Tai – „Palanga Spa Hotel by EMG motorsport“ komanda, kuriai pergalingą rezultatą atvežė Robertas Kupčikas.
Greičiausią kvalifikacinį ratą apvažiavęs ekipos narys trasą su „Porsche 991 GT3“ apsuko per 1 min. 10,180 sek.
„Pirmiausia noriu padėkoti šiai komandai, pakvietusiai dalyvauti lenktynėse. Važiavau savo malonumui – automobilis paruoštas puikiai. Mechanikai vis klausė, gal ką reikia keisti, tačiau nieko jiems pasakyti negalėjau. Kelerius metus nesu vairavęs „Porsche 911 GT3“ automobilio, tad kiekvienoje treniruotėje greitėjau ir kvalifikacijoje pavyko užfiksuoti geriausią savo rezultatą“, – po kvalifikacijos vykusioje spaudos konferencijoje sakė geriausią ratą užfiksavęs R. Kupčikas, komandoje su N. Dagiliu ir S. Vanbellingenu atsidūręs tik prieš porą dienų.
Žiūri atsargiai
Jo komandos draugas Nemunas Dagilis apie rytojaus perspektyvas kalbėjo atsargiai. „Svarbiausia startuoti ir finišuoti. Daug komandų matuojasi medalius, bet paskui tenka nusivilti“, – sakė jis.
Pasak jo, komanda šįmet stipresnė „Reikia važiuoti stabiliai ir su protu“, – apibendrino N.Dagilis.
Lenktynių organizatoriaus Dariaus Jonušio teigimu, kvalifikacijos nugalėtojas parodė rekordinį kvalifikacijos rezultatą.
„Kadangi trasa nesikeičia, kiekvienais metais ji pastatoma taip pat, o šįmet net keturios komandos tilpo į 1 min. 10 sek, rodo tai, kad rytdienos varžybos turės tikrai didelį tempą“, – sakė jis.
D.Jonušis pastebėjo, kad kiekvienais metais sportinė konkurencija didėja, todėl organizatoriai kviečiasi tarptautines teisėjų komandas, kad lenktynės būtų kuo sąžiningesnės.
Artima kova
Antrąją starto vietą iškovojo „Circle K milesPLUS racing team“ lenktynininkas Jonas Gelžinis, su „Porsche 911 GT3 Cup“ nuo nugalėtojų atsilikęs vos 0,197 sek.
Tretieji šeštadienį startuos „Skuba racing team“, o Marius Slaboševičius nuo nugalėtojų atsiliko tik 0,295 sek.
Įdomus sutapimas – trečiąją vietą užėmusios „Skuba racing team“ ekipos „BMW Big Daddy“ automobilis sustojo toje pačioje vietoje, kaip ir praėjusiais metais. Dėl automobilio gedimo kvalifikacija buvo trumpam pristabdyta.
Kaip ir treniruotėse, taip ir kvalifikacijoje didžiausia kova virė tarp dviejų „Porsche 911 GT3 Cup“ ir „BMW M3 V8 BigDaddy“ automobilių. Prie jų vairo sėdintys lenktynininkai kiekviename rate vis gerino savo rezultatą ir keitėsi pozicijomis kone kas minutę.
Keitėsi tol, kol iki kvalifikacijos pabaigos liko kelios minutės – tuomet teisėjai buvo priversti rodyti raudoną vėliavą, nes „Skuba Racing Team“ BMW sustojo viduryje trasos ir į techninio aptarnavimo zoną grįžo ant autovežio.
Vienas komandos vairuotojų Rokas Kvaraciejus teigė nežinantis tikslios sustojimo priežasties. Spėjama, kad problema elektroninėse sistemose, tačiau iki šeštadienio ji turėtų būti išspręsta.
Nepaisant šio nesklandumo, automobilį vairavęs Marius Slaboševičius spėjo užfiksuoti antrą geriausią vieno rato įveikimo laiką ir likus tik minutei iki priverstinio sustojimo jį aplenkė Jonas Gelžinis, o paskutinėmis kvalifikacijos akimirkomis – dar ir Robertas Kupčikas, užfiksavęs absoliučiai geriausią rezultatą.
Per plauką į dešimtuką nepateko Ramūnas Čapkauskas su „Cupra TCR“ – jam pritrūko vos 0,067 sek. Dar šeši sportininkai už jo „tilpo“ į vieną sekundę, o toks rezultatas leidžia prognozuoti labai atkaklias ir apylyges varžybas.
Nors kvalifikacijos rezultatas buvo pagerintas, Palangos trasos rekordo nei vienas lenktynininkas nepataisė. Šis nuo 2014 m. priklauso latviui Konstantinui Calko, su „Radical SR8“ vieną ratą įveikusiam per 1 min. 7,046 sek.
Intriga iki paskutinės minutės
„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija suskirstyta į dvi dalis. Pirmoji truko 30 minučių ir joje visos 38 komandos varžėsi dėl kuo geresnio vieno rato įveikimo laiko – pagal šį rezultatą šeštadienio lenktynėse viena paskui kitą bus išrikiuotos visos komandos.
Antroji dalis – tik 15 minučių trukmės. Joje dešimt pirmoje dalyje geriausiai pasirodžiusių komandų turi antrą šansą – trasoje esant tik 9 varžovams, užfiksuoti dar geresnį vieno rato įveikimo laiką ir kovoti dėl prestižinio apdovanojimo.
Kvalifikacijos rezultatas maratoninėse bemaž 10 valandų trunkančiose lenktynėse turi mažą įtaką galutiniam rezultatui, bet tai intrigos nemažina. „Aurum“ lenktynių istorijoje yra buvę atvejų, kuomet kvalifikacijoje stengdamiesi užfiksuoti kuo geresnį laiką vairuotojai padarydavo klaidą, nuslysdavo nuo trasos ir pabaigdavo visą komandos savaitgalį pagrindinėms lenktynėms net neprasidėjus. Šiemet tokių prastai pasibaigusių avarijų nebuvo, tačiau intrigos ir netikėtumų netrūko.
Šeštadienį startas 19-osioms „Aurum 1006 km lenktynėms“ bus duotas vidurdienį – 12 val. Jos baigsis po apytiksliai 9 valandų, greičiausiam automobiliui nuvažiavus 1006 kilometrus.