Apie „Porsche“ nesvajojo
Vytis karjerą automobilių sporte pradėjo 2016 metų žiemą, sėsdamas prie savo kasdieninio „Volkswagen Passat“ vairo. Standartinio automobilio visiškai užtenka norint dalyvauti ne viename Lietuvos čempionate.
Du sezonus gerus rezultatus su ne itin sportui pritaikytu automobiliu rodęs lenktynininkas neturėjo planų sėsti prie „Porsche“ vairo.
Artimiausiuose jo planuose buvo „Volkswagen Golf R“ automobilio įsigijimas. Būtent ši svajonė netikėtai jį atvedė prie neplanuoto „Porsche 911“.
2017 metų sezone, ralio „Aplink Lietuvą 2017“ metu, Vytis apgadino savo „Passat“ variklio apsaugą ir nusprendė originalią detalę pakeisti į aliumininę, pritaikytą automobilių sportui.
Įsigyti šios detalės jis atvyko į kauniečio, vieno geriausių automobilinių lankų gamintojo Lino Kriūno, geriau žinomo kaip „Lionės lankai“, dirbtuves.
Čia netikėtai užsimezgęs pokalbis apie ateityje planuojamą įsigyti minėtą „Golf R“ automobilį baigėsi sandoriu dėl „Porsche“.
Vyrams bekalbant apie V. Šliažo planus, L. Kriūnas jam pasiūlė apžiūrėti įdomų egzempliorių, tinkantį automobilių sportui.
Tai 2002 metais pagamintas keturiais ratais varomas „Porsche 911 4S“, kuris neturėjo variklio ir šiek tiek daužtas į priekį.
„Variantas pasirodė įdomus, nors ir visiškai neplanuotas.
Automobilis nebuvo labai brangus, paskaičiavau variklio ir kitų reikiamų detalių bei remonto kainą ir pamaniau, kad šis projektas daug nekainuos, tačiau kaip vėliau paaiškėjo – klydau“, – atviravo V. Šliažas.
2017 metų gruodžio mėnesį šis automobilis jau buvo V. Šliažo garaže, o lenktynininkas 2018 metų balandį planavo su juo startuoti pirmajame 2018 metų Greituminio slalomo čempionato etape.
Starto teko palaukti
Tačiau viskas nevyko pagal planą. Detalių paieška nebuvo lengva. 4S versijos kėbulas ir važiuoklė yra tokie patys „Turbo“ modelio, todėl skyrėsi nuo standartinio 911.
Dėl šios priežasties teko ne vieną smulkią, specifinę detalę pirkti naują iš „Porsche“ atstovų, o naudotų ieškoti gana ilgai ir tik užsienyje.
Pavyzdžiui, naujas originalus priekinio žibinto tvirtinimo varžtas kainavo 60 eurų, o tokių reikėjo trijų. Taigi galutinė projekto kaina gerokai išaugo.
„Tai yra pirmasis mano automobilis, kurį remontavau ir remontuoju pats.
Visus ankstesnius automobilius, įskaitant ir „Volkswagen“ patikėdavau servisams, tačiau daugelį remonto darbų, kuriuos reikėjo atlikti šiam „Porsche“ – dariau pats.
Įgavau daug supratimo apie techniką. Tai buvo puiki praktika. Seniau nutikus net ir paprastam dalykui, nežinodavau nuo ko pradėti.
Dabar tokie dalykai, kaip stabdžių trinkelių ar pusašių keitimas – atrodo elementarūs ir paprasti“, – pasakojo V. Šliažas.
Dėl sudėtingos ir ilgos detalių paieškos jis nespėjo automobilio paruošti pirmajam startui balandžio mėnesį vykusiame greituminio slalomo etape. Alytuje jam teko sėsti prie „Passat“ vairo.
Artėjant Kauno mini raliui V. Šliažo projektas jau ėjo į pabaigą. Paskutinius darbus automobiliui atliko Kaune įsikūrę „Gaga Studio“ automobilių apklijavimo meistrai, kurie per dvi dienas įvilko automobilį į plėvelę.
Automobilis galutinai buvo paruoštas startui Kauno mini ralyje ir beliko tik startuoti, tačiau starte V. Šliažas su juo taip ir nepasirodė.
Likus valandai iki varžybų pradžios, jis su savo „Porsche“ gatvėje netyčia kliudė šaligatvio bortelį ir pramušė galinės padangos šoną.
Remontuoti jos nebuvo įmanoma, įsigyti naujos taip pat. Norėdamas startuoti ralyje jis turėjo atsiprašyti „Volkswagen Passat“ ir dalyvauti su juo.
Nestandartinės padangos
Dar prieš lenktynes V. Šliažas turėjo abi galines „Porsche 911“ padangas užsakinėti tiesiai iš „Michelin“ gamyklos, kadangi Lietuvoje R18 295/30 dydžio „Pilot Sport Cup2“ padangų tiesiog nebuvo.
Po mini ralio, jis turėjo startuoti greituminio slalomo antrajame etape, „Nemuno žiede“, bet dėl pramušto rato ir šis planas galėjo būti nerealizuotas.
Pagalbos ranką V. Šliažui ištiesė gerai žinomas sportininkas, „Porsche“ automobilių ekspertas bei šių automobilių specializuoto serviso „Stuttgart Clinique“ savininkas Vytas Bilinskas, kuris žinią apie ieškomas padangas paskelbė tarp markės entuziastų.
Jie surado reikiamas padangas, kurios buvo sumontuotos naktį iš šeštadienio į sekmadienį.
Kuo „Porsche“ skiriasi nuo „Passat“?
Sekmadienio ryte – pirmasis startas „Nemuno žiede“ su „Porsche 911 4S“ V. Šliažui leido būti greitesniam ir džiaugtis geresniais rezultatais.
Po šių lenktynių V. Šliažas dar startavo žurnalistų ralyje bei mini ralio čempionato etape, Alytuje, kur taip pat galėjo pajusti naujojo automobilio privalumus.
Kitas jo startas – 1006 km lenktynių festivalio metu Palangoje vyksiančiame greituminio slalomo čempionato etape.
Kokie gi skirtumai tarp „Passat“ ir „Porsche 911“ trasoje?
„Žiūrint į abiejų automobilių techninius duomenis ženklaus skirtumo nesimato. „Porsche“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,1 sek., o „Passat“ tai atlieka per 6,9 sek.
„Porsche 911“ turi 3,6 litro variklį su 320 AG, o „Passat“ aprūpintas 3,2 litro jėgaine su 250 AG.
Abu automobiliai varomi keturiais ratais. „Porsche“ sveria 200 kilogramų mažiau“, – greitai skaičius sudėliojo Vytis ir pripažino, kad praktikoje visa tai atrodo gerokai kitaip.
„Porsche“ geresnė dinamika daug duoda išvažiuojant iš posūkių. Automobilis yra gerokai stabilesnis už „Passat“. Efektyvesni stabdžiai, jis puikiai valdomas.
Keturių varomų ratų „Passat“ sistema veikia, kad priekis varomas, o galas įsijungia papildomai. „Porsche“ – viskas atvirkščiai.
Varomas galas, o priekis įsijungia ir jis gauna tik apie 20 procentų variklio galios. Todėl staigiai manevruojant aplink kūgelius galas slysta, o pervertinęs savo galimybes gali atlikti ir suktuką.
Esu labai patenkintas naujuoju automobiliu ir pagerėjusiais rezultatais. Tačiau dar reikia nemažai laiko, kad galėčiau su juo susidraugauti“, – atviravo V. Šliažas.
„Nemuno žiede“ įveikdamas vieną ratą su „Passat“ nuo lyderių jis atsilikdavo 5–10 sekundžių, o su „Porsche“ – vos 2–4 sekundes.
Žurnalistų ralyje, Šiaulių darbo rinkos mokymo centro trasoje, V. Šliažas kartu su šturmanu Luku Danilevičiumi sugebėjo pasiekti patį geriausią rezultatą tarp visų dalyvių.
Jie aplenkė su galingais „Audi RS3“ automobiliais važiavusius Vytautą Švedą bei Renaldą Gabartą.
„Anksčiau šioje trasoje vykusiose varžybose, važiuodamas su „Passat“, viename rate lyderiams pralošdavau apie 20 sekundžių.
Šioje, daug posūkių turinčioje trasoje itin išryškėjo „Porsche“ stabilumas ir pagreitis išvažiuojant iš posūkių“, – pasakojo V. Šliažas.
Dar vienas įdomus faktas, lyginant šiuos automobilius – tai degalų sąnaudos.
Važiuojant sportiniu režimu, „Volkswagen Passat“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai naudoja 27–30 litrų degalų, o „Porsche“ apetitas yra net 50–55 litrai.
Įprastu režimu važiuojant mieste ir užmiestyje, abiejų automobilių degalų sąnaudos yra labai panašios. „Porsche“ apetitas – maždaug 2 litrais didesnis.
Ateities planai
V. Šliažas dabar į varžybas vyksta su „Porsche“, o „Passat“ – atsarginis automobilis.
Jis dar bus naudojamas ir žiemos metu vykstančiose įvairiose varžybose. „Porsche“ pasibaigus sezonui bus uždarytas į garažą.
Lenktynininkas dar turėjo ambicijų šiais metais startuoti ir „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose, tačiau dėl techninių „911“ (996 modelio) variklio karterio savybių važiuojant žiedinėse varžybose šiuos planus jis atidėjo 2019 metų sezonui.
Šių metų V. Šliažo tikslas yra tiek greituminio slalomo, tiek mini ralio čempionatuose savo klasėje patekti tarp trijų greičiausių.