.
Lenktynės baigėsi greičiausiam automobiliui nuvažiavus 1006 kilometrus. Šis straipsnis lenktynių metu buvo nuolat pildomas, tad kaip klostėsi lenktynių eiga galite pajusti sekdami naujienas pagal įvykių laiką. 
20 val. 18 min. „Hegelmann“ ekipos lenktynininkai suremontavo automobilį ir stūmė jį iš boksų, tačiau ratas su šake išsisuko vėl. Gali būti, kad per skubėjimą meistrai neprisuko visų varžtų. 
Šis incidentas trečiąją TCR įskaitos vietą padovanojo „London Grill racing team“ komandai, pakilusiai į aštuntąją bendrosios įskaitos vietą.
Pirmasis TCR įskaitoje bei pirmasis už lyg atskiroje lygoje važiuojančių „Porsche“ likus 20 ratų – Justas Jonušis iš „ALM Motorsport“.
19 val. 56 min. „Dinami:t“ ekipa turėjo dar vieną įvykį trasoje – užkliudė trasą saugantį statybinės vatos bloką ir ištaškė jį per visą trasą. Tam, kad trasa būtų išvalyta, lenktynes pristabdė saugos automobilis. 
Tai į lenktynes įnešė labai įdomią intrigą – varžyboms sulėtėjus komados ėmė skaičiuoti, ar nereikės lenktynininkų keisti dar kartą. Vienas sportininkas maksimaliai vienu kartu gali važiuoti 1 val. 10 min.
Iki finišo likus 28 ratams lenktynės buvo atnaujintos.
19 val. 49 min. Iki lenktynių finišo likus vos 40 ratų komandos ėmė sukti į boksus paskutiniems sportininkų pasikeitimams. Tarp lyderių „Porsche“ besimezgusi intriga taip ir nevirto tikra kova. 
„Palanga Spa hotel by EMG motorsport“ lenktynininkas Steve'as Vanbellingenas ratu pirmavo prieš „Circle K“ lenktynininką Igną Gelžinį, o „Palanga Spa hotel 2 by Speedlovers“ vieni nuvažiavo visas lenktynes trečioje vietoje.
Tuo tarpu TCR klasėje atmosfera įkaito kaip reikiant. DHL per sustojimą užtruko ilgiau dėl stabdžių problemų, o „Hegelmann“ ekipos lenktynininkas Kevinas Abbringas prarado priekinį dešinį ratą. Iš pradžių atrodė, kad taip įvyko, nes lenktynininkas užkliudė trasos barjerą, bet priežastis gali būti ir paprastesnė - jei mechanikai nepakankamai priveržė ratą jį keisdami, atsilaisvinę varžtai galėjo tiesiog lūžti.
Sportininkas parvažiavo į boksus ant trijų ratų ir komanda dar bando išgelbėti situaciją bei pasiekti finišą.
19 val. 05 min. TCR klasėje – nauji lyderiai. R.Nitišs pavyko aplenkti K.Vaškelį ir „ALM Motorsport“ išsiveržė į ketvirtąją vietąją bendroje įskaitoje bei pirmą tarp TCR.
Tuo tarpu „Dinami:t“ ekipa patyrė dar vieną nesėkmę. M.Matukaitis pralėkė posūkį ir trinktelėjo į trasos atitvarą. Ekipos BMW buvo pažeistas priekinis bamperis, todėl jis vėl turėjo sukti į techninės priežiūros zoną, kur jo jau laukė mechanikas su rulonu lipnios juostos.
18 val. 48 min. Lenktynių lyderiai „Palanga Spa hotel“ gavo pravažiavimo pro techninės priežiūros zoną. Jų artimiausi varžovai, „Circle K“ atsilieka tik kiek daugiau, nei ratu, o tai leis jiems dar labiau priartėti prie varžovų.
Tuo tarpu užsimezgė ir artima kova dėl TCR lyderio vietos – „ALM Motorsport“ lenktynininkas Reinis Nitišs trasoje taikosi lenkti DHL sportininką Kasparą Vaškelį.
17 val. 55 min. Trasoje – avarija. Nepastebėjęs greta važiavusio „Independence“ automobilio į jį atsitrenkė „Igorio lankai“ sportininkas Sigitas Ambrazevičius. Smūgis buvo toks stiprus, kad Lietuvos šimtmečiui skirtas BMW nebegalėjo tęsti kovos, o trasos atitvarai buvo stipriai pažeisti.
Į trasą išvažiavo saugos automobilis, lenktynės dėl avarijos pristabdytos. Trasos prižiūrėtojai ėmė skubiai taisyti atitvarus ir valyti plačiai pasklidusius eksploatacinius skysčius.
17 val. 48 min. Kol tarp trijų pirmųjų „Porsche“ kova nesimezga, žiūrovų akys krypsta į tris TCR klasės lyderius, besivaržančius dėl 4-6 vietų.
Tarp TCR pirmavęs itin patyręs sportininkas, „Hyundai“ sportinio padalinio pilotas-bandytojas Kevinas Abbringas pajuto, kad yra problemų su stabdžiais ir užsuko į boksus. „Hegelmann“ mechanikai automobilį skubiai apžiūrėjo ir sutvarkė, bet Saulius Girdauskas iš DHL komandos ir Justas Jonušis iš „ALM Motorsport“ spėjo jį aplenkti.
16 val. 54 min. Teisėjai šįmet dalyvių tikrai negaili ir apdalino baudomis jau 9 ekipas. Į jų akiratį pateko du TCR klasės lyderiai. DHL ekipa už lenkimą per geltonas vėliavas gavo minutės sustojimo baudą, o šiems sustojus tokią pat baudą gavo ir „ALM Motorsport“ ekipažas. 
Po baudų lyderiu TCR klasėje įsitvirtino garsiąją „Aquilla“ į „Hyundai TCR“ iškeitusi „Hegelmann“ ekipa, antroje pozicijoje – Ramūno Čapkausko DHL komanda, o trečiojoje – „ALM Motorsport“, sujungusi visų trijų Baltijos šalių sportininkus. Lietuvai joje atstovauja Justas Jonušis.
Bendroje įskaitoje šios komandos užima atitinkamai 4-6 vietas.
16 val. 25 min. trasoje sustojo „Mannol Racing“ automobilis. Lenktyniniam „Maserati“ ekipos nariai įtaria diferencialo gedimą, bet gali būti, kad išskirtinio automobilio ir nepavyks pataisyti.
15 val. 50 min. Lenktynių distancijai įsibėgėjus užsimezgė principinė kova tarp dviejų lyderių „Porsche“. Antroje vietoje važiuojantis Jonas Gežinis dviem ratais atsilieka nuo lyderio Steve'o Vanbellingeno, bet trasoje lietuvis pasivijo lyderį ir keletą kartų pamėgino lenkti.
Įprastai, ratu atsilikęs sportininkas lyderį turi praleisti, bet jei pakanka greičio, galima lenkti ir atgauti prarastą ratą. Vis tik teisėjų sprendimu, jų greičio skirtumas nebuvo pakankamai didelis ir įspėjo J.Gelžinį nepažeisti lenkimo taisyklių.
15 val. 24 min. Legendinę 1006 km lenktynių „Honda Integra“ „Bunastos“ ekipai pavyko atgaivinti – automobilis grįžo į trasą.
Lenktynėms pasiekus trečdalį sportininkai jau pajuto maratono ritmą – incidentų sumažėjo ir daugelis stengiasi greitai ir protingai važiuoti link finišo be incidentų.
Vienvaldžiai lenktynių lyderiai – vis dar pozicijomis nesikeičianti komandų su „Porsche“ trijulė. Ryškiausia permaina įvyko tarp TCR klasės lyderių. Pirmoje klasės vietoje bei ketvirtoje bendrai važiavusi „Hegelmann“ ekipa gavo minutę sustojimo baudos, todėl prarado poziciją DHL komandos naudai ir jai į nugarą ėmė kvėpuoti bene jauniausia pagal vidutinį visų lenktynininkų amžių 1006 km ekipa „ALM Motorsport“, važiuojanti 6 vietoje.
Po minutę stovėjimo baudos gavo ne vienas ekipažas, važiuojantis ir žemesnėse pozicijose. Bauda gali būti skiriama už įvairius taisyklių pažeidimus, kaip pvz., lenkimą esant geltonų vėliavų fazei.
14 val. 50 min. Trasoje įvyko dar viena avarija. „Rotoma Racing“ lenktynininkas Gintaras Morkevičius su BMW M3 kliudė padangų sienelę posūkyje ir aplaužė visą automobilio priekį. Plastmasės gabalai pabiro trasoje, tad ir vėl buvo paskelbta virtualaus saugos automobilio fazė.
„Bunasta by Žaibelis motorsport“ taip pat stovi garaže. Sugedo „Honda Integra“ pavarų dėžė, tačiau šios komandos nariai garsėja mechanikos žiniomis – vadovas Edvinas Preckailo dėžę gali pakeisti vienas lauke per 40 minučių.
14 val. 28 min. Sportininkams nuvažavus 100 ratų trasoje sustojo BMW Z4 automobilis. Jis sustojo prie pat įvažiavimo į degalinę, bet panašu, kad problema – ne pasibaigęs benzinas. Pagalbos automobilis nutempė BMW į boksus.
Netrukus trasoje sustojo ir vienas iš lyderių, šeštoje vietoje važiavęs „Independence by JR Motorsport“ automobilis. Lietuvos šimtmečio simbolika įspūdingai papuoštas BMW E46 GT taip pat buvo išvežtas į garažus remontui. Šiai ekipai sustojimas kainavo labai brangiai, jie prarado ne tik šeštąją poziciją bendroje įskaitoje, bet ir pirmąją vietą A3000+ klasėje.
14 val. 07 min. „Lotus“ trasoje neišbuvo ilgai. Vis tik buvo pažeista priekinė važiuoklė, tad automobilis sustojo trasoje su išlūžusiu priekiniu ratu. Į trasą vėl išvažiavo saugos automobilis.
Šia proga, be abejo, vėl pasinaudojo daugybė komandų, puolusių keisti lenktynininkus ir pildytis degalų. Tačiau lyderių trejetuko tai nepakeitė.
13 val. 56 min. Nesėkmė ištiko „Lotus Exige“ ekipažą. Automobilis posūkyje nuslydo į atitvarus ir aplaužė priekinį kairįjį kampą. Panašu, kad vidinių pažeidimų nėra, tad mechanikai mašiną sutaisė lipnia juosta.
13 val. 47 min. Sportininkai įveikė penktadalį lenktynių, o pirmasis trejetukas išsidėstęs lygiai taip, kaip ir prie starto linijos – atitinkamai „Palanga Spa Hotel by EMG motorsport“, „Circle K milesPLUS racing team“ ir „Palanga Spa Hotel 2 by Speedlover“. 
Lyderių ekipos narys N.Dagilis tvirtino, kad lenktynių pradžia sudėtinga dėl daug geltonų vėliavų. Tačiau ir jis, ir R.Kupčikas pripažino padarę taktinę klaidą – prarado apie 40 sek. pasikeisdami per greito važiavimo fazę. Taip jie prarado sukauptą pranašumą.
Antrojoje vietoje važiuojančio Jono Gelžinio brolis Ignas, laukdamas savo eilės sėsti prie vairo, tvirtino, kad kol kas lyginti rato įveikimo laikus ir matuotis rezultatus dar anksti, nes laukia ilgas maratonas.
13 val. 34 min. Trasoje – virtualaus saugos automobilio fazė. Per ją svarbu sumažinti greitį net 40 proc, o to prireikė nes visai greta boksų zonos trasoje sustojo BMW M6. Lenktynininkas tiesiog parėjo į boksus, o automobilį trasos personalas išvežė. Netrukus lenktynės vėl buvo atnaujintos.
13 val. 25 min. Sportininkams nuvažiavus 58 ratus saugos automobilis pasitraukė iš trasos. Tai reiškia, kad avariją patyręs automobilis nuvežtas į garažą, o trasa vėl paruošta maksimaliam greičiui.
Vos atnaujinus lenktynes trasoje susidūrė „Honda Integra“ ir „Lada“. Smūgis atrodė stiprokas, bet čia atsiskleidė senų automobilių privalumas – nė vienas iš jų nebuvo pažeistas.
13 val. 07 min. Praėjus valandai nuo starto avariją patyrė „GSR Motorsport“ lenktynininkas Toms Berzins. Pavojingame posūkyje ties nusileidimu nuo viaduko į bortus atsitrenkęs automobilis sustojo trasoje, todėl į trasą išvažiavo saugos automobilis. 
Lenktynių dalyviai suskubo pasinaudoti tempo pristabdymu ir masiškai ėmė sukti į garažus keistis lenktynininkais bei į degalinę. 
Šioje situacijoje tikri laimės kūdikiai buvo „Gera dovana-Emex logistics“ ekipažas su „Lotus Exige“. Jie per plauką nesusidūrė su GSR ekipos TCR'u, apsisuko trasoje, bet išvengę pažeidimų nuvažiavo tolyn.
12 val. 49 min. „Igorio lankai“ ekipa gerokai sulėtėjo – prakiuro priekinė dešinė padanga. Sportininkas parvažiavo į boksus ir sugaišę gana nedaug laiko grįžo į trasą.
Tuo tarpu „Dynamit Energy“ BMW garaže sustojo ilgesniam laikui. Automobilis užgeso trasoje, o ekipa spėjo, kad taip įvyko dėl elektros problemų arba degalų siurblio problemų. Ši komanda dar penktadienį turėjo labai daug techninių problemų.
O „Subaru BRZ“ mechanikams pavyko atgaivinti ir automobilis grįžo į trasą.
12 val. 33 min. „Sparti reklama-PF Kekava racing“ BMW trasoje apsipylė dūmais. Komandos teigimu, vairuotojas pranešė, kad mašina ėmė netraukti ir tada pasirodė didžiulis dūmų debesis. Tai gali reikšti turbinos gedimą, bet aiškiau mechanikai patikrins, kai automobilis bus parvežtas į boksus.
Tuo pat metu į boksus užsuko ir „Porsche Baltic“. Panašu, kad „Porsche Cayman“ turėjo nedidelį pažeidimą – laša aušinimo skystis ir keičiamas priekinis kairysis ratas.
Komandos vadovas Arnas Paliukėnas tvirtino, kad įvyko kontaktas su ratu lenkiamu sportininku, kuris galbūt nepastebėjo mėlynų vėliavų. Per susidūrimą buvo pramuštas radiatorius.
12 val. 13 min. Lenktynių startas prasidėjo be jokių incidentų, o lyderių trejetukas taip pat neapsikeitė vietomis. Vos ėmę sukti ratus trasoje, trys pirmaujantys „Porsche“ ėmė sparčiai tolti nuo varžovų. Šie automobiliai išsiskiria greičiu, bet taip pat ir didesnėmis degalų sąnaudomis. Tai reiškia daugiau gaišaties degalinėje, o ištvermės lenktynėse kiekviena sekundė yra labai svarbi.
Nuvažiavę 6 ratus į boksus pirmieji užsuko „Kautra-Subaru racing team“ – jų „Subaru BRZ“ nu nestandartiniu 3 litrų varikliu turi techninių problemų.
Komanda patvirtino, kad starto metu iškrito nepriveržta aukštos įtampos ritė („babina“), kuri buvo neprisukta po naktinio remonto. Mechanikai automobilį greitai nusivarė į garažą ir ketina netrukus grįžti į trasą.
Pasitraukė dėl lemtingos smulkmenos
„Aurum 1006 km“ lenktynes iš pirmosios pozicijos pradėjo „Palanga Spa Hotel by EMG motorsport“ komanda, kuriai pergalingą kvalifikacijos rezultatą atvežė Robertas Kupčikas. Jis sėdo prie vairo ir lenktynių startui.
Greičiausią kvalifikacinį ratą apvažiavęs R.Kupčikas trasą su „Porsche 991 GT3“ apsuko per 1 min. 10,180 sek.
„Pirmiausia noriu padėkoti šiai komandai, pakvietusiai dalyvauti lenktynėse. Važiavau savo malonumui – automobilis paruoštas puikiai. Mechanikai vis klausė, gal ką reikia keisti, tačiau nieko jiems pasakyti negalėjau. Kelerius metus nesu vairavęs „Porsche 911 GT3“ automobilio, tad kiekvienoje treniruotėje greitėjau ir kvalifikacijoje pavyko užfiksuoti geriausią savo rezultatą“, – po kvalifikacijos vykusioje spaudos konferencijoje sakė geriausią ratą užfiksavęs R. Kupčikas, komandoje su N. Dagiliu ir S. Vanbellingenu atsidūręs tik prieš porą dienų.
Jo komandos draugas Nemunas Dagilis apie rytojaus perspektyvas kalbėjo atsargiai. „Svarbiausia startuoti ir finišuoti. Daug komandų matuojasi medalius, bet paskui tenka nusivilti“, – sakė jis.
Pasak jo, komanda šįmet stipresnė „Reikia važiuoti stabiliai ir su protu“, – apibendrino N.Dagilis.
Iš antrosios pozicijos startavo „Circle K milesPLUS racing team“ lenktynininkas Ralfas Aronas su „Porsche 911 GT3 Cup“.
Tretieji šeštadienį startavo „Palanga Spa Hotel 2 by Speedlover“ lenktynininkas Wimas Meuldersas, taip pat su „Porsche 991“.
Iš šios vietos lenktynes turėjo pradėti „Skuba racing team“, bet trečiąją vietą užėmusios ekipos „BMW Big Daddy“ automobilis per kvalifikaciją sustojo trasoje ir buvo išvežtas ant autovežio. 
Vienas komandos vairuotojų Rokas Kvaraciejus iš pradžių spėjo, kad problema elektroninėse sistemose, tačiau vėliau paaiškėjo, kad gedimas rimtesnis - sugedo tepalo siurblys, o atsarginio komanda neturėjo, tad potencialūs „Aurum 1006 km“ lenktynių nugalėtojai pasitraukė iš varžybų dar prieš joms prasidedant.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.