„Drifto“ lenktynes Palangoje nutraukė avarija: sportininkas partrenkė žmogų
2018-07-20 21:11Penktadienio vakarą, po „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijos, trasoje nenutilo variklių gausmas.
Dalį 1006 km lenktynių trasos apgaubė tiršti svylančių padangų dūmai – čia vyko „Lietuvos drifto čempionato“ PRO lygos ketvirtasis etapas.
Partrenkė žmogų
Tačiau jis nutrauktas po avarijos. Vienas geriausių Lietuvos šonaslydžio lenktynininkų Gediminas Ivanauskas išlėkė iš trasos ir partrenkė trasą saugojusį vyrą. Pirminiais duomenimis, jis išvengė stiprių sužalojimų.
Sportininko partrenktas vyras stovėjo į trasą atsisukęs nugara ir nematė, kad tiesiai į jį atlekia atitvarus perskriejęs bolidas.
Dėl G. Ivanausko avarijos varžybos buvo sustabdytos. Galiausiai teisėjai nusprendė varžybas nutraukti, nes per avariją buvo per stipriai pažeisti trasos atitvarai ir ja važiuoti tapo nebesaugu.
Dalyvių galutiniai rezultatai bus nuspręsti pagal kvalifikacinių važiavimų rezultatus. Pagal juos G. Ivanauskas, kolegų vadinamas Ivanulke, buvo trečias.
Aukščiausio lygio lenktynininkai geriausiai paruoštais bolidais pratę dideliu greičiu varžytis profesionaliose, greitose trasose. Šoninis slydimas siaurais šalia Palangos esančiais viadukais iš išorės atrodo kaip lengvas demonstracinis pasivažinėjimas.
Siauri posūkiai ir staigūs apsisukimai lenktynininkų nedžiugina – tai viena sudėtingiausių čempionato trasų, reikalaujanti itin skrupulingai paruoštos technikos.
Kankinanti trasa
Vienas iš „Lietuvos drifto čempionato“ lyderių Benediktas Čirba prieš prasidedant kovoms trasą įvertino kaip labai sudėtingą.
„Palangos trasa yra sudėtinga, nestandartinio tipo. PRO lygos lenktynės dažniausiai vyksta uždarose trasose, o ne uždarytuose gatvių ruožuose, nes aukščiausio lygio automobiliai slysta šonu gerokai didesniais greičiais nei kiti, jų slydimo kampai didesni, reikia papildomo saugumo.
Palangos trasa saugi, atitvarai prie pat trasos. Tačiau jos konfigūracija labai sudėtinga. Greitėjimas – į kalną. O paskui turi staigiai sustabdyti, apsisukti labai siauroje erdvėje. Važiuodamas apsisukimo link turi mažinti greitį per dvi pavaras.
Bet kad palaikytum šoninį slydimą, turi spardyti per sankabą, dėl to itin didžiulius krūvius patiria pusašiai, reduktorius, kardaninis velenas, sankaba, visi mazgai. O po reikia apsisukti ir vėl greitėti“, – važiavimo Palangoje subtilybes, reikalaujančias tiek aukšto vairuotojo meistriškumo, tiek tvirtos technikos, prieš varžybas apibūdino Benediktas Čirba.